آموزش سخنرانی در جلسات اداری

0 ۴,۵۱۵

آموزش سخنرانی در جلسات اداری

نحوه صحبت کردن شما در جلسات اداری می تواند تاثیر بسیار زیادی در زندگی حرفه ای شما داشته باشد. اگر فردی هستید که در جلسات اداری هرگز اظهار نظر نمی کنید ممکن است متوجه نشوید که در اداره چه خبر است و یا اینکه فردی به نظر می رسید که به مسائل کاری اهمیتی نمی دهد. در مقابل اگر فردی هستید که هیچ فرصتی را برای اظهار نظر کردن از دست نمی دهید, ممکن است همکارانتان احساس کنند شما فردی از خود راضی هستید و دلتان می خواهد دائما حرف بزنید. پس واجب است آموزش سخنرانی در جلسات اداری را ببینید تا بتوانید به موقع و با اعتماد به نفس صحبت کنید. در این مقاله نکاتی هست که به شما کمک می کند به درستی در جلسات اداری سخنرانی کنید.

آموزش سخنرانی در جلسات اداری
آموزش سخنرانی در جلسات اداری

بروید سر اصل مطلب

وقتی می خواهید در جلسات اداری صحبت کنید، بهتر است تمرکزتان را روی موضوع اصلی بگذارید. حاشیه نروید و نظرتان را واضح و روشن بیان کنید. زیاده گویی باعث می شود همکارانتان متوجه اصل قضیه نشوند و یا حوصله شان سر برود و دیگر به سخنانتان گوش ندهند. همواره به یاد داشته باشید پیام تان باید مفید و به اندازه کافی مختصر باشد تا در اذهان بماند.

سخنرانی طولانی

 اگر مجبور بودید که سخنرانی طولانی تری انجام دهید تا منظورتان را کامل و واضح بیان کنید, پیشنهاد می شود تمام مدت سخنرانی” با اعتماد به نفس کامل” صحبت کنید. این باعث می شود همکارانتان احساس کنند شما حرف مهمی برای گفتن دارید نه اینکه فقط دلتان می خواهد حرف بزنید!

مشاهده مقاله  تحلیل فن بیان و شیوه سخنرانی مارتین لوتر کینگ

قطع نکردن سخنرانی

اگر می ترسید کسی سخنرانی شما را قبل از به پایان رسیدن قطع کند کافیست در ابتدای سخنرانی مقدمه چینی کنید. مثلا بگویید” من چهار پیشنهاد برای این موضوع دارم. اولین پیشنهاد…) و سپس سخنرانی تان را آغاز کنید. به یاد داشته باشید تمامی پیشنهاداتتان را بشمارید تا مخاطبین متوجه شوند شما هنوز هم حرف برای گفتن دارید.

از شکم نفس بکشید

سخنرانی در جمع می تواند خسته کننده باشد، اما لازم نیست این خستگی را به همکارانتان نشان دهید. یکی از مهمترین تمرین ها در آموزش سخنرانی,تمرین تنفس کشیدن از دیافراگم است. چون باعث می شود قدرت صدای شما حفظ شود و لرزش صدا از بین برود و با اعتماد به نفس تر به نظر برسید. (این تمرین مخصوصا برای افراد خجالتی الزامی است)

سعی کنید ابتدای جلسه صحبت کنید

تحقیقات نشان داده معمولا افراد خجالتی هر چقدر بیشتر منتظر زمان سخنرانیشان شوند بیشتر دچار استرس می شوند . پس اگر با سخنرانی کردن در جمع مشکل دارید حتما سعی کنید در ابتدای جلسه حرف هایتان را بزنید.

تحقیق قبل از جلسه

وقتی در مورد چیزی اطلاعی ندارید جلسه اداری برایتان خسته کننده و ملال آور خواهد شد. پس به خاطر خودتان هم که شده در مورد موضوع جلسه آگاهی داشته باشید تا از آن لذت ببرید. همچنین آماده بودن به شما کمک میکند راحت تر در مورد مسائل اظهار نظر کنید.

بلوف نزنید

آماده بودن در جلسه اداری به حفظ آرامش اعصاب شما بسیار کمک می کند. هیچ چیز بدتر از بلوف زدن در جلسه اداری نیست. بدلیل اینکه دیگر همکاران براحتی قادرند متوجه بلوف زدن شما شوند. پس با امادگی کامل در جلسه اداری شرکت کنید تا کسی مچتان را نگیرد!

مشاهده مقاله  6 تمرین ساده برای این که بر یکنواختی صدا خود غلبه کنید

سازماندهی سخنرانی

قبل از رفتن به جلسات اداری تصمیم بگیرید که چه نتیجه ای از سخنرانی تان می خواهید بگیرید؟ چه چیز هایی در رسیدن به این نتیجه به شما کمک خواهند کرد؟ چطور می خواهید موضوعاتی را که قرار است بگویید سازماندهی کنید؟

به زمان بندی توجه کنید

نکته دیگر که در آموزش سخنرانی اهمیت بسزایی دارد توجه به زمان بندی است. به هیچ عنوان وقت جلسه را نگیرید. اگر زمان آغاز جلسه اداری در اختیار شماست جلسه را در زمان تعیین شده شروع کنید. حتی اگر همه افراد نیامده باشند. این یک روش بسیار عالی برای این است که کارمندان بدانند شما روی زمان حساس هستید. اگر این کار را انجام دهید در جلسات اداری بعدی خواهید دید که اکثر افراد به موقع حاضر خواهند بود.

پایان سخنرانی اداری

در پایان نشست اداری،جمع بندی کنید. چون ممکن است بعضی از حرف هایتان فراموش شوند. مثلا بگویید که چه کسی باید چه کاری انجام دهد. در ضمن حتما توافق آن افراد را برای انجام آن کار بگیرید.

 

[تعداد: 1    میانگین: 4/5]

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published.