به نتیجه رساندن کار

0 ۵۴۱

به نتیجه رساندن کار

به نتیجه رساندن کار امری اجتناب ناپذیر است. داشتن نظر جدید خوب است.ولی اگر آن را به سرانجام نرسانید، فقط به شکل فکری باقی می‌ماند که شاید انگیزه‌بخش باشد، ولی هیچ‌چیز را تغییر نمی‌دهد. بعدازآن که فکر کردید و به نتایج جدید رسیدید ، باید آن‌ها را عملی کنید.

شروع کردن یک برنامه‌ی جدید دلهره‌آور است . تعیین موعد مقرر برای به نتیجه رساندن کار باعث ایجاد فشار می‌شود. شاید در ابتدا خوب شروع کنید، ولی  در وسط راه وقتی انگیزه‌ی اولیه‌ی خود را از دست دادید، کار را رها کنید و اگر اوضاع خوب پیش نرود چطور؟ این فصل به شما یاد می‌دهد چطور مستقیماً” با ترس های خود روبه‌رو شوید وبر آن غلبه کنید. همچنین در اینجا به ده کلمه اشاره‌شده که باعث افزایش خلاقیت در شما می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از این کلمات زندگی خلاقانه‌ای خود را از همین حالا شروع کنید.

تعیین موعد مقرر

شاید آن‌قدر ازلحاظ زمان محدودیت داشته باشید که اگر موعد مشخصی را برای به نتیجه رساندن کارتان تعیین نکنید، برنامه‌ای که در فکر دارید به بی‌راهه کشیده شود و هفته‌ها، ما ه و شاید هم‌سال تا طول بکشد. هیچ‌چیز بهتر از تعیین ضرب‌الاجل باعث ایجاد تمرکز ذهنی نمی‌شود . نگاه کردن به این موضوع  به‌عنوان مسئله‌ای که باید به آن پرداخته شود، نه به‌عنوان یک مشکل ، به شما کمک می‌کند زودتر به هدفتان برسید.

به انجام رساندن کارها

با مشکل روبه‌رو شوید

شاید فکر کنید فشار باعث سرکوب کردن افکار خلاقانه می‌شود و این گاهی هم درست است ، تحت‌فشار زیاد ، وحشت می‌کنید و فکرتان کار نمی‌کند و ولی اغلب تعیین ضرب‌الاجل باعث می‌شود افکار خلاقانه جریان پیدا  کنند. وقتی ناچارید تا زمان مشخصی کارتان را به سرانجام برسانید، چاره‌ای ندارید جز اینکه اجازه بدهید برخی از افکار خامتان به نتیجه برسند. بدون این فشار ، وقت دارید به صدها دلیل برای نقض افکارتان فکر کنید. با استفاده از راهنمایی‌های زیر می‌توانید هدفی را تعیین کنید و مطابق با آن بیش بروید:

مشاهده مقاله  تمام آنچه که از زندگی می خواهیم

ضرب‌الاجل خود را تعیین کنید

اگر کاری که د ر حال انجام آن هستید ضرب‌الاجل ندارد، خودتان موعدی را برای آن تعیین کنید. اگر کار بزرگی است آن را به مراحل کوچک‌تر تقسیم کنید. در این صورت وقتی هر مرحله را به انجام می‌رسانید ، می‌توانید نفسی تازه کنید ودرمورد روند کار وبه نتیجه رساندن مرحله‌ی بعدی فکر کنید.

به دیگران قول بدهید که کارتان را به نتیجه می‌رسانید

به نتیجه رساندن کار بسیار مهم است. اگر می‌خواهید کاری را تا آخر به اتمام برسانید ، ابتدا در مقابل متعهد شوید که آن را انجام خواهید داد . برای مثال اگر برای چیدن صحنه‌ی نمایش گروهی بعدی دوا طلب شده‌اید، چاره‌ای ندارید جز اینکه موعد مقرر را برای تحویل آ ن تعیین کنید . شاید پوسترهایی که همه‌جا نصب‌شده موعد مقرر را به شما یادآوری کنند در مورد اهداف شخصی‌تان لازم نیست در مکان‌های عمومی اعلامیه نصب کنید ولی باید به روشی این تعهد را اعلام کنید که به انجام نرساندن آن حداقل باعث از بین رفتن وجهه‌ی شما نشود.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published.