سخنرانی آسانسوری چیست ؟

2 ۲۹۲

سخنرانی آسانسوری چیست ؟

سخنرانی آسانسوری چیست و چگونه می تواند به شما کمک کند؟ سخنرانی آسانسوری (همچنین نطق آسانسوری نیز نامیده می شود) یک خلاصه سریع از پس زمینه و تجربه های شماست.خب ایده سخنرانی آسانسوری از کجا آمده است؟ تصور کنید با رئیس شرکتی که دلتان می خواهد در آن کار کنید در یک آسانسور تنها شده اید. شما از طبقه همکف تا طبقه دهم فرصت دارید خودتان را به او معرفی کنید. این سخنرانی به همه چیز در مورد شما مربوط می شود. مثلا اینکه شما چه کسی هستید، چه کارهایی انجام داده اید و اگر این فرصت شغلی را به دست بیاورید چه کارهایی خواهید کرد؟ نطق آسانسوری شما تخصص و اعتبار شما را به سرعت و به طور موثر با افرادی که نمی شناسید به اشتراک خواهد گذاشت. بنابراین اگر از پس این سخنرانی کوتاه به خوبی بر بیایید, می توانید به بهترین نحو خودتان را به کسی که قدرت و نفوذ بالایی در حرفه ی شما دارد معرفی کنید.

سخنرانی آسانسوری

نکات کلیدی در سخنرانی آسانسوری:

سخنرانی آسانسوری باید مختصر باشد:

سخنرانی خود را به 30 تا 60 ثانیه محدود کنید – (مدت زمان لازم برای سوار آسانسور شدن)

سخنرانی شما باید ترغیب کننده باشد:

 نطق آسانسور ی باید به اندازه کافی قانع کننده باشد تا در شنونده در مورد شما علاقه ایجاد کند.

مهارت های خود را به اشتراک بگذارید:

سخنرانی آسانسوری باید شما صلاحیت ها و مهارتتان را توضیح دهد. از تظاهر کردن بپرهیزید و به دارایی هایتان توجه کنید.

کاری کنید که اهمیت دهند :

توضیح دهید که شما یا شرکتتان چه منفعتی برای آن ها دارید. در نهایت یک راه حل واقعی ارائه کنید. مشکلات و نیاز های آن فرد  یا شرکت را بدانید و بهترین راه حل را ارائه کنید: شما!

مشاهده مقاله  سه اشتباه در سخنرانی

صادق باشید:

شما می خواهید که خوب به نظر برسید،”نه زیادی خوب!”. سعی نکنید خودتان را بزرگتر، شجاع تر، ثروتمندتر، هوشمندتر و یا خلاق تر به نظر برسانید. همه انسان ها توانایی باور نکردنی در تشخیص “غلو” دارند. فقط هر چیز که در موردتان حقیقت دارد را بگویید.

تمرین، تمرین، تمرین:

 بهترین راه برای نوشتن یک سخنرانی آسانسوری تمرین است. به طوری که این سخنرانی کاملا طبیعی باشد. (بدون صدایی پر از استرس و رباتیک). سعی کنید این سخنرانی را با یک دوست تمرین کنید و یا آن را ضبط کنید. این کار کمک خواهد کرد که محدودیت زمانی و حفظ پیام منسجم را کاملا رعایت کنید.

مثالی برای نوشتن متن سخنرانی آسانسوری

سخنرانی آسانسوری که روی مزایای شما متمرکز شده باشد, چیزی شبیه به این است: “من X را انجام می دهم ,برای Y تا برسم به Z”

تمام کاری که باید انجام دهید این است که جاهای خالی را با توجه به حرفه و نقش تان پر کنید.فقط توجه داشته باشید که منفعت Z، به اندازه کافی زیاد و ترغیب کننده باشد و نشان دهد که شما قادر هستید مشکلی را برای Z بر طرف کنید. برای مثال اگر یک مدیر ارشد مالی هستید و در موقعیتی قرار گرفتید که خود را برای مدیرعامل یک شرکت بزرگ مالی معرفی کنید , می توانید این گونه شروع کنید: “من بر حساب شرکت ها نظارت میکنم تا به آنها اطلاعات مورد نیاز شان را برای تصمیم گیری درست در کسب و کار شان را بدهم.”

شناسایی مشکلات برای نوشتن سخنرانی آسانسوری

مهم ترین چیز شناسایی یک مشکل است که ارزش حل کردن را داشته باشد. اگر محصول یا خدمات شما نمی تواند مشکل مشتریان را حل کند، متاسفانه باید گفت شما یک کسب و کار ماندنی ندارید. لازم نیست که حتما یک مشکل عظیم را در جهان کنید, مشکلات می توانند ساده باشند. برای مثال در اینجا به چند نمونه از صورت مسئله هایی که می توانید در نطق آسانسوری به آنها تکیه کنید پرداخته ایم:

مشاهده مقاله  با فن بیان خوب، چگونه خوب صحبت کنیم؟

“انتقال عکس ها از دوربین های X یک فرایند دشوار و پیچیده است.”

“هیچ رستوران هندی خوبی در مشهد وجود ندارد.”

“تجزیه و تحلیل نتایج تست ام آر آی دشوار، وقت گیر و گران است.”

سعی کنید مشکل مشتری خود را به ساده ترین شکل بیان کنید. در حالت ایده آل باید قادر باشید تا راه حل مشکل را در در یک یا دو جمله بیان کنید .تا فرد بانفوذ دلش بخواهد دوباره شما را ببییند.

کلام آخر

افراد با نفوذ و قدرتمند وقت زیادی برای شما نخواهند گذاشت پس اگر به دنبال کار هستید و یا می خواهید ارتباطاتتان را با افراد با نفوذ بیشتر کنید، یکی از اولین کارهای که باید انجام دهید این است که آموزش سخنرانی آسانسوری را ببینید. این یک سخنرانی 30 ثانیه است که به طور خلاصه به آن فرد می گوید شما که یک کاندیدای مناسب برای کار او هستید.

 

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
۲ Comments
  1. Amin

    بسیار عالی مرسی استاد …

    1. جواد غفاری

      سپاس از حضورتون

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published.