آمادگی نهایی برای سخنرانی

0 ۲۸۴

آمادگی نهایی برای سخنرانی

  • آمادگی نهایی برای سخنرانی
  • چگونگی آماده شدن برای سخنرانی
  • طریقه ی مدیریت وسایل و تجهیزات اتاق و همچنین نور و چیدمان اتاق
  • اهمیت لباس سخنرانی

برای همه ی ما این اتفاق افتاده است که آمادگی نهایی برای سخنرانی را، چه برای جلسات کوچک و چه کنفرانس های بزرگ، به لحظه ی آخر موکول کرده ایم، یعنی همان دقیقه ی نود. ممکن است در لحظه ی آخر بتوانیم همه ی تجهیزات و تدارکات را کنترل کنیم و بر روی نحوه ی چیدمان اتاق، نور و …نظر بدهیم، اما چون تا شروع سخنرانی زمان کمی باقیمانده است، این به تأخیر انداختن کنترل کارها، ما را دچار استرس می کند و همین امر باعث می شود در سخنرانی ما اختلال ایجاد کند. بنابراین بهتر است همه ی امور مربوط به آماده سازی را از قبل انجام دهیم.

آمادگی نهایی برای سخنرانی

آمادگی نهایی برای سخنرانی:

اینکه سخنرانی ما ده دقیقه طول می کشد یا چند ساعت، فرقی نمی کند. اگر محلی که ما باید در آن سخنرانی کنیم، جدید است، بهتر است  قبل از رفتن به محل سخنرانی، اطلاعات کافی را در مورد آن مکان داشته باشیم و تذکرات لازم را در مورد تجهیزات مورد نیاز یادآور شویم. همچنین باید چند دقیقه قبل از شروع سخنرانی خودمان را به محل موردنظر برسانیم تا بتوانیم همه چیز را یکبار دیگر بررسی کنیم.

استفاده از تریبون و میکروفن:

برخی از سخنرانان تریبون را برای سخنرانی خود ترجیح می دهند، چون تمایل دارند در یک نقطه بایستند و سخنرانی خود را ارائه بدهند. اما این را باید بدانند که تریبون مانند یک دیوار بین سخنران و حضار قرار می گیرد و اجازه نمی دهد با یکدیگر به خوبی ارتباط برقرار کنند. میکروفن هم انواع مختلف دارد: هم سیم دار و هم بدون سیم. اما توصیه ی من به شما استفاده از میکروفن یقه ای است که هم کوچک و هم راحت است. زیرا این نوع میکروفن به سخنران اجازه حرکت بر روی سن را می دهد و حضار می توانند ما را بهتر ببینند و بیشتر جذب سخنرانی ما شوند.

مشاهده مقاله  5 تیپ سخنرانی دردسرساز که باید از ارائه آن‌ها اجتناب کنید!

لباس مناسب سخنرانی:

بهتر است برای سخنرانی یکی از بهترین لباس های خود را بپوشیم. یک کت و شلوار اتو شده و مرتب و ترجیحاً تیره رنگ، یک پیراهن مناسب و کفش واکس زده می تواند بهترین گزینه باشد.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published.