آیا استفاده از تریبون سخنرانی ضروری است؟

0 ۱۵۹

در طی سال های ابتدایی فعالیتم به عنوان مربی آموزش سخنرانی و فن بیان، من با یک مدیر مدرسه همکاری کردم که مسئولیت هزار دانش آموز و معلم را بر عهده داشت.

از نظر فردی، وی بسیار اندیشمند و متعامل بود. اما زمانی که او سخنرانی سالیانه خود در زمینه قوانین مدرسه را بیان می کرد، قادر به جلب رضایت و توجه افراد نبود. ما دقیقا قبل از سخنرانی اندکی با یکدیگر تمرین نمودیم تا انگیزه مخاطبین را افزایش دهیم.

چند روز بعد، او سخنرانی خود را ارائه نمود. چندی بعد، دستیار ارشد وی با من تماس گرفت. وی گفت: “او بسیار عالی بود. او بهترین سخنرانی خود را ارائه داد.” زمانی که من از او دلیل این تفاوت را جویا شدم وی گفت: “او از توصیه های شما پیروی کرده و در حین سخنرانی در پشت تریبون سخنرانی  نایستاد. او در وسط سکو ایستاده و ارتباط بسیار خوبی با مخاطبین ایجاد نمود.”

تریبون سخنرانی

این لحظه تا چندین سال در خاطر من باقی ماند، زیرا درس بسیار خوبی را به من آموخت. علاوه بر هزاران روش و ترفندی که ما در طی چندین سال به افراد آموزش داده ایم، من بدین نتیجه رسیدم که محل ایستادن در سخنرانی بیشترین تاثیر را بر روی ارائه سخنرانی دارد. این توصیه را من هم اکنون با بسیاری از دانشجویانم به اشتراک می گذارم.

نیازی به گفتن نیست که من حس خوبی نسبت به تریبون سخنرانی ندارم. سخنرانانی که در پشت تریبون سخنرانی قرار می گیرند، خود را از مخاطبین جدا کرده و بخش هایی از بدن خود را در پشت تریبون سخنرانی پنهان می کنند که این امر منجر به ارتباط بهینه با مخاطبین می گردد.

مشاهده مقاله  فن جذب توجه مخاطبان وقتی که همزمان به چند کار مختلف مشغول‌اند

اگر شما در کنفرانسی سخنرانی می کنید که دارای تریبون است، از مسئول سالن درخواست کنید که میکروفون گیره ای در اختیار شما قرار دهد.

نگران نباشید سخنرانی بدون استفاده از تریبون بدین معنا نیست که شما باید بدون یادداشت های خود سخنرانی کنید. یادداشت های خود را بر روی یک سه پایه یا میز کوچکی در کنار سکو قرار دهید. اگر این امکان برای شما وجود ندارد، شما می توانید میکروفون را در خارج تریبون قرار داده و به جای پشت، در کنار تریبون بایستید. برای سالن های کوچکتری که تعداد مخاطبین کمتر از 25 نفر می باشد، شما می توانید بدون میکروفون نیز سخنرانی خود را ارائه دهید.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published.