25 ابزار آنلاین برای آموزش سخنرانی عمومی و بهبود فن بیان

0 ۶۷۷

عدم یادگیری اصول آموزش سخنرانی عمومی و مهارت فن بیان منجر به اضطراب، عرق و حتی لرزیدن در برخی افراد گردیده و یکی از بزرگترین ترس های افراد در سراسر جهان به شمار می رود. با این حال دلیلی وجود ندارد که سخنرانی عمومی را یک شرایط اذیت کننده قلمداد کنیم. بسیاری از افراد ممکن است در سخنرانی در یک مجمع عمومی عملکرد ذاتی بسیار خوبی داشته باشند اما همه افراد می توانند مهارت های آموزش سخنرانی عمومی مورد نیاز را فراگرفته و با اعتماد به نفس کامل یک سخنرانی عمومی موفق ارائه دهند. شما همچنین می توانید مهارت های آموزش سخنرانی عمومی را بدون کمک سایرین و با استفاده از ابزارهای آنلاین و اینترنتی متعدد فرا بگیرید. در این مقاله به معرفی چند مورد از این ابزارها خواهیم پرداخت که با استفاده از آنها می توانید سخنرانی عمومی بهتر و بدون اضطرابی داشته باشید.

 

آموزش سخنرانی عمومی

وبلاگ ها و وب سایت های آموزش سخنرانی

از این سایت ها برای یادگیری اصول سخنرانی عمومی، پیدا کردن ابزارهای مناسب و توصیه استفاده کنید.

  1. Six Minutes:

با استفاده از وب سایت Six Minutes شما می توانید توصیه ها و پیشنهاداتی را در مورد آموزش سخنرانی عمومی فرا بگیرید. بازدیدکنندگان این سایت می توانند نکات جالبی را در مورد روش های ایجاد یک اسلاید پاور پوینت برای استفاده در ارائه ها فرا بگیرند.

  1. Speak Schmeak

لیزا برایتویت مربی آموزش سخنرانی عمومی بوده و با استفاده از وبلاگ خود وی نکاتی را با افراد به اشتراک می گذارد تا افراد بتوانند مهارت های سخنرانی خود را تقویت کنند.

  1. Presentation Zen

آیا اسلایدهای پاور پوینت بسیار تاثیرگذار هستند؟ به وبلاگ گر رینولدز مراجعه نمایید تا با روش های ایجاد یک اسلاید بهتر و تاثیرگذارتر آشنا شوید.

  1. Professionally Speaking

در اینجا شما با نظرات این گریفین آشنا خواهید شد. وی نکات و ابزارهایی را برای نوشتن و ارائه انواع سخنرانی های عمومی  در اختیار کاربران قرار می دهد.

  1. The Accidental Communicator
مشاهده مقاله  با شناخت ریشه های ترس ،دلواپسی هایتان را حین حرف زدن در جمع دور بریزید!

دکتر جیم آندرسون توصیه هایی را در زمینه هایی نظیر شوخ طبعی و زبان اشاره ارائه نموده و همچنین روش های تبدیل شدن به یک سخنران عمومی را به شما معرفی می نماید.

  1. SpeechYou:

آیا قصد دارید در یک دوره رایگان آموزش سخنرانی عمومی شرکت کنید؟ در این وب سایت عضو شده و سخنرانی خود را آپلود نمایید تا نظراتی را از سایر افراد علاقمند به سخنرانی دریافت نمایید.

  1. Toastmasters International

یکی از بهترین روش ها برای پیشبرد آموزش سخنرانی عمومی عضویت در Toastmasters می باشد که در آنجا شما می توانید از ابزارها و ترفندهای متعدد سخنرانی بهره مند شوید.

آموزش سخنرانی عمومی

ابزارهای موثر آموزش سخنرانی عمومی

این ابزارها می توانند بخش مهمی از ایجاد مهارت های سخنرانی عمومی باشند:

  1. Prezi

با استفاده از یک اسلاید بسیار زیبا و تصاویر متعدد شما می توانید سخنرانی خود را به خوبی ارائه دهید و این دقیقا چیزی است که ابزار آنلاین Prezi در اختیار شما قرار می دهد.

  1. Empressr

اگر Prezi برای شما مناسب نیست، شما می توانید از ابزار Empressr استفاده کنید که با استفاده از آن می توانید فایل هایی نظیر موسیقی، ویدئو یا تصاویر را به اسلایدهای خود بیافزایید.

  1. Presentation Skills Self-Evaluation

این ابزار توسط وب سایت Psychology Today ارائه شده است که به بررسی نقادانه سخنرانی شما پرداخته و نکاتی را برای بهبود آن ارائه می دهد.

  1. Vocaroo

Vocaroo یک نرم افزار آنلاین برای ضبط صدا می باشد که برای گوش دادن به سخنرانی خود عالی بوده و می توانید از طریق گوش دادن به صدای خود نکاتی را یادداشت نموده و برای بهبود آنها تلاش کنید.

  1. Google Docs
مشاهده مقاله  چگونه خجالتی نباشیم ؟

آیا نگران این هستید که یادداشت های خود برای سخنرانی را فراموش کنید؟ با استفاده از Google Docs شما می توانید در تمام مکان ها با استفاده از Wi-Fi یا اینترنت همراه به آنها دسترسی داشته باشید.

  1. MindMeister

MindMeister پیگیری ایده ها را تسهیل می کند. با داشتن یک طرح کلی، این ابزار به شما در زمینه ایجاد ایده های جدید برای سخنرانی کمک می کند.

  1. thinklinkr

با استفاده از این ابزار شما می توانید ساختاری را برای سخنرانی یا ارائه خود تهیه نموده و آن را با سایرین به اشتراک گذاشته و نظرات آنها را دریافت کنید.

  1. Myna

Myna یکی دیگر از ابزارهای ضبط صدای آنلاین می باشد اما بسیار پیشرفته تر از Vocaroo است زیرا به شما امکان ویرایش یا افزودن افکت به صدا را فراهم می آورد.

  1. Skype

آیا به دنبال مخاطبی برای سخنرانی خود قبل از ارائه آن در حضور مخاطبین واقعی هستید؟ Skype یکی از بهترین گزینه ها می باشد که با استفاده از آن می توانید ویدئوها و فایل های صوتی را به دوستان، اعضای خانواده و همکاران ارسال نموده و بازخوردهای آنها را دریافت کنید.

  1. Virtual Speech Timer

افرادی که نیاز دارند سخنرانی خود را در بازه زمانی مشخص ارائه دهند می توانند از این زمان سنج استفاده کنند. با استفاده از این ابزار می توانید زمان ارائه خود را مدیریت نمایید.

  1. YouTube

YouTube یکی از ابزارهای ارزشمند به شمار می رود. این وب سایت مکان فوق العاده ای برای اشتراک گذاری ویدئوهای آموزشی در مورد سخنرانی عمومی، کلاس ها یا سخنرانی های انگیزشی می باشد. در این وب سایت شما می توانید ویدئوهای خود را ارسال نموده و بازخوردها و نظرات افراد را در مورد آن دریافت کنید.

الهام

از این سخنران ها الهام گرفته و اصول ارائه یک سخنرانی خوب را فرا بگیرید.

  1. American Rhetoric
مشاهده مقاله  فن بیان در تئاتر

در این وب سایت شما می توانید به متن سخنرانی افراد مشهور دسترسی داشته و یا به آن گوش دهید. در بین سخنرانی ها شما می توانید مواردی را بیابید که منجر به انگیزش شما می گردند.

  1. TED

اگر شما به دنبال سخنرانی های نمونه و فوق العاده هستید، می توانید از TED استفاده کنید. با استفاده از TED شما می توانید به سخنرانی های با کیفیت، آموزش و … دسترسی داشته باشید.

  1. Rate Speeches

از طریق Rate Speeches شما می توانید به سخنرانی های فوق العاده دسترسی داشته، آنها را ارزیابی نموده و ابزارهایی را برای ارزیابی سخنرانی خود بیابید.

منابع آموزشی

آموزش سخنرانی عمومی

این منابع کلاس ها، کتاب ها و آموزش هایی را در مورد سخنرانی عمومی ارائه می دهند.

  1. 101 ویدئوی YouTube برای آموزش سخنرانی عمومی

این مجموعه از ویدئوها، روش های متعددی را برای بهبود مهارت های سخنرانی عمومی ارائه می دهند.

  1. کتاب های سخنرانی عمومی Learn Out Loud

در اینجا شما می توانید به مجموعه بی نظیری از کتاب های صوتی در مورد سخنرانی عمومی دسترسی داشته باشید که برخی از آنها به صورت رایگان ارائه می شوند.

  1. ارتباط برای مدیران

زمانی که ما در مورد موضوعی فکر می کنیم، در حال مدیریت آن هستیم، بنابراین یادگیری مهارت های مربوط به مدیریت ضروری می باشد. این وره MIT به شما کمک می کند تا ارتباط خود با سایرین را تقویت نموده و اعتماد به نفس خود را افزایش دهید.

  1. iTunes U

کلاس های متعددی در iTunes U در زمینه سخنرانی عمومی و ارتباطات وجود دارند که توسط دانشگاه ها و سازمان های معروف ارائه شده اند. این وب سایت مکان مناسبی برای نقویت مهارت ها در محیطی خارج از کلاس درس می باشد.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published.