فن بیان در بازاریابی

1 ۱,۰۲۱

مهارت های ارتباطی و فن بیان در بازاریابی حرفه ای

مهارت های ارتباطی و فن بیان در هر کسب و کاری اهمیت بسزایی دارد. اما در برخی از مشاغل نیاز به این مهارت ها کمی بیشتر احساس می شود. مثلا در حرفه ای مانند بازاریابی نیاز به داشتن مهارت های ارتباطی افزایش می یابد. همچنین فن بیان در بازاریابی به خصوص بازاریابی های آنلاین و حضوری نقش زیادی دارد.

کسانی که به دنبال کسب موفقیت در بازاریابی هستند باید مهارت های فن بیانشان را تقویت کنند. به کمک مطالعه و تجربه می توانید به طور حرفه ای مهارت های فن بیان در بازاریابی را کسب کنید و  یا آن ها را بهبود ببخشید.

در این مقاله به نکات مهمی در رابطه با فن بیان در بازاریابی می پردازیم:

چو دانا یکی گوی و پرورده گوی

معمولا مردم وقتی زمان کمتری دارند، از جملات و کلماتی استفاده می کنند که بیشترین معنی, ارزش و تاثیر گذاری را دارند. در مورد آنچه می خواهید بگویید فکر کنید و سعی کنید جملاتتان را کوتاه تر کنید. پیام تان را با سه یا چهار کلمه قوی و موثر به مخاطب بگویید. مطمئن باشید بیشترین تاثیر را می گذارد.

در مورد منافع مشتری صحبت کنید

اینکه مساحت یا حساب بانکی شرکت شما چقدر است خیلی اهمیت ندارد, پس نباید روی آن مانور داد. شرکت های بزرگ، با استفاده از قدرت و نفوذ کلمات با مشتریان ارتباط موثر برقرار می کنند. آن ها منافع مشتری را در نظر میگیرند و از دیدگاه او به مسائل نگاه می کنند. باید سعی کنید در مکالماتتان منفعت مشتری را به او نشان دهید.

مشاهده مقاله  سخنوری بر اساس تیپ های شخصیتی - متناسب با روحیات خود سخن بگوییم!

سرتان را بالا بگیرید

تمرین کنید وقتی با مشتریان حرف می زنید ارتباط چشمی تان را حفظ کنید. نگاه به این طرف و آن طرف نشان دهنده این است که یا اعتماد به نفس بالایی ندارید یا اینکه دارید دروغ می گویید!

مهارت های غیر کلامی

در کنار مهارت های کلامی , مهارت های غیر کلامی مانند زبان بدن می تواند به بازاریابی کمک کند.

تماس چشمی و زبان بدن می تواند پیام های مهم را به مخاطبین به طور موثرتری منتقل کند. گوش دادن به حرف های مشتری به اندازه مهارت فن بیان اهمیت دارد.

نیاز مشتری سود شماست

هنگامی که نیاز به غذا و سرپناه مطرح است، تمامی تصمیمات انسان مبتنی بر این میشود که این نیاز ها را بر طرف کند. یعنی هدف فرد رفع این احتیاجات می شود. اگر می خواهید در زمینه بازاریابی موفق باشید باید از کلماتی استفاده کنید که پل ارتباطی خوبی بین شما و مشتری ایجاد کند. یعنی مشتری در کلمات شما هدف ها و نیاز هایش را ببیند و احساس کند با پیشنهادات شما می تواند به این اهداف برسد و نیاز هایش را بر طرف سازد.

پیگیری موثر

مشتری باید قدردانی شما بابت انتخاب محصول شرکتان را احساس کند. باید ارتباطات خود با مشتری را در آینده نیز حفظ کنید. بسیاری از سازمان ها از مشتری اطلاعات تماس میگیرند تا بتوانند او را در جریان اخبار، جوایز و  غیره قرار دهند. به این ترتیب ارتباطات خود با مشتریان را حفظ می کنند. با این کار فرصت های بازاریابی در آینده را نیز خواهند داشت . همچنین می توانند متوجه نیاز های مشتریان شوند تا خدمات و محصولاتشان را مطابق با نیازهای مشتریان ارائه کنند.

مشاهده مقاله  قوانین سخنرانی

در ارتباط بودن با مشتریان ناراضی

زمانی که از نظر مشتری محصول شما نیاز های مد نظرش را بر آورده نمی کند نظرهای او را بنویسید و نگه داری کنید. به این ترتیب اگر محصول جدیدی مطابق با نیاز های مشتری در دسترستان قرار گرفت می توانید با او تماس بگیرید و محصول مطابق با نیاز های مشتری را به او ارائه دهید. از مشتری بابت اینکه در اولین دیدار نتوانستید پاسخگوی نیاز های وی باشید عذر خواهی کنید. این رفتار به شرکت کمک میکند که یک فرصت از دست رفته را به یک فرصت جدید تبدیل کند. البته در گرفتن اطلاعات تماس از مشتریان پافشاری و اصرار بیش از حد نکنید. مشتری نباید احساس کند که شما به هر طریقی که شده قصد دارید محصولتان را به او بفروشید. مشتری باید احساس کند شما به خواسته های او اهمیت داده اید و قصدتان بیشتر منفعت رساندن و خدمات رسانی به اوست.

بیشتر بخوانید| بیشتر بدانید : آموزش سخنرانی ، دوره آموزش سخنرانی

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
1 Comment
  1. mohsen

    .

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published.