اهمیت انرژی سخنرانی چیست؟

0 ۳۱۳

اهمیت انرژی سخنرانی در بحث آموزش سخنرانی و فن بیان مهم می باشد.افراد حاضر در یک سخنرانی تجاری را در نظر بگیرید.برخی از افراد ممکن است فقط چند ساعت در طول شب گذشته خوابیده باشند. برخی دیگر نیز ممکن است از کشور دیگری در جمع حضور داشته و در نتیجه خستگی سفر را دارند. بعضی از آنها ممکن است مشغول فکر کردن به مشکلات فردی خود در خانه باشند. فردی نیز ممکن است وجود داشته باشد که به فکر 300 ایمیلی است که باید امروز به آنها پاسخ دهد. شاید فردی در این جمع حضور داشته باشد که به فکر از دست ندادن پرواز بازگشت به کشور خود باشد.

آن میزان که ما تصور داریم افراد جذب سخنرانی ما خواهند شد، همواره صحت ندارد. آنها مشغول افکار، اولویت ها، مشکلات، اضطراب، ترس ها و اهداف خود می باشند.

انرژی سخنرانی

شما باید توجه آنها را جلب نموده و سپس توجه آنها را تداوم بخشید.

روش های متعددی برای جلب توجه آنها وجود دارد، اما انرژی سخنرانی شما به عنوان یک سخنران از جمله مهم ترین آنها می باشد. وظیفه شما انتقال انرژی سخنرانی به مخاطبین می باشد. این روش ممکن است در سخن بسیار ساده به نظر برسد. در طی چندین سال به این نتیجه رسیده ام که برخی از افراد قضاوت نادرستی در مورد انرژی سخنرانی ارسالی خود به حضار دارند.

به عنوان مثال، چندین بار در طی سال، من شاهد افرادی می شوم که آنها به پای تریبون سخنرانی رفته، برگه ها را بر روی تریبون قرار داده و می گویند “خیلی ممنونم. از حضور در جمع شما بسیار خرسندم.” اما بسیاری از اوقات، افراد این جمله را بدون هیچگونه ذوق و اشتیاقی بیان می کنند و این بدین معناست که صرفا خوشحالی و خرسندی خود را با کلمات بیان کرده و لحن صدا و ایستادن آنها پیامی کاملا مخالف را به مخاطبین انتقال می دهد.

مشاهده مقاله  استفاده از واژگان و اصطلاحات عامیانه تا چه اندازه در سخنرانی مجاز است؟

بسیاری از دانشجویان سخنرانی از شنیدن نظر من در مورد سخنرانی خود ناراحت می شوند زیرا من بی روح بودن سخنرانی آنها را مورد انتقاد قرار می دهم. اما زمانی که ویدئوی سخنرانی خود را تماشا می کنند، نظر من را می پذیرند.

انرزی سخنرانی

در وهله دوم، من از سخنرانان می خواهم تا از محدوده آسایش خود خارج شوند. زمانی که ما ویدئوی سخنرانی آنها را تماشا می کنیم، آنها از اینکه در طی سخنرانی بسیار خوب به نظر می رسند، خوشحال می شوند. این موضوع نه تنها برای جملات آغازین، بلکه برای تمام سخنرانی صدق می کند.

بنابراین، در حین سخنرانی نسخه ای مشتاق تر و پر انرژی تر از خود را ارائه دهید. شرایطی را تصور کنید که به همراه یکی از دوستان دوران مدرسه خود در اتاق نشسته و خاطرات قدیمی را مرور می کنید. در این شرایط، شما شادتر از همیشه بوده و معمولا با صدای رساتر و بلندتری صحبت می کنید.

اگر در مشتاق نشان دادن خود در طی سخنرانی مشکل دارید، سعی کنید بلندی صدای خود را 10-15 درصد افزایش دهید. بسیاری از افراد از این موضوع نگران هستند که بلندی صدای آنها ممکن است بیش از حد باشد. اما این امر با تناوب کمتری رخ می دهد. بسیاری از اوقات، این روش منجر به افزایش انرژی سخنرانی و اشتیاق فرد در حین سخنرانی می گردد.

بنابراین به هیچ عنوان اضطراب نداشته باشید. اگر اضطراب داشته باشید، مخاطبین به سرعت آن را تشخیص خواهند داد.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published.