چطور با فن بیان قوی سخنرانی کنیم؟

0 ۲۳۹

ارتباط خوب، کلید موفقیت شماست. با فن بیان قوی می توانید ارتباط موثری با افراد مختلف داشته باشید. فرقی نمی کند که در مقابل مخاطبان زیادی صحبت کنید یا فقط برای یک دوست, شما یا  این کار را به خوبی انجام می دهید و مخاطب را مشتاق و هیجان زده می کنید یا اینکه طوری صحبت می کنید که مخاطب دلش نخواهد دیگر به صحبت های شما گوش دهد. برای همین فن بیان روی اینکه مردم در مورد شما چگونه فکر می کنند تاثیر زیادی میگذارد.

اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه خوب صحبت کنید باید فن بیان خود را قوی کنید. باید یاد بگیرید خودتان را  باور کنید, به آرامی و با دقت صحبت کنید و به آنچه می گویید اعتقاد داشته باشید.

فن بیان قوی

 

اگر می خواهید بدانید چطور با فن بیانی قوی، خوب صحبت کنید این مقاله را از دست ندهید

چطور فن بیان قوی داشته باشیم؟

با صدای بلند صحبت کنید

طوری صحبت کنید که صدایتان به گوش همه برسد. قرار نیست فریاد بزنید، ولی انقدر باید با صدای بلند صحبت کنید که کسی از شما نخواهد دوباره صحبتتان را تکرار کنید. یواش و آرام صحبت کردن باعث می شود مخاطبین فکر کنند شما خجالتی هستید یا به چیزی که می گویید اطمینان ندارید.

دایره واژگان خود را گسترش دهید

تا انجا که می توانید مطالعه کنید و متن بخوانید، از مجلات آنلاین روزانه گرفته تا ادبیات جدی مانند “سو و شون”. هر چقدر بیشتر بخوانید دایره لغات بیشتری خواهید داشت. با یادگیری کلمات جدید و درک عبارات جدید حتی بدون اینکه خودتان متوجه شوید از کلماتی که یاد گرفتید در مکالمات و سخنرانی هایتان استفاده خواهید کرد. دانستن دایره لغات گسترده به خوب صحبت کردن شما بسیار کمک می کند.

مشاهده مقاله  6 روش بهره گیری از فن بیان بدون مبالغه، اغراق و خودنمایی

بیش از حد از زبان عامیانه استفاده نکنید

اگر می خواهید با فن بیان قوی , خوب صحبت کنید، باید دور استفاده بیش از حد از کلمات عامیانه را خط بکشید. البته، اگر مخاطبان شما افراد جوان و امروزی هستند نباید بیش از حد رسمی و خشک صحبت کنید. اما از کلماتی مثل، “تابلوعه” , “حله” , “ردیفه” و امثال آن که جزو فرهنگ لغات جدید جوانان است نباید استفاده کنید.

منظورتان را دقیق بگویید

دقیقا بگویید منظورتان چیست. حاشیه نروید. طوری صحبت کنید که ایهام نداشته باشد. باید از جملات و کلماتی استفاده کنید که منظورتان را کامل برساند.

 

 

مفید و مختصر صحبت کنید

کلمات را هدر ندهید. وقتی تعداد کلماتی که استفاده می کنید زیاد باشد مخاطب ممکن است گیج شود و منظور شما را کامل متوجه نشود. برای اینکه خوب صحبت کنیم باید مفید و مختصر صحبت کنیم . برای بهتر شدن فن بیان بهتر است بیشتر از کلمات آشنا استفاده کنیم.

خودتان باشید

هر کسی شخصیت خاص خودش را دارد. شخصیتی مرکب از صفات، الگوهای فکری و رفتاری که می تواند به ما در برقراری ارتباط به وضوح کمک کند. برای اینکه خوب صحبت کنید لازم نیست ادای کسی را در بیاورید. سعی کنید خودتان باشید و برای بهبود فن بیان خاص خودتان تلاش کنید.

از مثال و نمونه استفاده کنید

برای اینکه تکراری حرف نزنید و یا طوری حرف بزنید که مخاطب کاملا متوجه مطلب شود بهتر است از داستان های کوتاه و یا مثال های جالب استفاده کنید.

خبر خوب اینکه شما با یاد گیری فن بیان قوی ,می توانید خوب صحبت کنید.

مشاهده مقاله  فن بیان خود را با چاشنی اپی فورا تند و تیز کنید!

 

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published.