روش‌ هایی برای افزایش بهره‌ وری در محل کار

3 ۳۳۰

روش‌هایی برای افزایش بهره‌وری در محل کار

هرلحظه از وقت شما مثل طلا است، آیا این موضوع را می دانید؟ اگر می خواهید با روش های افزایش بهره وری در محل کار آشنا شوید و بتوانید خیلی سریع تر به اهداف و کارهایتان برسید، این نوشته را مطالعه کنید. در این مطلب با 10 راه برای افزایش بهره وری آشنا خواهید شد.

 

چگونه می توان بهره وری خود را افزایش داد؟

در روز شما 24 ساعت زمان دارید تا به امور مهم زندگی تان رسیدگی کنید. اگر می خواهید از مدت زمانی که در اختیار شماست، بهترین استفاده را کنید، باید بهره وری خود را بالا ببرید. بهره وری به معنای انجام کارهای بیشتر در مدت زمان کمتر است.

اگر می خواهید بهره وری خود را بالا ببرید، باید درباره چگونگی سپری کردن زمان در محل کارتان، هوشمندانه تر رفتار کنید. این مطلب به شما کمک می کند که بازدهی خود را در محل کارتان بیشتر کنید و بتوانید در کار خود سریعتر پیشرفت کنید.

افزایش بهره وری

10 راه برای افزایش بهره وری در محل کار

1- بررسی کنید که چه مقدار زمان روی وظایف روزانه خود می گذارید

شاید فکر کنید که به هرکاری، زمانی به اندازه خودش اختصاص می دهید، اما باید دوباره بررسی کنید تا ببینید چقدر زمان صرف کارهای روزانه خود می کنید. تحقیقات نشان داده است که تنها 17 درصد از مردم مراقب زمان خود هستند. شما هم باید جزو این 17 درصد باشید. ببینید چند ساعت از روز را صرف چک کردن شبکه های اجتماعی، بررسی ایمیل ها، کار با نرم افزارها و مسئولیت های دیگر خود می کنید.

 

2- استراحت های کوتاه مدت و منظم داشته باشید

داشتن استراحت های برنامه ریزی شده و کوتاه به افزایش تمرکز شما کمک می کند. تحقیقات نشان داده اند که داشتن استراحت های کوتاه در میان ظایف طولانی، به شما کمک می کند که سطح عملکرد خود را بالا ببرید. اگر بدون وقفه کار کنید، بهره وری شما پایین می آید، در طول کار روی مسئولیت خاصی به خودتان کمی استراحت بدهید و دوباره شروع کنید.

مشاهده مقاله  5 روش که کمک میکند خودتان را در مورد اشتباه خود سرزنش نکنید

 

3- برای انجام کارهای خود مهلت تعیین کنید

استرس همیشه هم بد نیست، گاهی اوقات استرس به ما کمک می کند سریع تر و متمرکزتر کار کنیم تا به اهداف خود دست یابیم. اگر وظایف یا پروژه های باز دارید، سعی کنید برای خودتان مهلت تعیین کنید و به انجام کار بچسبید. وقتی در کارها مهلت داشته باشید، متمرکز تر عمل می کنید و بهره وری خود را بالا می برید.

زمان پایان کارها

4- قانون 2 دقیقه را اجرا کنید

کارآفرین معروفی به نام استیو اولنسکی (Stive Olenski) به افراد توصیه می کند که در هنگام کار از قانون 2 دقیقه استفاده کنند. این قانون بیان می کند که: «اگر کاری بود که در 2 دقیقه یا کمتر می توانید آن را انجام دهید، سریعا انجامش دهید.» به عقیده اولنسکی انجام کارهای کوچک به صورت فوری نسبت به وقتی که آن را فراموش می کنید و بعدها به سراغش می روید، وقت کمتری از شما می گیرد. قانون 2 دقیقه ای، استیو اولنسکی را به یکی از تاثیرگذارترین استراتژیست ها در زمینه محتوا تبدیل کرده است.

 

5- قرار ملاقاتهای نه چندان مهم را رد کنید

ملاقات ها، یکی از بزرگترین خوره های زمان شما هستند؛ اما بعضی افراد با هیجان و بدون قید و شرط در ملاقاتهای مختلف شرکت می کنند. تحقیقات نشان داده است که کارمندان بیش از 31 ساعت از وقت کاری خود را در جلسات سپری می کنند! قبل از اینکه قرار ملاقات بعدی را مشخص کنید، از خودتان بپرسید آیا می توانید از طریق ایمیل، تلفن یا وبینار با کارمندانتان حرف بزنید یا خیر؟ اگر امکانش هست به صورت غیرحضوری با افراد حرف بزنید و پیام خود را به آنها منتقل کنید.

مشاهده مقاله  شش گام مدیریت خشم

 

6- عادت به انجام همزمان چندوظیفه را کنار بگذارید

شاید فکر کنید که انجام چندکار به صورت همزمان، شما را به فردی موثرتر تبدیل می کند، اما در حقیقت عکس این موضوع صادق است. روانشناسان به این نتیجه رسیده اند که انجام چندکار به صورت همزمان، بهره وری افراد را کاهش می دهد و زمان زیادی را تلف خواهد کرد. به جای این عادت، سعی کنید روی یک وظیفه خاص تمرکز کنید و بعد از اتمامش به سراغ کار بعدی بروید که این باعث افزایش بهره وری در محل کار می شود.

 

7- عادات و کارهای خود را تغییر دهید

اگر می خواهید بهره وری بالاتری داشته باشید، باید عادت کنید که کارهای مثبت و سازنده انجام دهید. به جای بازی کلش آف کلنز یا صرف زمان در فیس بوک و اینستاگرام ،جعبه ایمیل خود را پاکسازی کنید، لیست کارهای روزانه خود را بنویسید یا طوفان فکری راه بیندازید.

 

8- برای افزایش بهره وری، واکنش به محیط و مردم را کاهش دهید

اگر به تماس های تلفنی و پست های شبکه های اجتماعی اجازه دهید حواس شما را پرت کنند، وقت برای کارهای بزرگ خود را از دست می دهید. اجازه ندهید که محیط و اطرافیان به شما دیکته کنند چگونه از روز خود استفاده کنید. در ابتدای روز طرحی برای کارهای آن روز خود بنویسید و با قدرت شروع به انجام کارهای مهم خود کنید.

 

9- محیط کاری خود را با عناصر دلنشین پر کنید

شاید بعید برسد، اما وجود عناصر زیبا و چشم نواز در محیط کاری باعث افزایش بازدهی شما می شود. تحقیقات ثابت کرده است در اداره ای که عناصر زیبا مانند گیاهان وجود دارند، بازدهی کارمندان 15 درصد بیشتر شده است. فضای کاری خود را با تصاویر زیبا و گلها، شمع یا هرچیز دیگری که لبخند روی صورتتان می آورد پر کنید.

مشاهده مقاله  چگونه از ختم‌شدن تنهایی به افسردگی جلوگیری کنیم؟ خودتنفرگرایی چیست؟

محیط کار

10- وقفه ها را به حداقل برسانید تا به بهترین سطح توانایی خود برسید

حتی وقفه های کوتاه می تواند الگوی کاری شما را تغییر دهد و بازدهی شما را پایین بیاورد. برای به حداقل رساندن وقفه ها، می توانید به کارمندان بگویید از ساعت خاصی تا به مدت 3 ساعت به دفتر شما نیایند، همچنین می توانید درب اتاق خود را ببندید، تلفن همراهتان را در حالت سکوت قرار دهید، اینترنت را قطع کنید یا پروژه های مهم را در مکانهای خلوت انجام دهید.

اگر دوست دارید که بهره وری خود را افزایش دهید، در برابر وسوسه های حواس پرت کن مقاومت کنید، هر روز که بهره وری و تمرکز خوبی داشتید، به خودتان پاداش بدهید. نکات این مطلب به شما کمک می کند بهره وری خود را در محل کارتان افزایش دهید و بتوانید کارهای بیشتری را در زمان کمتر انجام دهید. از اینکه تا انتهای این نوشته همراه ما بودید از شما متشکریم.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
۳ Comments
  1. ممنونم موارد جالبی بود.

    1. جواد غفاری

      سپاسگزارم

  2. عسکری

    در محل کار روزه غیبت کردن و زیرآب زدن بگیرید. خیلی جواب میده

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published.