انرژی‌تان را حفظ کنید

0 ۱۴۱

انرژی خود را حفظ کنید

موفقیت در والاترین و شکوهمندترین شکل خود، مستلزم آرامش ذهن، لذت و شادی است که این

ویژگی‌ها تنها در افرای پدیدار می‌شود که به انجام کاری پرداخته‌اند که بیش از هر چیز دیگری به آن علاقه داشته‌اند.

ناپلئون سرسرا

انرژی خود را حفظ کنید

وقتی در کار یا زندگی شخصی‌تان با یک بحران مواجه می‌شوید ، مراقبت کامل جسمانی ، روانی و عاطفی از خود را باید در اولویت قرار دهید. در طول بحران ، اغلب حجم عظیمی از استرس‌ها، کار و مشغله زیاد ، و زمان اندک موجود برای انجام این کارها ، بیش‌ازپیش به مشکلات شما دامن خواهد زد . در این شرایط به‌راحتی دچار خستگی شده و حتی ممکن است از پا بیفتد.

اما در لحظه بحران ، شما ماند قهرمانی هستید که در رقابتی مهم شرکت کرده است. در ست همان‌طور که قهرمانان غذاهای مناسب می‌خورند ، خوب تمرین می‌کنند وبِ خوبی استراحت می‌کنند، شما نیز باید چنین باشید.هرچه استراحتتان بیشتر و غذایتان بهتر باشد، انرژی و شفافیت بیشتری خواهید داشت، خلاق‌تر خواهید بود و تصمیمات بهتری خواهید گرفت . قدرت شما در برخورداری از تفکری روشن وانجام اقدامات با قاطعیت ، چیزی است که برای گذر از بحران به آن نیازمندید. در همین رابطه ، وین لومباردی می‌گوید: ((خستگی مفرط از ما موجوداتی بزدل ترسو می‌سازد.))

زیاد بخوابید

اگر زندگی پرمشغله‌ای دارید، به هفت‌تا هشت ساعت خواب در شب نیازمندید. اکثر مردم آمریکا در شبانه‌روز بین شش تا هشت ساعت آگاهی کمتر می‌خوابند. وب دین ترتیب بیش از نیمی از نیروی کار در آمریکا ، هرچند بیدار وهوشیاربه نظر می‌رسند، اما درواقع در نوعی آشفتگی ذهنی فعالیت می‌کنند.ممکن است آن‌ها وانمود کنند که در حال فعالیت‌اند، اما آن‌طور که بایدوشاید تندوتیز نیستند.

هیچ‌چیز بهتر ازاستراحت کافی ، نمی‌تواند شمارا درگذر از دوره بحران کمک نماید.زودتر غذا بخورید، اجازه دهید حداقل سه ساعت بین شام و زمان خوابتان فاصله باشد. تلویزیون را خاموش کرده و تصمیم بگیرید رأس ساعت 10شب آرد رختخواب شوید.

تاکنون افراد زیادی اذعان کرده‌اند که همین هشت ساعت خواب کامل درشی ، زندگی‌شان را ازاین‌رو به آن رو کرده است .

با داشتن هشت ساعت خواب در شبانه‌روز ، انرژی بیشتری خواهید داشت ، کمتر می‌خرید، همچنین هوشیارتر ، شادتر و انعطاف‌پذیرتر بوده وازقابلیت بیشتری برای مواجهه با چالش‌ها و دشواری‌هایی که در لحظات بحرانی پیشروی دارید، برخوردار خواهید بود.

مشاهده مقاله  مدیریت بحران

حفظ انرژی

تجدیدقوا کنید

لحظاتی بحرانی اغلب موجب تحلیل قدرت عاطفی‌تان شده ، شمارا فرسوده ساخته و اجازه نمی‌دهد کارها را به نحو احسن انجام دهید. سطح انرژی عاطفی شما تقریباً” شبیه سطح انرژی یک باتری است . هرچه گرفتاری‌های عاطفی‌تان بیشتر باشد، شارژ باتری عاطفی‌تان بیشتر از بین می‌رود تاوایی که در انتها شما قدرت تصمیم‌گیری‌تان را از دست می‌دهید.

گاهی اوقات ، بهترین کار که می‌توان در زمان بحران انجام داد، مخصوصاً” وقتی‌که احساس می‌کنید دیگر هیچ‌وقتی ندارید، این است که کاملاً” دست از کار بکشید. یک روز کامل مرخصی بگیریدوازآنجام خرکاری که با شغلتان مربوط می‌شود ، خودداری کنید. به پیاده‌روی یا سینما بروید. برای خوردن شام از خانه بیرون بروید وکاملا” پیکانه‌ام باشید.

طبق تجربه شخصی خود من، اگر می‌خواهید باتری‌های ذهنی ، عاطفی و جسمی‌تان را از نو شارژ کنید ، باید همه‌چیز را تعطیل کنید. بدین معنا که در این شرایط نباید مکالمه تلفنی داشته باید ، نباید

مطالب مربوط به شرکتتان را مطالعه کنید. باید اذکار با کامپیوتر یا انجام ملاقات کاری خودداری نمایید. در عوض تنها باید از قدرت روحی و نظم و ترتیبتان برای دورنگه داشتن خود ازآنجا هر کاری استفاده کنید.

انجام این کار در دفعات نخست، بیش‌ازحد دشوار است ، بخصوص اگر شما جزو افراد معتاد به کار باشید . اما اگر علاوه بر روز تعطیل هفته ، یک روز تعطیل دیگر را برای خود دست‌وپا کنید ، واژ 6 بعدازظهر جمعه تا صبح یکشنبه ، همه کارهایتان را به‌طور کامل کنار بگذارید، آنگاه با دو یا سه برابر انرژی همیشگی‌تان از خواب بیدار خواهید شد. با شفافیت و قاطعیت بسیاری زیادی که از این کار به دست می‌آورید خواهید توانست کارهای خارق‌العاده‌ای را انجام دهید نهایتاً” خواهید فهمید که با سی‌وشش ساعت خودداری از کار ، عملاً” زمان و کارایی لازمتان را به دست می‌آورید.

غذا منبع اصلی انرژی‌تان است

رژیم غذایی‌تان را به‌دقت بررسی کنید. خودتان را به خوردن غذاهای سالم، سرشار از پروتئین و حاوی کربوهیدرات اندک عادت دهید. سه سم سفیدرنگ یعنی شکر، نمک و آرد را از خوراک خود حذف کنید.در لحظات بحرانی ، از خوردن نان ، دسرها، شیرینی‌ها، نوشابه یا انواع ما کارانی تا خودداری کنید. در عوض بیشتر میوه ، سبزیجات ‌ها ‌ و پروتئین‌های دارای کیفیت بالا بخورید.

مغز شما مثل یک ابرکامپیوتر بزرگ است . وقتی در حرفه خود به کارمشغولید، مغزتان 80 درصد از انرژی مورد استفاده کل بدن را مصرف می کند. مغز مثل موتور اتومبیلی است که پای شما بر روی پدال گازآن است و ماشین در وضعیت خلاص قرار دارد . در طول مدت بحران ، عملکرد مغز منجر به سوختن مقادیر عظیمی از گلوکز می‌شود که این امر شمارا خسته، آشفته و زود رنج کرده و در گرفتن تصمیمات درست ومناسب ، ناتوان می‌سازد. وقتی شما غذاهای دارای کیفیت غذایی بالا مخصوصاً” پروتئین تا ی درجه یک مثل ماهی، تخم مرغ ، گوشت کم چربی و غذاهای مشابهی از این دست ، می خورید، بدنتان این پروتئین را به گلوکز پر انرژی که برای فعالیت شدید مغز مورد نیاز است، تبدیل می کند.

مشاهده مقاله  هفت گنجی که شما را در نظر همه دوست داشتنی و اجتماعی می نمایاند

زیاد آب بنوشید . شما هر روز به هشت لیوان پر، آب نیآز دارید. می‌توانید قهوه هم بنوشید، اما به اعتدال . به کلی از خوردن نوشابه خودداری کنید، چرا که آن‌ها حاوی شکر، کافئین و دیگر موادی هستند که می‌توانند در شما نوسانات عاطفی ایجاد کنند. از بدن خود به گونه ای مراقبت کنید که گویی یک ورزشکار تمام عیار ودرجه یک هستید که می‌خواهید پا در میدان رقابت بگذارید.

حفظ انرژی

بسیار ورزش کنید

نهایتاً” برای حفظ سلامت و مراقبت خوب از خودتان هر هفته بین 200 تا 300 دقیقه ، وهر روز سی تا شصت دقیقه ورزش کنید . مدت زمان ورزش تان باید سی دقیقه یا بیشتر باشد، اما در این کار زیاده روی نکنید ، چون شما برای المپیک تمرین نمی‌کنید . حتی یک پیاده‌روی پرشور ، به دور ساختمان به مدت نیم ساعت در بعدازظهر می‌تواند فعالیت قلبتان را افزایش داده ، تعادل و هماهنگی بدنتان را بهبود بخشیده ، شمارا راخت وآرام کرده و احساسی از سلامت را در شما ایجاد نماید. مداومت در انجام ورزش ایروبیک از هر نوع ، مثلدوچرخه سواری یا اسکی صحرایی یا انجام هرنوع ورزش پر جنب وجوش ، به‌طور چشمگیری توانایی شمارا در تفکر ، عمل وکار در زمان بحران افزایش می دهد.

وقتی با جدیت ورزش می‌کنید ، مغزتان اندروفین آزاد می کند . اندروفین را اغلب (( داروی خوشحالی )) طبیعی می نامند. وقتی این اندورفین بر سیستم بدنتان تاثیر می گذارند ، حس سلامت و شادمانی را در شما افزایش می دهند . بدین ترتیب بیشتر احساس مفید بودن، اعتماد به نفس وخلاقیت خواهید داشت . اندروفین تا باعث می شوند شما خوش قیافه تر شده وبا افراد دگیر مهربان تر شوید. آن‌ها (( نقطعه انفجار)) روانی تان را پائین آورده وبِ شما امکان می دهند حتی در پر استرس ترین شرایط ، آرا م وموثر باقی بمانید.

مشاهده مقاله  اهمال‌کاری چیست؟

روزتان را درست آغاز کنید

هنری واردبیچر می نویسد: ((اولین ساعت روز سکان آن است)) نحوه ای که شما روزتان را آغاز می‌کنید ، حال وهوای هر اتفاقی که در ساعات بعدی روز رخ می دهد را مشخص می کند. اگ شما قبل از رفتن به رختخواب ، لباس ورزشی تان را آماده کنید وسپس موقع بیدار شدن فورا” به مدت سی تا شصت دقیقه به ورزش بپردازید، حتی اگر این ورزش ، یک پیاده‌روی تند باشد. باید خود را برای آن مهیا کنید. اگر به دنبال ورزش تان ، یک صبحانه با کیفیت وسرشار از پروتئین بخورید، مغزتان تقویت شده وشما مانند یک قهرمان ورزشی ، آماده خواهید شد تا به بهترین شکل کارتان را انجام دهید.

به خاطر بسپارید ، هیچ‌چیز مهمتراز سلامتی تان نیست . سختی تا می آیند و می روند ، اما سلامتی همواره با شماست . هیچ اتفاقی در دنیای بیرون نمی‌تواند این حق را به شما بدهد که سلامتی ورفاه بلند مدت تان را فدای چیز دیگری کنید. زندگی تان ارشمند است. به خوبی از خود مراقبت کنید ، بخصوص در زمان بحران.

اقدامات مناسب در لحظه بحران

1-باخودتان مانند یک ورزشکار حرفه ای که برای المپیک در حال تمرین است ، رفتار کنید. فقط غذاهایی را بخورید که واقعا” برایتان مناسبند، مثل مقادیر زیادی میوه وسبزیجات وپروتئین گوشتی ، وهر روز آب زیادی بنوشید.

2-تصمیم بگیرید که دست کگم هر روز نیم ساعت ورزش کنید، حتی اگر این ورزش یک پیاده‌روی تند به هنگام صبح وعصر باشد. این فعالیت ، سطح استرس تان راپایین آورده وبه شما کمک می کند عملکرد ذهنی بالاتری داشته باشید.

(( وجود موانع برای رسیدن به موفقیت الزامی است چرا که پیروزی تنها پس ازکشمکش های بسیار وشکست هایی بی شمار حاصل می‌شود.هر مبارزه وهر شکستی ، مهارتها وتوانایی هایتان ، شهامت وتحمل ، واعتماد به نفس تان را افزایش می دهد وبنابراین هر مانع ، رفیقی است که شمارا وادار به بهترین شدن می کند.))

اگ ماندینو

جهت مشاوره ازدواج و مشاوره خانواده با ما همراه شوید.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published.