20 جمله سحرآمیز که باعث ایجاد اعتماد در کسب وکار شما می شود

0 ۳,۸۶۷

هر چه قدر هم که آدم متقلب یا دورویی باشیم و هزار و یک راه برای دور زدن بقیه داشته باشیم قبول دارید که هرگز نمی توانیم اعتماد را جعل کنیم؟ دارلین پرایس موسس و نماینده‌ی کمپانی Well Said می گوید: حرفی که پشتش عمل نباشد بی معنی است. شما می توانید کلماتی را انتخاب کنید که به نظر سازنده یک ارتباط بر مبنا اعتماد هستند اما زبان هیچ گاه جایگزین امانت داری و اعتماد نمی شود! واژه اعتماد یا trust در زبان انگلیسی از کلمه ای اسکاندیناوی treysta به معنا اطمینان کردن یا تکیه کردن برگرفته شده است. اعتماد اساس یک ارتباط سالم می باشد. اگر شما به مردم توصیه ای می کنید ابتدا باید اعتمادی بین شما و مردم شکل گرفته شده باشد تا به توصیه های شما عمل کنند و در مثال معروف افزایش حقوق از جانب رئیس حتی با به کارگیری فنون مذاکره با رئیس باز هم شما باید با اثبات توانایی های خود اعتماد اولیه را بین خودتان و رئیستان ایجاد کرده باشید. به جز در روابط فردی عاطفی ایجاد اعتماد در کسب وکار خالق پیوند ناگسستنی بین شما و خریدار یا مشتری خواهد بود.

دارلین پرایس در کتاب Well Said می نویسد: کلمات به تنهایی اعتماد نمی آورند. اعتماد یعنی دیگران به خاطر وعده های شما کاری را به شما سپرده و شما هم دقیقا همان طور که انتظار می رفت کارها را پیش ببرید. باید توجه داشته باشید با این که یک ضرب المثل معروف در دنیا وجود دارد که صدای عمل همیشه از حرف بلند تر است اما کلمات اگر به درستی انتخاب شوند مردم متقاعد می شوند تا به شما فرصتی برای اثبات خودتان بدهند!

حال انتخاب با شما است: قصد دارید برای ایجاد اعتماد در کسب وکار با نیت خوب از کلمات و جملات بهره بگیرید، منتظر معجزه بمانید یا از راه های دیگر و با عده های باورناپذیر بقیه را گول بزنید؟ اگر راه اول را انتخاب می کنید همراه ما باشید تا جادوی 20 جمله سحرآمیزی که باعث ایجاد اعتماد در کسب وکار شما می شود را بررسی کنیم.

مشاهده مقاله  اصل مشتری مداری: اهرمی برای این که بازار را به دست گیرید

راه های ایجاد اعتماد در کسب وکار

راه های زیادی برای برقراری پل اعتماد بین شما و رئیس، شما و مشتری و شما و یکی از همکارانتان که به شدت به حس اطمینان آن ها نیاز دارید وجود دارد. گاهی همه زندگی و برنامه های ما معطل ذره اعتماد دیگران است تا بتوانیم تمام توانایی های خود را روی دایره بریزیم!

ایجاد اعتماد در کسب وکار

از جملات زیر برای ایجاد اعتماد در کسب وکار استفاده و مراقب عبارت های مهمی که هرگز نباید مکالمات روزمره استفاده شوند باشید!

یک تشکر کوچک به شما بدهکارم!

قبل از شروع مکالمه با افراد استفاده از کلمات احترام آمیز و مثلا تشکر از کسی که برای شما وقت گذاشته است اولین چراغ سبز برای شکل گیری اعتماد است. شما به این وسیله به مخاطب خود ثابت کرده اید که قدردان وقتی و احترامی که برای شما قائل بوده است هستید.

دارلین پرایس می گوید: ;کلمات صحیح هر چند ساده و تکراری مردم را به سمت اعتماد دعوت می کند. کلمات ساده ای که ارزش فرد را نشان می دهند بازخورد مثبتی ایجاد کرده و مقدمات اعتماد را فراهم خواهد آورد.

بگذارید ضمن رزومه کاری معرفی کوتاهی از خودم داشته باشیم…

در این مرحله پرایس پیشنهاد می کند به معرفی خودتان فارغ از رزومه یا زمینه های پیشین کاری بپردازید. او معتقد است اگر شما افرادی را خطاب قرار دهید در حالی که هیچ شناختی از شما ندارند به قول معروف هر چه رشته بودید پنبه می شود!

ایجاد اعتماد در کسب وکار

مخاطبان شما، خصوصا افراد دیرباوری که نگاهی شکاکانه به شما و سابقه شما دارند به یک معرفی کوتاه از زندگی شخصی و بعد از آن سوابق حرفه ای از زبان خودتان نیاز دارند. این روش راهی برای سنجش اطلاعات فرد نیز محسوب می شود.

مشاهده مقاله  معجزه خاموش فن بیان در خانواده و تاثیراتی که نامحسوس بر زندگی شما دارد

به نفع شما است که …/ این برای شما بدین منزله است که…

یکی از فنون مذاکره با مشتری برای ایجاد اعتماد در کسب وکار این است که به صورت کلامی آگاهی خود را نسبت به هر آن چه که به نفع او می باشد نشان دهیم. مشتری باید بداند ما هر چیزی که ممکن است برای او ابهام ایجاد کند یا باعث ضرر او شود را می دانیم و نسبت بدان آگاهی داریم. از ابتدا یک معامله یا قراردادهایی که چه به صورت کتبی و چه به صورت شفاهی بین افراد منعقد می شود به عنوان فردی موفق باید بتوانید مخاطب را قانع کنید چه طور قرار است به واسطه عملکرد شما منفعت کسب نماید.

دقیقا مثل شما به این موضوع فکر کرده ام/ اهمیت می دهم

تعصب و شفافیت در سخن اعتماد ایجاد می کند. پرایس در ارتباط با مکالمات کاری که قرار است اعتماد نسبی بین افراد ایجاد مند تاکید می کند: مطمئن شوید که مخاطب شما مثل خودتان به بحث علاقمند هستند. اگر غیر از این است وارد عمل شوید و خودتان را از این مسئله جدا نبینید. چه چیزی برای شما اهمیت دارد و آخر این داستان چه چیزی نصیب شما می شود؟

برای این که ارتباطتان را با مخاطب و داستان نشان دهید قبل از گفتن حرف هایتان کلام مخاطب را تصدیق کرده و تاکید کنید شما هم با او همفکر هستید و همان را می خواهید.

دانشمندان می گویند…/ آمار نشان می دهد…

داده های اثبات شده پشتوانه محکمی برای حرف های ما هستند. اعداد و ارقام، نقل قول ها و اخبار مستند را با حرف های خود تلفیق کنید و سعی کنید تمام سخنانتان برای ایجاد اعتماد در کسب وکار مستند باشند.

ایجاد اعتماد در کسب وکار

من و شما هر دو هدف مشترکی داریم که…

تیم یا گروه مجموعه ای از افراد هستند که با انجام اموری خاص یک هدف خاص را دنبال می کنند. اشتراک ویژگی اصلی فعالیت گروهی می باشد. همه ما دوست داریم جز گروه باشیم و کارهای خود را در قالب فعالیت گروهی انجام دهیم؛ چون گروه قوانین مشخصی دارد و پایبندی افراد نسبتا بیش تر است.

مشاهده مقاله  حرکات دست در گفتگو: با دستان خود هنگام حرف زدن چه کنیم؟

پرایس معتقد است با جمله” من و شما هدف مشترکی داریم که…” شما توانستید خصومت و رقابت خود و مخاطبتان را حذف کرده و در عوض اعتماد و همیاری ایجاد کنید.

ایده خیلی خوبی است!

وقتی که به دنبال حس اعتماد دیگران هستیم لازم است احساس اعتماد خود را به آن ها نشان دهیم. در واقع با این روش برادری خود را ثابت کرده ایم! پرایس در این باره هم توصیه خوبی به تمام کسانی که پیگیر ایجاد اعتماد در کسب وکار هستند دارد:

موفقیت های چشم گیر به ندرت به صورت انفرادی به دست می آید. کسب بهترین نتیجه به چگونگی همکاری افراد با هم بستگی دارد. بنابراین اعتماد یک خیابان دوطرفه است. از این که تک روی کرده و بخواهید مطابق اعتقادات خود به تنهایی پیش بروید پرهیز کنید. بنابراین به دنبال تصدیق دیگران باشید و ایده های آن ها را تایید کنید تا به این روش ثابت کرده باشید شما هم به اندازه ای که از بقیه توقع دارید به آن ها اعتماد دارید.

ایجاد اعتماد در کسب وکار

بدون همکاری شما شدنی نیست!

یادآوری این که شما برای انجام وظایف خود به همکاری بقیه نیاز دارید یعنی آغوش خود را برای شروع یک اعتماد دو طرفه ایجاد کرده اید. در حقیقت هم همین طور است. ایجاد اعتماد در کسب وکار با تلاش یک طرفه حاصل نمی شود و شما باید از همان ابتدا برای کسب اعتماد بقیه به آن ها نشان دهید که یک تنه از پس همه چیز بر نمی آیید!

[تعداد: 1    میانگین: 5/5]

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published.