هفت گنجی که شما را در نظر همه دوست داشتنی و اجتماعی می نمایاند

0 ۳۸۱

چگونه دوست داشتنی و اجتماعی باشیم

تفکیک واژه دوست داشتنی و اجتماعی از هم چندان ساده نیست. این روز ها مردم کسی را دوست داشتنی می دانند که اجتماعی باشد و از روی این مهات او بتوانند به خصلت دوست داشتنی بودنش پی ببرند! مهربان بودن، خونگرمی، خوش اخلاق بودن و هزار ویک خصیصه مثبت دیگر در وجود آدمی را عاملی برای دوست داشتنی و اجتماعی بودن می دانند؛ اما در دانشگاه زندگی ترفند هایی که معرفی می کنیم با این کلیشه ها فاصله دارد. همه ما مفهوم واژه دوست داشتنی بودن را می دانیم؛ اما چیزی که معمولا مانع دوست داشتنی شدن می شود رفتار هایی است که از ما سر می زند. در واقع میل به این حس در وجود همه وجود دارد؛ ولی هر کسی به دلیل ظرفیت های اخلاقی درونی اش قادر نیست کاری کند که همه او را دوست داشته باشند و برای او احترام خاصی قائل شوند!

ما معتقدیم اغلب رفتار هایی که برای دوست داشنی بودن از دیگران سر می زند ساختگی است. توان ما برای تلاش در جهت این که دوست داشتنی باشیم حدی دارد و تا همیشه نمی توان تظاهر به دوست داشتنی بودن کرد. آن چه که یک فرد عادی را دوست داشتنی و اجتماعی می کند رفتارهایی است که در وجود او نهادینه می شود. ما می خواهیم از شما یک فرد دوست داشتنی بسازیم، نه این که راه های دوست داشتنی شدن را دیکته کنیم و شما هم بعد از مدتی به خود واقعیتان بازگردید!

مطالعه این مطلب را به شما که شدیدا به دوست داشتنی و اجتماعی بودن از دید دیگران علاقمند هستید توصیه می کنیم.

ترفند هایی برای این که دوست داشتنی و اجتماعی باشیم

How To Be More Friendly And Social

اولین گام برای دوست داشتنی بودن ظاهر شدن مقابل چشمان دیگران است! خیلی ساده است؛ اطراف دیگران بچرخید و اصطلاحا تو چشم باشید! اگر با افراد غریبه مثل خودشان رفتار کنید و نگذارید یخی که میان شما و آن ها وجود دارد آب شود نگرش آن ها نسبت به شما تغییری نمی کند. تاثیر شروع رابطه با مکالمه بین خود و غربیه ها را با یک نمونه ساده بهتر در خواهید یافت.

مشاهده مقاله  چه کسی به شما عشق را آموخت؟ آیا خودشان معنای حقیقی عشق را فهمیده‌ بودند؟

ترفند هایی برای این که دوست داشتنی و اجتماعی باشیم

یک خاطره تاثیرگذار

شاید شما تجربه ای بابت اولین ارتباط، اولین دیدار یا اولین بازخوردها در محیط کار و تحصیل نداشته باشید. اما باورتان نمی شود اگر بگوییم اولین بازخورد رابطه ای را کلید می زند که می توند منافع زیادی برای آینده شغلی و تحصیلی شما داشته باشد. از دوستی پرسیدند چه طور به این جا رسیدی و چه شد که توانستی به موفقیت امروزت دست یابی؟ او با صراحت جواب داد: ارتباط با دیگران! سپس ادامه داد:

روزی در کلاس درس نشسته بودیم و در حال مناظره برای انتخاب بهترین زمان جهت جا به جایی تاریخ امتحانات بودیم. از آن جایی که همه امتحان گریز هستند ترجیح دادند امتحان عملی آن درس در پایان ترم و بعد از اتمام همه امتحانات برگزار شود.

من به شدت با این موضوع مخالف بودم و اعتقاد داشتم استرس امتحانی که به تعویق بیفتد همه چیز را خراب می کند! شروع به مخالفت کردم و همزمان با مخالفت من موجی از اعتراضات به سمتم سرازیر شد که فکر می کنم کافی بود تا من  از بیان دیدگاهم پشیمان شوم! در این جمع فقط یک نفر با من موافقتش را اعلام کرد؛ و او کسی نبود جز شریک امروزم که تمام لحظات کار را با هم سپری کردیم. شریکم روزها بعد از تعویض تاریخ امتحانات به من گفت من با تعویض تاریخ امتحان موافق نبودم؛ اما دیدن تو در آن شرایط باعث شد تا به خاطر حمایت در برابر دیگران موافقتم را اعلام کنم!

ترفند هایی برای این که دوست داشتنی و اجتماعی باشیم

همان طور که می بینید دوست داشتنی و اجتماعی بودن نیازی به علم و آموزش خاصی ندارد؛ همین که انسان‌ها شروع ارتباطشان را با حمایت از یکدیگر بنا نهند در نظر یکدیگر لایق دوست داشتن هستند.

مشاهده مقاله  هشت راه برای داشتن خواب راحت

هفت گنجی که در ادامه می خوانید شما را در نظر همه دوست داشتنی و اجتماعی می نمایاند!

گنج اول: نادیده بگیرید تا نادیده گرفته نشوید!

گاهی هر کاری هم که انجام دهید و هر چه قدر هم تلاش کنید باز هم ممکن است از جانب دیگران نادیده گرفته شوید. ترفندی که برای دوست داشتنی و اجتماعی بودن باید به کار ببرید نادیده گرفتن رفتار های دیگران است؛ رفتارهایی که گویی سعی دارند با استفاده از آن شما را نادیده بگیرند. گاهی نشان دادن بزرگ منشی خودتان با این ترفند آن چنان موثر واقع می شود که دیگران بابت قضاوت و رفتاری که نسبت به شما داشته اند از شما عذرخواهی خواهند کرد.

ترفند هایی برای این که دوست داشتنی و اجتماعی باشیم

گنج دوم: به سلام کردن بسنده نکنید!

ارتباط فقط محدود به سلامی که از روی آشنا بودن به دیگران هدیه می کنید نیست. ارتباط فراتر از سلام است. به افراد نزدیک شوید و جز سلام کردن جویا حال آن ها شوید. چنین رفتاری نه فقط به خاطر نزدیک شدن و دوست داشتنی بودن از دید دیگران بلکه به خاطر انسانیت توصیه می شود.

استیو جابز؛ خالق همیشه دوست داشتنی اپل!

در تحلیل سخنرانی های استیو جابز به رفتار و منش او در صحبت کردن اشاره کردیم. استیو جابز مرد بزرگی بود؛ نه فقط به خاطر توانایی برجسته او برای هویت دادن به صنعت بزرگ موبایل بلکه به خاطر شیوه زندگی اش! استیو جابز اپل را از گاراژ محل زندگی اش تاسیس کرد و فرد ساده ای در تمام طول حیاتش بود. شیوه زندگی او باعث شد تا استیو جابز حتی بعد از مرگ خود نه فقط به خاطر اپل بلکه به خاطر دوره حیاتش محبوب و دوست داشتنی باقی بماند!

ترفند هایی برای این که دوست داشتنی و اجتماعی باشیم

گنج سوم: آغوش خود را برای دیگران باز کنید!

اغلب موارد وقتی کسی را نمی شناسیم منتظر واکنش دیگران برای ملحق شدن به یک گروه هستیم. چه راهی بهتر از این که شما دیگران را برای تشکیل یک تیم و گروهی کار کردن دعوت کنید؟ شک نکنید به این روش دوست داشتنی تر خواهید شد!

مشاهده مقاله  تکنیک های رفع خجالت و کم حرفی - با خجولی و کم رویی خداحافظی کنید

پیشنهاد همکاری به دیگران پیشنهاد دل چسب و دلگرم کننده ای است. در نظر داشتن عواطف و احساسات متقابل دیگران نیز نقش مهمی در جذب آن ها دارد تا نهایتا شما را فردی دوست داشتنی و اجتماعی تلقی کنند.

گنج چهارم: با مردم حرکت کنید!

اگر می بینید اغلب افراد قصد دارند وقت ناهار خود را در رستوران دیگری صرف کنند شما هم با آن ها همراه شوید. البته که همیشه همرنگ جماعت بودن درست نیست؛ اما ملحق شدن به دیگران، ابراز وجود و تعامل با آن ها ضروری است. حتی اگر اهل رفیق بازی هم نیستید اما برای این که دوستی شما عمق بگیرد بخشی از اوقات فراغت خود را برای تعامل با دیگران اختصاص دهید.

ترفند هایی برای این که دوست داشتنی و اجتماعی باشیم

گنج پنجم: نقاط مثبت دیگران را به آن ها یادآوری کنید

بدون تعارف نقاط مثبت دیگران را مطرح کنید. دیدن زیبایی پوشش دیگران باید چنان حس مثبتی را به شما انتقال دهد که آن را با صاحب پوشش در میان بگذارید. وقتی دیگران حسن نیت شما را می بینند بندی که شما را به او مربوط کرده است محکم تر می شود. به جز ذکر نقاط مثبت و تغییرات مثبت اطرافتان شکستن سد تعارف هم گاهی موثر واقع می شود.

زمانی که می بینید کسی از شما چیزی می خواهد و نمی تواند بر زبان آورد، در وضعیت ناگوار یا تنگنا قرار گرفته است و خلاصه موقعیت چندان خوبی ندارد با فن بیان او را تسلی دهید. به این روش توانسته اید تعارف و سردی بین خود و دیگران را از بین ببرید.

ترفند هایی برای این که دوست داشتنی و اجتماعی باشیم

نظرو پیشنهاد شما؟

شما برای دوست داشتنی و اجتماعی بودن چه می کنید؟ تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

[تعداد: 1    میانگین: 2/5]

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published.