چگونه روابطمان را بهتر کنیم؟ 3 راز بهبود روابط

0 ۴۵۳

3 راه برای بهبود روابط در دنیای امروز

در این مقاله نگاهی به چند راه برای بهبود روابط خواهیم داشت. برخی روابط پیچیده هستند اما این مطلب را به طور کلی می‌توان برای هر نوع رابطه‌ای مفید دانست، پس در ادامه همراه ما باشید.

دلیل نوشته شدن این مقاله و ضروری بودن مطالعه آن؛ افزایش نرخ شکست رابطه و جدایی است. چرا بیشتر روابط در دنیای امروز، به جایی نمی‌رسند؟ پاسخ به این سوال ساده نیست زیرا باید روابط را در سطح فردی بررسی کرد اما می‌توان مواردی را مطرح کرد که در همه روابط مشکل‌زا هستند از جمله: میزان اعتماد، ارتباط، وفاداری، خودخواهی و به طور کلی فاقد هدف بودن رابطه.

در برخی موارد، دو نفر با هم سازگار نیستند. فرقی نمی‌کند چه اتفاقی در زندگی بیفتد، آن‌ها در وضعیتی هستند که همواره با یکدیگر مخالفت می‌کنند. این موضوع خیلی رایج نیست. تقریباً همه زوج‌ها در مواقعی اختلاف عقیده دارند اما اگر دو فرد کاملاً ناسازگار باشند، رابطه احتمالاً فراتر از ملاقات‌های اولیه نمی‌رود.

می‌توان گفت که بدون توجه به شرایط، بیشتر موضوعات قابل حل هستند. پس اگر با هر یک از مشکلاتی که بالاتر ذکر کردیم مواجه هستید، مایوس نشوید. به این دلیل که روابط در اکثر مواقع قابل ترمیم هستند اما شرط آن، مشتاق بودن هر دو نفر برای ادامه رابطه است.  اگر هر یک از طرفین، مشتاق به ادامه دادن نباشد، تلاش کافی برای حل مسائل وجود نخواهد داشت.

به این دلیل که رابطه متشکل از دو نفر است، همواره باید دو نفر آن را پیش ببرند و تلاش یک نفر به تنهایی کافی نیست.

ارتباط موثر

در ادامه راه‌هایی برای بهبود روابط را بیان می‌کنیم که حتماً جواب می‌دهد فقط کافی است تلاش هر دو نفر برای ادامه مسیر وجود داشته باشد.

3 راه برای بهبود روابط که می‌توانید از  آن‌ها استفاده کنید:

راه‌های زیادی برای بهبود روابط وجود دارد اما در این مقاله به سه موضوع اصلی اشاره می‌کنیم:

  • وفاداری
  • اعتماد به یکدیگر
  • اهمیت قائل شدن برای یکدیگر (نیمه باارزش)

1 وفاداری

وفاداری را به عنوان اولین عامل مطرح کرده‌ایم و دلیل آن نیز واضح است. تعداد زیادی از روابط به دلیل عدم وفاداری یکی از طرفین، از هم می‌پاشند. خیلی از افراد درگیر این موضوع هستند به ویژه در دنیای سلبریتی‌ها.

مشاهده مقاله  شخصیت شناسی: زخم‌های روحیِ پنهانی که به زندگی امروزه‌ی شما شکل می‌دهند

باید بدانید که می‌توان با یک نفر آن چنان رابطه مفید و خوبی داشت به طوریکه که هیچ وقت نیاز نباشد، آرامش خود را در آغوش فرد دیگری بیابید.

می‌شود از هم‎اکنون همه چیز را درست کرد. حتی اگر شرایط مناسب نیست برای تغییر مسیر و تصحیح اشتباهات دیر نشده است.

بنابراین اگر فکر عدم وفاداری یا خیانت به سراغتان آمده، بهتر است نرتان را عوض کنید و به دنبال راهی برای بهبود شرایط در رابطه فعلی خود باشید.

بهترین کار برای دور شدن از عدم وفاداری،  این است: از فردی که ممکن است با او به شریک خود خیانت کنید، دور شوید و او را فراموش کنید.

از دیدگاه دینی، یک گناه وجود دارد و یک وسوسه. وسوسه کاری است که توسط فردی انجام می‌شود و نتیجه آن آسیب‌پذیر کردن ذهن ما و رفتن به سمت گناه است. گناه زمانی اتفاق می‌افتد که از مرحله ذهنی عبور کرده و آن را انجام دهیم.

در ذات انسان است که به دیگران جذب شود و مورد وسوسه قرار بگیرد. اما اگر از قوه عقل خود به درستی استفاده کنید، می‌توان یک راه فرار از این مسیر گناه‌آلود پیدا کرد.

وفاداری نقش مهمی در ایجاد موضوع بعدی یعنی «اعتماد» ایفا می‌کند.

2 از اعتماد‌سازی برای بهبود رابطه بهره بگیرید

 

اعتماد مشکل‌ترین بخش در میان این سه موضوع است زیرا ساختن آن زمان می‌برد. در ابتدای رابطه کمی به هم اعتماد می‌کنیم اما اعمال هر دو طرف در طول زمان، باعث کم و زیاد شدن میزان این اعتماد می‌شود.

همان طور که گفتیم؛ اعتمادسازی زمان می‌برد و برخی اوقات بیش از آنچه فکر می‌کنیم زمان نیاز است. در این مدت، حتی یک کار اشتباه می‌تواند تمام اعتماد را نابود کند. بنابراین لازم است همواره از این اعتماد محافظت کنیم و کاری نکنیم که همه چیز از بین برود.

مشاهده مقاله  با تفکر خلاق می‌توان مسائل را بهتر حل کرد

بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است: نگذارید آب در دل شریک زندگی‌تان تکان بخورد. یعنی کاری کنید که نگران هیچ چیز نباشد. همچنین مردان باید سعی کنند در موقعیتی دیگر با یک زن غریبه قرار نگیرند. همین موضوعات به اعتماد صدمه می‌زند.

همسر شما باید بتواند در هر زمان به شما زنگ بزند و صحبت کند. حتی خاموش کردن گوشی یا استفاده نادرست از آن، به تدریج می‌تواند یک زندگی خوب را از بین ببرد.

اعتماد در زندگی بسیار مهم است. افرادی که به هم شک دارند چگونه ممکن است یک زندگی سالم و خوب بسازند؟

بهبود روابط

3 این عبارت را درک کنید: نیمه باارزش

شاید عبارت «نیمه باارزش» یا «نیمه بهتر» را شنیده باشید. این عبارت معمولاً زمانی به کار می‌رود که یک نفر درباره شریک زندگی ما صحبت می‌کند.

اگر باور دارید که فرد مقابل برای شما باارزش و مهم است، باید با او به شیوه مناسب برخورد کنید. بنابراین شریک زندگی یا همسر، باید برای شما نیمه باارزش باشد.

بهترین راه برای اینکه مثلاً به همسرتان این موضوع را نشان دهید، برطرف کردن  نیازهای او قبل از نیازهای خودتان است.

اگر سعی کنید در رابطه، طرف مقابل را اصل قرار دهید و زندگی را برای او آسان‌تر نمایید، پیشرفت بسیار سریعی را شاهد خواهید بود.  به این موضوع چنین نگاه کنید: هنگامی که برای یک فرد کاری انجام می‌دهید، او احساس مثبتی نسبت به شما پیدا می‌کند و تمایل خواهد داشت مدت بیشتری را با شما سپری کند.

پس اگر چنین کارهایی را به شکل مداوم برای همسر خود انجام دهید، او نیز پاسخی مثبت به این کارها نشان می‌دهد و روابط‌تان بسیار بهتر می‌شود.

مشاهده مقاله  9 تصمیم دشوار که افراد خوشبخت اتخاذ می کنند. تصمیمات درست

از طرفی، اگر فقط به خودمان توجه کنیم و نیازهای طرف مقابل را نادیده بگیریم، طولی نمی‌کشد که آن شخص از ما دور شود. این موضوع در ابتدا موجب ناراحتی و مشاجره می‌شود و در نهایت ممکن است به جدایی و طلاق منجر شود.

ما انسان‌ها باید قادر باشیم عواقب کارهای خود را حدس بزنیم. کار خوب معمولاً پاسخ مناسب به همراه دارد.

 

ارتباط

نتیجه‌گیری

ساختن یک رابطه عالی، نیازمند تلاش و توجه فراوان است. بدون هیچ تلاشی، احتمال اینکه رابطه به راحتی از بین برود و با شکست مواجه شود، وجود دارد. همچنین بدون توجه به سلامت رابطه، ممکن است نشانه‌های اولیه‌ای که به شکست و جدایی منجر می‌شوند را نادیده بگیرید.

با تلاش در 3 زمینه‌ای که در این مقاله به آن‌ها پرداختیم، می‌توان رابطه‌ای با پایه و اساس محکم ساخت و پایه‌های ضعیف روابط را تقویت کرد. همیشه ارزش شریک خود را در نظر بگیرید و ببینید که وجودشان چقدر برای شما ارزشمند است. ببینید آن شخص این قدر برایتان اهمیت دارد که تلاش بیشتری برای بهبود رابطه انجام دهید؟

اگر توانستید در ذهن خود یک آینده روشن و ایده‌آل را به همراه شریکتان تصور کنید، فقط یک موضوع در راه رسیدن شما به آن وجود دارد: عمل فوری. یعنی اینکه وقت را بیش از این وقت را هدر ندهید و برای پیشرفت در رابطه با فردی که دوست دارید، عمل کنید.

 

 

 

 

 

 

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published.