راه‌ هایی که به وسیله آنها به استقلال مالی می‌رسید

0 ۳۰۴

راه‌هایی که به وسیله آن‌ها به استقلال مالی می‌رسید

استقلال مالی رویای جدید بسیاری از افراد است. این موضوع باعث می‌شود که یک فرد (مخصوصاً یک زن) احساس آزادی کند و شرایط را تحت کنترل بگیرد. البته برای رسیدن به این آرزو، باید تلاش کنید و سختی‌های مختلفی را تحمل کنید. ابتدا لازم است به اهداف کوچک‌تری برسید و سپس برای رسیدن به اهداف اصلی گام بردارید. در ادامه راه‌های موثر که با اجرای آن‌ها می‌توانید به استقلال مالی برسید، معرفی می‌کنیم.

استقلال مالی

به وضعیت و زمان کنونی فکر نکنید

مشکل بسیاری از افراد این است که با رسیدن به هر موفقیت کوچکی، سعی می‌کنند به خود جایزه دهند و پول‌هایشان را با جشن و شادی خرج کنند. مشکل همین است که هر اسکناس خرج شده، شما را از استقلال مالی دور نگه می‌دارد. خرجی که بیشتر از نیازهای اصلی و اساسی شما باشد، بیهوده است و باعث می‌شود که در آینده نتوانید موفقیت‌های بیشتر و بزرگ‌تر را جشن بگیرید. در نقطه مقابل خرج کردن، پس‌انداز وجود دارد. به این نکته توجه کنید که تمام پولی که الان در اختیار دارید در آینده ارزش بیشتری خواهد داشت. پس سعی کنید به پس‌انداز روی بیاورید و تصویر بزرگ‌تر را در ذهن خود تجسم کنید. تصویری که در آن موفق هستید و از نظر مالی مشکلی ندارید.

 

پول خود را برای چیزهایی خرج کنید که پیشرفت و رشد می‌کنند

رهبران صنعت در دنیا، بسیار شبیه به هم فکر می‌کنند و به همین دلیل موفق هستند. آن‌ها هیچ وقت پول خود را روی چیزهایی که فاقد ارزشند، سرمایه‌گذاری نمی‌کنند. پول خرج کردن برای خانه یا بهبهود وضعیت انرژی آن یا حتی سرمایه‌گذاری روی سلامت، باعث می‌شوند که در آینده سود کنید.

مشاهده مقاله  از فکر کردن دست بکشید و عمل کنید، زمان عمل کردن فرا رسیده

بیشتر چیزهایی که برایشان پول خرج می‌کنیم، در نهایت ارزش خود را از دست می‌دهند. پس اگر به دنبال استقلال مالی هستید، باید از چیزهای بدردنخور دوری کنید.

اگر در خانه خود بنشینید و به اطراف نگاه کنید، وسایلی را می‌بینید که برایشان هزینه کرده‌اید. از خود بپرسید که آیا ارزش داشته‌اند یا نه؟ آیا پولی که داده‌اید در ازای عملکرد آن‌ها می‌ارزد؟ آیا با خرید آن ضرر کرده‎اید یا سود؟

 

از پول نقد استفاده کنید

امروزه کارت‌های بانکی در انواع مختلف رایج شده‌اند و در چند ثانیه می‌توانند پول شما را هدر بدهند. اما همیشه اگر مقدار معینی پول نقد به همراه داشته باشید، نمی‌توانید بیش از حد خرج کنید.

با انجام چنین کاری؛ وقتی بخواهید تصمیم بگیرید که چیزی را بخرید یا نه، به کیف پولتان نگاه می‌کنید و می‌بینید که فقط مقداری پول نقد دارید. به این کار عادت کنید و در نهایت متوجه خواهید شد که مقدار زیادی پول جمع کرده‌اید که در صورت استفاده از کارت بانکی، به سادگی خرج شده بودند!

پول نقد

غذاهای بهتر بخورید، آن هم در خانه

بدون شک تهیه غذا در خانه، ارزان‌تر از سفارش آن در رستوران و فست‌فود است. شما با خوردن غذای خانگی، نه تنها در مخارج صرفه‎جویی می‌کنید بلکه قادر خواهید بود سلامت بدن خود را نیز حفظ کنید. تحقیقات فراوانی در این زمینه انجام شده و شکی نیست که باید دور بیرون غذا خودن را خط بکشید و آن را فراموش کنید!

این توصیه فقط بخاطر ذخیره پول و دست یافتن به استقلال مالی نیست، برای این است سلامت شما نیز تامین شود و در آینده مجبور نباشید پول زیادی را خرج درمان خود کنید!

مشاهده مقاله  چه طور قدرت کنترل افکار را به دست گرفته و متفاوت فکر کنیم؟

 

برای شرایط اورژانسی آماده باشید

این مورد بسیار اهمیت دارد و نوعی پیشگیری از هزینه‌های اضافی محسوب می‌شود. زیرا در برخی شرایط مجبور هستید پول خرج کنید و این کار رویای پولدار شدن و استقلال شما را نابود می‌کند.

شما باید مبلغی را برای شرایط اورژانسی کنار بگذارید و هیچ وقت به آن دست نزنید، مگر در شرایطی که مجبور هستید و چاره‌ دیگری ندارید. این کار، از ضررهای بسیاری جلوگیری می‌کند و در مسیر استقلال مالی به کمک شما می‌آید.

 

2 منبع درآمد داشته باشید

اگر 2 منبع درآمد مختلف ندارید، راهی طولانی و پر فراز و نشیب، جلوی شما قرار دارد که عبور از آن آسان نیست. امروزه راه‌های زیادی برای کسب درآمد به وجود آمده و لازم نیست که به یک منبع درآمد، بسنده کنید. اگر یک زوج هستید و هر دو نفرتان کار می‌کنید، پس 2 منبع درآمد دارید اما اگر مجرد هستید، بهتر است به دنبال راهی دیگر برای کسب پول، در کنار شغل اصلی‌تان باشید.

منبع درآمد

فقط با نیمی از درآمد خود زندگی کنید

حرف خنده‌داری نیست! و کاملاً هم غیرممکن تلقی نمی‌شود. فقط کافی است تعدادی تصمیم سخت در زندگی‌تان بگیرید و به آن‌ها عمل کنید. شما باید تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا فقط نصف درآمدتان را خرج کنید.

باید انگیزه کافی را برای انجام چنین کاری داشته باشید. سعی کنید از بسیاری از هزینه‌های غیرضروری کم کنید و هنگامی که این کار را انجام دادید، ببینید که وضعیت چگونه پیش می‌رود. حتی شاید اجاره یک خانه کوچک‌تر برای مدتی، بتواند به شما کمک کند.

مشاهده مقاله  همیشه در لحظه زندگی کنید، نه فقط حالا

 

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published.