زندگی در زمان حال. در حال زندگی کنیم

1 ۸۰۵

چگونه بر زمان حال تمرکز کنیم

در روزهای پایانی سال 2017، من یک پرواز 13 ساعته به شیلی داشتم و قصدم این بود که در سال جدید، در ارتفاعات پاتاگونیا به کوهپیمایی بپردازم. زمانی که به مقصد رسیدم، فهمیدم باید کاری کنم تا بتوانم خودم را با 5 ساعت تفاوت زمانی که بین کالیفرنیا و شیلی بود وفق دهم.

من می خواستم تعطیلات فعال و پرکاری داشته باشم. بنابراین ساعت 3 صبح کاملا بیدار بودم، چرا که جت لگ (اختلال ساعت داخلی بدن) در برنامه من جایی نداشت!

افراد راه حل های زیادی را برای مقابله با تاثیرات پروازهای طولانی مدت و تفاوت زمان محلی پیشنهاد می کنند. من معتقد هستم شما فقط باید دو کار ساده انجام دهید.

اول، در زمان پرواز به میزان مناسبی آب بنوشید تا آب بدنتان تامین شود. دوم، وقتی هواپیما فرود می آید به سرعت تلاش کنید خودتان را با زمان محلی وفق دهید.

لحظه ای که زمان در کشور خانه خود را محاسبه می کنید، خود را به دردسر انداخته اید. اگر وقتی به مقصد می رسید هوا روشن است، حتی در صورتی که بدنتان به شما می گوید نیاز به استراحت دارید، بیدار مانده و بیرون بروید.

تمرکز بر روی اینکه الان کجا هستید و زندگی در زمان حال، به جای تمرکز بر جایی که از آن آمده اید می تواند در کسب و کار هم صدق کند. اغلب اوقات، کمپانی ها به دلیل اینکه به جای نوآوری برای آینده در موفقیت های گذشته خود سیر می کنند، شکست می خورند. همه ما گاهی اوقات از امروز خود غافل شده و در مشکلات دیروزی غرق می شویم.

مشاهده مقاله  آیا مغز انسان پس از مرگ نیز به فعالیت خود ادامه می دهد؟

تمرکز بر زمان حال

اگر تمرکز بر روی زمان حال می تواند به شما کمک کند خود را با زمان محلی وفق دهید، حتما می تواند به کسب و کارتان نیز کمک کند. اینجا چهار روش برای زندگی در زمان حال معرفی کرده ایم.

  1. برای زندگی در زمان حال روز خود را با ورزش شروع کنید

هر روز صبح، من ساعت 5:30 بیدار می شوم و با سگ هایم به پیاده روی می روم. پیش از آنکه خانه را برای پیاده روی ترک کنم، ایمیل هایم را چک می کنم تا ببینم آیا در شب گذشته اتفاق خاصی افتاده است یا خیر. همچنین تقویم را نیز چک می کنم تا ببینم دقیقا امروز چه روزی است.

وقتی از بیرون رفتن لذت می برم، در هوای تازه نفس می کشم و سعی می کنم کاملا در لحظه زندگی کنم. وقتی شروع به کار می کنم، سرحال و متمرکز هستم و کاملا برای یک روز تازه آمادگی دارم.

روز خود را با ورزش شروع کنید

  1. ابتدا کارهای چالش برانگیزتر را انجام دهید

در روز سال نو، من در ارتفاعات پاتاگونیا به کوه نوردی پرداختم. 13.8 مایل سخره نوردی سخت و سنگین، یکی از سخت ترین کارهایی بود که من تا به حال انجام داده بودم. پس از آن، هر چالشی که در سال 2018 با آن رو به رو شوم ساده تر به نظرم خواهد رسید.

حالا من هر روز ابتدا به سخت ترین و چالش برانگیزترین کارم می پردازم. پس از اینکه سخت ترین کارم را انجام می دهم، ذهنم برای تمرکز روی چیزهای دیگر خالی می شود.

  1. از پشت میزتان بلند شوید

مردم اغلب پشت میز نشستن را با متمرکز بودن قاطی می کنند. اما جالب است بدانید که نشستن در یک جای ثابت برای ساعات طولانی همیشه باعث حواس پرتی و عدم تمرکز می شود. تغییر محیط کار برای متمرکز بودن عالی است.

مشاهده مقاله  5 روش که کمک میکند خودتان را در مورد اشتباه خود سرزنش نکنید

من به تماس های تلفنی به چشم فرصتی عالی برای بیرون رفتن از دفتر نگاه می کنم. راه رفتن و حرف زدن از طرفی به من برای تمرکز بر روی مکالماتم کمک میکند و از طرف دیگر من را از کامپیوتر و ایمیل ها، پیام ها و خبرهای شبکه های اجتماعی دور نگه می دارد.

از پشت میزتان بلند شوید

  1. در قرارهای ملاقات، دستگاه های الکترونیکی را از خود دور کنید

پس از آنکه پروفسور سوزان دینارسکی، استاد دانشگاه میشیگان مقاله ای را مطالعه کرد که در آن اثبات شده بود دانشجویانی که در کلاس درس از لپتاپ استفاده می کنند، کمتر از دانشجویانی که از مداد و کاغذ استفاده می کنند درس را متوجه می شوند، مجددا استفاده از دستگاه های الکترونیکی را در کلاس های درسی خود ممنوع کرد.

ملاقات‌های کاری معمولاً نسبت به کلاس‌های درسی، نیاز به تمرکز و همکاری بیشتری دارد. اما نه وقتی که دستگاه‌های الکترونیکی تمرکز اعضا را به هم می‌ریزد. وقتی همه افراد لپ‌تاپ، تبلت و موبایل‌های خود را کنار بگذارند، قرارهای ملاقات شما متمرکزتر و پربارتر خواهند شد.

تمرکز و زندگی در زمان حال به‌منظور مقابله با جت لگ، به شما کمک می‌کند بیشتر از تعطیلاتی که به‌دقت برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اید لذت ببرید. اگر همین کار را در شغل خود نیز انجام دهید، می‌توانید مؤثرتر بوده و در کسب‌وکار خود درآمد بیشتری داشته باشید.

آیا شما در زمان حال زندگی می کنید؟

 

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
1 Comment
  1. فاریا

    خلاصه برداری و استفاده از قلم و کاغذ باعث یادگیری بهتر و تمرکز بیشتر میشه. ممنونم بابت مطالب خوبتون

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published.