سفرهای دسته جمعی بدون دلخوری را با این تکنیک های طلایی تجربه کنید!

2 ۴۸۶

یک ضرب المثل آشنا وجود دارد که می گوید طرفت را در سفر بشناس! نمی دانم تا چه قدر به این موضوع اعتقاد داریم و فکر می کنید می توان آدم ها را با سفر کردن شناخت و آن ها را قضاوت کرد اما قطعا همه ما می دانیم که سفر جای آزمودن افراد، ایجاد تنش، چالش و دعوا و جدل های بیهوده نیست؛ خصوصا این روزها که کم تر کسی وقت کافی برای سفر پیدا می کند و موقعیت سفری که در طول سال برای هر فرد شاغلی ممکن است پیش آید انگشت شمار اند! برخی از افراد اصولا خوش سفر هستند و مسافرت رفتن با آن ها دلچسب است؛ اما همیشه این طور نیست و اگر جرئت همسفر شدن با افراد مختلف را به خود داده اید باید پیه همسفر شدن با آدم‌هایی بدقلق و نق زن‌ را در‌‌ همان چند روز به تن‌تان بمالید؛ چون بالاخره سفرهای دسته جمعی بدون دلخوری نمی شود. می شود؟

به اندازه تمام انسان های این کره خاکی سلایق و افکار مختلف وجود دارد و بنابراین نمی توان انتظار داشته باشیم قطعا بدون هیچ حاشیه ای بتوانیم با سلایق رنگارنگ اطرافیانمان کنار باییم. البته در این بین برخی هم هستند که عطای سفر کردن را به لقا آن می بخشند و به این روش از رویارویی با همسفران جدید فرار می کنند. اما بهتر است به جای فرار خودتان را برای رویارویی با این افراد آماده کنید و همزمان با لذت بردن از سفر بحث و جدل های ناراحت کننده را به حداقل برسانید.

تکنیک های طلایی بحث امروز به شما کمک می کند بدون دلواپسی و بیم بروز هر گونه جدال و مشاجره با هم سفرانی که دید خوبی نسبت به آن ها ندارید سفر های دسته جمعی خوشی را برای خود و دیگران رقم بزنید.

تکنیک های فن بیان مربوط به سفرهای دسته جمعی بدون دلخوری

در سفرهای دسته جمعی که معمولا به جز افراد خانواده افراد تازه وارد یا حتی غریبه ای هم وجود دارند قوانین نانوشته ای وجو دارد که تبعیت از آن ها به نفع فرد و گروه همراه او می باشد. خیلی از اشتباهاتی که در برخورد با دیگران مرتکب می شویم به فن بیان اشتباه ما بر می گردد و به همین دلیل لازم است خطاهای گفتاری خود را تصحیح کنیم.

مشاهده مقاله  راهنما کامل طراحی و تنظیم عنوان اسلایدها در سخنرانی

تکنیک های فن بیان مربوط به سفرهای دسته جمعی بدون دلخوری

اولین قانون نانوشته ” استفاده از زبان” به جای تمام فنون بیان غیرکلامی است! در ادامه متوجه خواهید شد که چه طور با استفاده از زبان و به سخن در آوردن اهدافمان می توانیم از تشنج های احتمالی سفرهای دسته جمعی بکاهیم.

جنگ اول به از صلح آخر!

وقتی که برخی از اعضا خانواده یا همسفران با مقصد سفر موافق نیستند تا پایان سفر به محض بروز هر گونه مشکلی این موضوع را به شما یادآوری می کنند. بهترین راه مصالحه درباره مقصد سفر پیش از شروع سفر است. از تمام کسانی که در سفرهای دسته جمعی شما شرکت دارند بخواهید تا یک میز گرد تشکیل بدهند. در این گفتگو روی مقصد سفر خیلی تمرکز کنید. ایده هایتان را با بقیه مطرح کنید و بگویید چرا فلان جا برای سفر مناسب است ولی با جایی که دیگری پیشنهاد می دهد مخالف هستید.

تکنیک های فن بیان مربوط به سفرهای دسته جمعی بدون دلخوری

از قدیم گفته اند جنگ اول به از صلح آخر؛ پس چرا تمام بحث و گفتگوهای احتمالی را به خانه موکول نکنیم و فرصت بیشتری برای لذت بردن از سفر به خودمان ندهیم؟

داخل خودرو مدیتیشن کنید!

مدیتیشن یکی از راه های افزایش عزت نفس در سخنرانی و فن بیان افراد است که اتفاقا در طول سفر کردن هم خیلی به درد می خورد. اما منظور از مدیتیشن چیست؟ در طول سفر و داخل خودرو فضایی کاملا آرام و بدون تشنج برای خانواده ایجاد کنید. بحث و جدل های طول سفر متعددند و ممکن است هزار دلیل داشته باشند. از رانندگی خیلی کند یا خیلی شتابزده شما و عبور از دست انداز های بزرگ به صورت ناگهانی تا تا تصمیم گیری برای محل توقف و زمان آن.

مشاهده مقاله  با این ترفندها با تکه کلام و اِ گفتن در طول صحبت کردن خداحافظی کنید

اگر ماشین را برای سفر انتخاب می کنید و جاده را به هر گونه مسیر حمل و نقل دیگری ترجیه می دهید حتما حافظه فلش را با موزیک های آرامش بخش پر کنید. پخش این موزیک در طول سفر آرامش پایداری در طول سفر برقرار می کند که قطعا روی روحیه تهاجمی برخی از همسفرانی که مدام دنبال بهانه گیری هستند تاثیر می گذارد!

تکنیک های فن بیان مربوط به سفرهای دسته جمعی بدون دلخوری

بحث های قلقلک آور را دور بریزید!

سفر وقت مناسبی برای باز کردن سر صحبت درباره مشکلات گذشته یا جاری خانواده نیست. برخی از مسائل در زندگی مثل گره کور هستند؛ اگر دیروز تلاش کرده اید و به نتیجه نرسیده اید مطمئن باشید که در طول سفر هم به نتیجه ای نمی رسید.

برخی از مسائل هستند که شروع بحث کردن درباره آن ها غلغلک دهنده یا تجریک کننده می باشد. صحبت درباره بدهی های جاری، اشتباهاتی که در طول ارتباط با اطرافیان مرتکب شده اید، مسائل مالی، حق هایی که در گذشته از شما ضایع شده است و هیچ وقت توانستید به آن ها برسید و خلاصه تمام مسائل و مشکلاتی که به نحوی با آرامش فعلی شما بازی می کنند و شما را عصبی می کنند را دور بریزید و در لحظه فقط به حرف های خوب، فکر های خوب و حس های خوب بیندیشید!

صاف و صادق باشیم؛ بدون دوز و کلک!

حرف های چندپهلویی که مخاطب را به فکر وا می دارد دقیقا به چه چیزی کنایه زده اید، مرور اختلاقات خانوادگی گذشته با بستگانی که در طول مسافرت های دسته جمعی با آن ها هم سفر شده اید و احساسات تصنعی و پشت سر بقیه بد گفتن مقدمات شروع بحث و جدل های کوچک و بزرگی است که می تواند یک گروه را منحل کرده و سفر را به کلی تلخ کند.

مشاهده مقاله  6 روش بهره گیری از فن بیان بدون مبالغه، اغراق و خودنمایی

تکنیک های فن بیان مربوط به سفرهای دسته جمعی بدون دلخوری

در طول سفر بی طرف باشیم. بی طرفانه حرف بزنیم و بدون در نظر گرفتن روابط دور و نزدیکمان حلال اختلافات گروه باشیم. طرفدارای های بی مورد و دخالت بیهوده بهانه ای برای ناسازگاری دیگران با شما می شوند. اگر با برخی از همسفران قبلا تنش و اختلاف داشتید و سعی می کنند به نحوی خاطرات گذشته را یادآوری کنند بی تفاوت باشید.

مشکل بعدی در اکثر سفرهای دسته جمعی که پیش می آید عدم صداقت افراد است. در مورد محل اقامت، مشکلاتی که در طول سفر رخ می دهد و مسائلی که پیش می آید با همه صادق باشید. همسفران شما حق دارند درباره وضعیت راه، وضعیت آب و هوا، هزینه های سفر و محدودیت های موجود اطلاعات کافی داشته باشند.

مدیریت مالی و زمانی سفر

در سفر های دسته جمعی بودجه و امکانات محدودی در اختیار افراد قرار دارد. کسانی که با تور سفر می کنند و معمولا یک گروه ثابت برای سفر های طبیعت گردی خود دارند بهتر می دانند که امکانات موجود در جنگل ها، کوه ها و بیابان های صعب العبور محدود است و بنابراین باید با ظرفیت سازش خود را با شرایط بالا ببرند.

در طول سفر همیشه هستند کسانی که ساز مخالف می زنند و به این شکل سعی دارند شما از کوره در بروید و انتقام بگیرند. آرامشان را حفظ کنید و تا حد ممکن ارتباطتان را با همسفران حساسی که ممکن است بحث و جدل راه بیندازند محدود سازید.

تکنیک های فن بیان مربوط به سفرهای دسته جمعی بدون دلخوری

به جز امکانات و مسائل مالی زمان سفر هم خیلی اهمیت دارد. اگر برنامه درست و مدونی در طول سفر نداشته باشید هر لحظه ممکن است خشم همسفران به دلیل ضعف مدیریت زمانی شما نظیر یک آتش فشان فوران کند!

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
۲ Comments
  1. کاروانو

    ممنون از مطلب مفیدتون

    1. جواد غفاری

      سپاس از لطفتون

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published.