فن بیان در ارتباط با همسر

0 ۴,۳۳۳

فن بیان در ارتباط با همسر

دوران نامزدیتان را به خاطر دارید؟ وقتی روی هر کاغذی که زیر دستتان بود ناخود آگاه اسم همسرتان را می نوشتید. یادتان هست چقدر دوستش داشتید و چه قدر خوب با هم حرف میزدید؟ چقدر” خانمم” ,”عزیزم”و” آقامون” در حرف هایتان بود. متاسفانه در بهترین ازدواج ها هم با گذشت زمان, این طرز بیان و ابراز محبت ها کمرنگ تر می شود. دلتان می خواهد باز به آن روز ها برگردید؟ آیا می خواهید فن بیان در ارتباط با همسر خود را بیاموزید؟

روش صحبت کردن صحیح با همسر

 فن بیان در ارتباط با همسر از اهمیت بسزایی برخوردار است.ارتباطات در روابط مانند رودخانه است. هنگامی که افکار و احساسات همواره بین زوجین برقرار باشد همه چیز سرگرم کننده، خوب و امن است اما زمانی که جریان این ارتباطات آشفته شود، همه چیز به شدت خطرناک و مخرب می شود و هنگامی که زوجین تصمیم میگیرند دیگر ارتباطات و صحبت کردنشان را با هم قطع کنند فشار ها زیاد میشود , حرف ها جمع می شوند و یکباره کلمات فوران می کنند و سیل راه می افتد.

اگر به دنبال بهتر کردن فن بیان در ارتباط با همسر خود هستید و دوست دارید یاد بگیرید که چگونه با همسرتان صحبت کنید، این مقاله را از دست ندهید. کارشناسان فن بیان ما در خدمتتان هستند تا تکنیک های فن بیان در ارتباط با همسر را به شما بیاموزند.

خواسته های خود را واضح بیان کنید

شما با همسانتان ازدواج نکردید، مطمئن باشید همسرتان نیروی خواندن ذهن شما را ندارد. هنگام برقراری ارتباط با همسرتان واضح و روشن با او حرف بزنید. لطفا از کنایه استفاده نکنید و یا نگویید “خودش باید بفهمه من چی می خوام”. مطمئن باشید اگر وسیله ای برای خواندن ذهن وجود داشت همسرتان برای راحتی خودش هم که شده آن را خریداری میکرد.

فن بیان در ارتباط با همسر

همسری باشید که از او انتظار دارید

با همسرتان طوری رفتار کنید که از او انتظار دارید.  شما نمی توانید به طور مستقیم اعمال او را کنترل کنید، اما اعمال خودتان را چرا! پس برای او الگو شوید.هر چقدر مهربانی و ابراز علاقه از او انتظار دارید به او بدهید. برای مثال : اگر دوست دارید شما را با الفاظ خوب صدا کند, همیشه او را با آن الفاظ صدا کنید. کلماتی مثل “عزیزم” “عشقم” و”همسرم” کلماتی است که اگر زیاد استفاده کنید او نیز به طور ناخوداگاه یاد میگیرد.

مشاهده مقاله  گرسنه بمان، احمق بمان: مروری بر سخنرانی الهام‌بخش استیوجابز

قدرشناسی از همسر

مطالعات اخیر نشان می دهد که  قدردانی مزایای زیادی هم برای کسی که قدر دانی میکند دارد و هم برای کسی که از او قدرشناسی می شود. وقتی همسرتان کار خوبی برایتان انجام میدهد از او قدردانی کنید. مثلا وقتی ظرف ها را می شورد یا فرزندتان را آرام نگه می دارد تا شما استراحت کنید و یا هر کار کوچکی دیگری که برایتان انجام میدهد. این باعث می شود همسرتان بداند که شما قدرشناس هستید و باز هم تمایل داشته باشد برایتان کار خوب انجام دهد . قدردانی در تحکیم رابطه زناشویی شما بسیار موثر است.

به زبان هم صحبت کنید

به طور کلی، زنان همدلی می خواهند و شوهران احترام.

تمام تلاشتان را برای برقراری ارتباط درست با همسر تان به کار بگیرید.

به شدت توصیه میکنیم که کتاب پنج زبان عشق نوشته گری چاپمن با ترجمه سیمین موحد را بخوانید و یاد بگیرید با زبان عشق با هم صحبت کنید.

 به طور اجمالی این 5 زبان عبارتند از:

1.کلمات تایید کننده:

 ابراز محبت از طریق صحبت ,قدردانی، ستایش و یا درک.

2.دادن خدمات به یکدیگر :

عمل کردن به جای حرف.

3.هدیه دادن:

هدیه نمادی از عشق و محبت است.

4.زمان گذاشتن:

ابراز محبت بوسیله اختصاص دادن زمان اختصاصی به او

5.لمسی فیزیکی:

رابطه جنسی , گرفتن دستان همسر در دست و یا در آغوش گرفتن

متهم کردن همسر ممنوع!

اگر شما با همسرتان اختلاف نظردارید , چیزی که آزارتان می دهد را واضح به او بگویید .هرگز او را متهم نکنید. با گفتن جملاتی مثل ” تو هرگز ” یا ” تو همیشه ” فقط کار را خراب تر میکند.

گاهی اوقات در ارتباط با همسرتان جانب احتیاط را رعایت کنید

درست است که باید با همسرتان راحت باشید و هر چیزی که در دلتان هست را با او در میان بگذارید اما لازم نیست هر چیزی که به ذهنتان می رسد را سریع به زبان بیاورید. می دانم که فکر می کنید اگر حرفتان را به او نزنید ممکن است خود خوری کنید یا اینکه از عصبانیت منفجر شوید، اما قبل از گفتن هر چیزی از خودتان بپرسید اگر این را بگویم به رابطه ام کمک می کنم  یا به آن صدمه می زنم؟

مشاهده مقاله  8 نکته کلیدی برای این که بهترین تمرین سخنرانی را داشته باشید

زمان مناسبی را برای صحبت با همسرتان انتخاب کنید

برای حرف زدن با همسرتان زمان مناسب را پیدا کنید.مثلا تلویزیون را خاموش کنید (وقتی برنامه مورد علاقه او را پخش نمی کند)  ,برایش چای بریزید و به همسر تان بگویید که واقعا نیاز دارید که با او صحبت کنید. کنار هم بنشینید ,دستان هم را بگیرید و به چهره یکدیگر نگاه کنید. ارتباط چشمی با یکدیگر برای ایجاد ارتباط موثر با همسر بسیار مهم است .

هر چه میخواهید به همسرتان بگویید را با عشق بگویید

هر چقدر گفتن یک موضوع برایتان سخت تر است ,سعی کنید بیشتر عشق و محبت به آن اضافه کنید. صداقت عاری ازمهربانی , بی رحمانه است. شما باید حرفتان را به همسرتان بزنید ولی با زبان نرم و با محبت. این موضوع برای هر دو نفر شما صدق می کند. مثلا اگر همسرتان خیلی چاق شده و میخواهید که کمی لاغر تر شود نگویید :”چقدر چاق شدی, چه خبرته؟! ” این طوری هم دل همسرتان را میشکنید و هم ممکن است او با شما لجبازی کند. به جاییش می توانید بگویید “عزیزم تو واقعا جذاب و زیبایی . من تورو خیلی دوست دارم و همیشه نگران سلامتی ات هستم.  اضافه وزنت من رو نگران میکنه. می ترسم سلامتت رو به خطر بندازه.می خوای در موردش حرف بزنیم؟” مهارت فن بیان در ارتباط با همسر را یاد بگیرید تا زندگی بی نظیری داشته باشید.

به حرف های همسرتان گوش دهید

هنگامی که نگرانی های تان را با همسرتان به اشتراک گذاشته اید، ساکت شوید و گوش دهید. عکس العمل نشان ندهید؛ فقط گوش کنید. گوش دادن این حس را به همسرتان می دهد که حرف هایش برای شما اهمیت دارد و قرار نیست به او حمله شود.دوستان عزیزم ، با دقت گوش دادن ، آهسته صحبت کردن و عصبانی نشدن را تمرین کنید تا یاد بگیرید.

مشاهده مقاله  استراتژی چیست؟

مثبت نگر باشید

یکی دیگر از هنر های فن بیان در ارتباط با همسر این است که در اکثر مواقع حرف های مثبت و خوب بزنید. این طوری همسرتان بیشتر دوست دارد به حرف هایتان گوش دهد. اگر شما مدام در مورد مشکلات صحبت کنید همسرتان دیگر تمایلی برای شنیدن حرف هایتان نخواهد داشت.

همسرتان اولویت زندگی شماست

اگر شما می خواهید یک ازدواج سالم با ارتباطات فوق العاده داشته باشید، باید بدانید همسرتان اولویت زندگی شما است.پس همیشه سعی کنید کاری کنید که او این را با تمام وجودش احساس کند. مثلا وقتی مریض است به جای اینکه با دوستانتان بیرون بروید پیش او بمانید و از او مراقبت کنید. به او بگویید که اولویت زندگی شماست.

از همسرتان عذر خواهی کنید

اگر کار اشتباهی انجام دادید از او عذر خواهی کنید.پذیرش خطا شما را در چشم همسرتان بزرگ تر می کند. مثلا اگر مناسبتی را فراموش کردید لازم نیست فورا بگویید” تو ام فلان روز فلان چیز رو فراموش کردی” کافیست عذر خواهی کنید و از دلش دربیاورید.

همچنین از قبل در مورد مسائلی که میتواند پیش بیاید و او را آزار دهد از او عذر خواهی کنید. مثلا اگر قرار است وارد جلسه ای شوید که نتوانید تلفنتان را پاسخ دهید, موضوع را از قبل به او بگویید و از او عذر خواهی کنید.

همسرتان را پس نزنید

هنگامی که چیزی که خواستید را بدست نیاوردید, با پس زدن همسرتان از او “انتقام” نگیرید .چون این کار هیچ کمکی به شما نخواهد کرد و در دراز مدت رابطه تان را تیره و تار میکند. یاد بگیرید در کمال آرامش با هم حرف بزنید.

بخشنده باشید

اگر همسرتان کار اشتباهی انجام داد و پشیمان شد او را ببخشید. به همسرتان اجازه جبران بدهید. انقدر سفت و محکم نباشید که او همه در ها را به روی خود بسته ببیند و فکر کند به هیچ طریقی نمی تواند شما را راضی به بخشش کند. همه ما ممکن است اشتباه کنیم پس بخشش را از خداوند یاد بگیریم.

بیشتر بخوانید| بیشتر بدانید : آموزش سخنرانی ، دوره آموزش سخنرانی

[تعداد: 1    میانگین: 4/5]

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published.