فن بیان در موفقیت

0 ۸۵۳

تاثیر فن بیان در موفقیت 

ارتباط قلب هر سازمان و تشکیلاتی محسوب می شود. نتیجه هر رویدادی در یک سازمان وابسته به ارتباطات آن سازمان است. بنابراین داشتن مهارت های ارتباطی برای رسیدن به هر هدفی الزامیست. هرچه قدر بیشتر برای توسعه بخشیدن به کارتان تلاش کنید, بیشتر متوجه اهمیت مهارت های ارتباطی برای موفق شدن خواهید شد. اما تاثیر فن بیان در موفقیت چیست؟

فن بیان در موفقیت
تاثیر فن بیان در موفقیت

برای درک این موضوع بهتر است ابتدا کمی در مورد ارتباط با هم صحبت کنیم. اصلا ارتباط چیست؟ باید گفت ارتباط فرآیندی است که طی آن اطلاعات بین افراد مبادله می شود. همیشه باید برای انتقال افکار ، مقاصد و اهدافمان این فرایند را واضح و با دقت انجام دهیم. نتیجه ی یک ارتباط تنها زمانی موفق آمیز است که هم فرستنده و هم گیرنده پیام درک مشابه ای از اطلاعات داشته باشند. اینجاست که نیاز ما به داشتن مهارت فن بیان مطرح می شود. مهارت های ارتباطی و فن بیان خوب، کلید موفقیت در زندگی، کار و روابط اجتماعی است. بدون داشتن فن بیان خوب ، یک پیام ممکن است با خطراتی مانند: سوء تفاهم، ادا نکردن حق مطلب و یا سوء تعبیر مواجه شود.

تاثیر فن بیان در موفقیت های فردی

برای بسیاری از افراد مهمترین و تاثیر گذارترین راه رسیدن به هدف, انتخاب شدن در مصاحبه های استخدامی و شغلی است. امروزه در بسیاری از سازمان ها و شرکت ها کار به صورت گروهی است. این بدان معناست که شما باید در مصاحبه خودتان را طوری نشان دهید که بتوانید عضو تیم آن شرکت یا سازمان شوید. مهارت فن بیان کلید موفقیت شما در این رقابت است.

مشاهده مقاله  سخنران چه مقدار زمان برای استراحت مخاطبین باید در نظر بگیرد؟

تاثیر فن بیان در موفقیت های مربوط به کسب و کار

تنها داشتن یک محصول با کیفیت و خوب تضمین کافی برای موفقیت در کسب و کار نیست. شما باید بتوانید به بهترین نحو محصولتان را معرفی کنید و از آن در بازار رقابتی دفاع کنید. از مدیران کسب و کار انتظار می رود با اعتماد به نفس کامل با کارکنان، مشتریان، شرکای تجاری، سرمایه گذاران و مردم صحبت کنند. ممکن است بدست آوردن میلیاردها تومان تنها به فن بیان درست صاحبان کسب و کار بستگی داشته باشد.

مهارت های فن بیان برای کاهش استرس

استرس می تواند زیان های مالی گزافی به یک سازمان بزند. استرس ناشی از کار می تواند روحیه ی کارکنان و مدیران را تضعیف کند. مهارت های فن بیان می تواند از سوءتفاهم که بزرگترین علت استرس مربوط به کاراست, جلوگیری کند. همچنین با دانستن مهارت فن بیان در شرایط بحرانی می توان اوضاع را به بهترین نحو مدیریت کرد. هر چقدر فن بیان تان بهتر باشد بهتر می توانید با افراد ارتباط برقرار کنید. در نتیجه کنترل شرایط و بالا بردن انگیزه کارکنان برایتان راحت تر خواهد بود.

تاثیر فن بیان در مدیریت زمان

مدیریت زمان برای رسیدن به موفقیت بسیار حائز اهمیت است. برای زمان خود و دیگران ارزش قائل باشید. با استفاده از تکنیک های موثر برای برقراری ارتباط تمرکزتان را  بر روی پیامی که می خواهید به دیگران انتقال دهید بگذارید. کسی که مهارت بالایی در فن بیان دارد میتواند یک پیام 30 دقیقه ای را در کمتر از 5 دقیقه به مخاطب منتقل کند. بدون اینکه ذره ای از کیفیت پیام کاسته شود.

مشاهده مقاله  اهمیت داستان گفتن در سخنرانی

مهارت فن بیان و دید افراد نسبت به ما

شاید عادلانه به نظر نرسد اما ما انسان ها دائما یکدیگر را قضاوت میکنیم. خود افراد، شخصیتشان, شغلشان, ظاهرشان, نحوه ی ارتباط برقرار کردنشان با دیگران, طرز حرف زدنشان و صدها مورد دیگر! اغلب هم تمایل داریم در این باره افراط کنیم. مثلا یک نفر به نظرمان یا خیلی بد است و یا خیلی خوب. به یاد داشته باشید که کردار و فن بیان ماست که به دیگران می گوید ما که هستیم و چگونه باید ما را قضاوت کنند. پس

هر چقدر مهارت های فن بیان بهتری داشته باشیم و بتوانیم ارتباط موثر تری را با دیگران برقرار کنیم از نظر آن ها انسان بهتری هستیم. در نتیجه بیشتر موفقیت خود را تضمین می کنیم. بنابر این با یادگیری تکنیک های فن بیان شانس موفقیت خود را در جامعه و یا زندگی شخصیتان بالاتر ببرید.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published.