نحوه سخنرانی در مورد یک موضوع خسته کننده

4 ۳۱۰

آیا می توان در مورد یک موضوع خسته کننده، سخنرانی فوق العاده ای ارائه داد؟

موسسه دانشگاه زندگی دانشجویان متعددی دارد که مشغول آموزش سخنرانی و کسب مهارت فن بیان در زمینه های مختلفی نظیر اقتصاد، صنعت، و صنایع و…فعالیت هستند. می دانید که هر یک از آنها رشته های جالبی هستند. بسیاری از افراد نیز همواره از من در مورد نحوه ارائه یک سخنرانی فوق العاده در مورد یک موضوع خسته کننده سوالاتی می پرسند.

آنها از شنیدن این جمله که چیزی به معنای یک موضوع خسته کننده وجود ندارد، بسیار شگفت زده می شوند. این سخنران ها هستند که منجر به خستگی افراد می شوند.

بدون شک برخی از موضوعات در مقایسه با برخی دیگر از جذابیت کمتری برخوردار هستند. اما من در برخی از سخنرانی ها مشاهده کرده ام که سخنران در مورد موضوع  خسته کننده ای سخنرانی کرده و توانسته است مخاطبین را به خنده یا گریه وا دارد.

ماه گذشته، من با یکی از مدیران بازاریابی بیمه همکاری می کردم. کار من آماده سازی وی برای سخنرانی در مورد موضوع  خسته کننده ای بود. بعد از چند دقیقه صحبت در مورد سخنرانی وی، من از وی درخواست کردم تا متن آغازینی که برای سخنرانی خود آماده کرده بود را ارائه دهد. وی مقدمه فوق العاده ای آماده کرده بود.

موضوع خسته کننده

در اینجا به 5 مورد از اقداماتی که براین از آنها برای جالب تر ساختن سخنرانی خود استفاده کرد، اشاره می کنیم.

  1. با یک داستان درباره موضوع خسته کننده موردنظر شروع کرد:

    داستان ها نه تنها دارای جذابیت بالایی هستند، بلکه علوم اجتماعی نیز نشان داده است که داستان منجر می شود که افراد نکات کلیدی را به خوبی به یاد داشته باشند.

  2. چارچوب ایجاد کرد:

    با آغاز یک داستان، براین چارچوب بزرگتری را برای سخنرانی خود آماده نمود. این سخنرانی دیگر صرفا در مورد محصولات بیمه نبود، بلکه به کمک به افراد از طریق محصولات بیمه اختصاص داشت.تعریف داستان در سخنرانی خیلی مهم می باشد

  3. از زمان استفاده کرد:

    بسیاری از سخنرانان علاقه ای به آغاز سخنرانی با داستانی 4 دقیقه ای ندارند. آنها بر این باور هستند که یک داستان طولانی خودخواهانه بوده و به عنوان اتلاف وقت قلمداد می شود. اما براین بر این باور است که داستان آغازین باید با سرعت بسیار آرامی تعریف شده و در هر لحظه به دنبال جلب توجه مخاطبین باشد.

  4. نقشه مسیر را به مخاطبین داد:

    براین سخنرانی خود را با نشان دادن شش عنوان بر روی اسلاید پاورپوینت آغاز نکرد. بلکه وی نقشه ای را در اختیار آنها قرار داد. بعد از به پایان رساندن داستان، براین گفت: “چیزی که ما امروز قصد داریم در مورد آن صحبت کنیم ….”

  5. از ابتدا با پاورپوینت شروع نکرد:

    در آغاز سخنرانی خود از پاور پوینت استفاده نکرد. در حدود 10 دقیقه بعد از شروع سخنرانی، او برای اولین بار به اسلاید نگاه کرد و گفت “بیایید به موضوع بحث بپردازیم.”

 

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
مشاهده مقاله  چگونه صدای واقعی سخنرانی خود را از قبل بشنویم؟
۴ Comments
  1. س م

    وای که چقدر تو دانشگاه اینو می بینیم. همه اش موضوعات کسل کننده

    1. جواد غفاری

      بله دقیقاً

  2. س م

    چه راهکارهای جالب و ساده ای

    1. جواد غفاری

      ممنونم از بیان نظرتون

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published.