چرا نباید به نظر دیگران درباره خودتان اهمیت دهید

0 ۸۵۶

چرا نباید به نظر دیگران درباره خودتان اهمیت دهید

ما انسان‌ها معمولاً به دنبال تحسین و تایید دیگران هستیم و دوست داریم که اطرافیانمان ما به سرعت، اعمال ما را تایید کنند. البته بهتر است به این فکر باشید که از دست این صحبت‌ها خلاص شوید. در این مقاله می‌خواهیم به شما بگوییم که به چه دلایلی، نباید به نظر دیگران درباره خودتان اهمیت دهید. لطفاً همراه دانشگاه زندگی باشید.

نظر دیگران

چرا به نظر دیگران درباره خودمان اهمیت می‌دهیم؟

دلیل اینکه تمایل خود را به دانستن نظر دیگران نشان دهیم این است که این موضوع ممکن است به اجداد ما بازگردد و می‌توان گفت که این تمایل حتی در سال‌های بسیار دور و زمانی که انسان‌ها به صورت قبیله‌ای زندگی می‌کردند، وجود داشته و اکنون به ما رسیده است. بنابراین این در خون ماست که به نظر دیگران اهمیت دهیم و آن را در زندگی خود به کار بگیریم. اما واقعاً لازم است این کار را انجام دهیم؟

امروزه می‌توان شبکه‌های اجتماعی را به عنوان نمونه‌ای مدرن از اضطراب اجتماعی و نیاز مورد تایید قرار گرفتن توسط دیگران، معرفی کرد. ما برای عزت نفس خود ارزش قائلیم، آن هم از دیدگاه دیگران و نه دیدگاه اصلی خودمان. ترس از طرد شدن توسط اجتماع، ما را نگران کرده است و بخشی از آن به این دلیل است که خودمان بیش از حد به این موضوع اهمیت می‌دهیم. نمی‌گوییم که نباید از اطرافیان خود، بازخوردهای متفاوت بگیرید و تجربه کسب کنید. فقط منظورمان این است که نباید فقط بخاطر تعدادی حدس و گمان، به نتیجه‌گیری نهایی درباره خودتان و اهدافی که در سر دارید، برسید.

مشاهده مقاله  استرس کسانی که بیرون از خانه کار می‌کنند و چگونگیِ رفعِ آن

نظر دیگران

چرا باید نظرات دیگران درباره خود را نادیده بگیرید؟

نگرانی درباره اینکه دیگران چه فکری درباره شما دارند، هیچ کمکی به بهبود وضعیت زندگی نخواهد کرد. بگذارید به یکی از جملات بسیار عالی هیو مک‌لئود اشاره کنیم:

«هرچه مسیر دشوارتر باشد، بیشتر تنها می‌شوید.»

انسان‌ها دوست دارند درباره دیگران فکر کنند. این بخشی از فطرت و طبیعت ماست اما اینکه کاملاً تحت سلطه عقاید و تفکرات دیگران باشیم، کار درستی نیست. هر کدام از ما باید فردی مختار و آزاد باشیم و کنترل تفکرات خود را در دست بگیریم. اما این کار ممکن نیست، مگر اینکه عادت کنید به نظر دیگران درباره خودتان و رفتارهایتان، اهمیتی ندهید.

شما با عواقب این موضوع مواجه می‌شوید، نه دیگران. بنابراین اینکه دیگران چه نظری می‌دهند، نباید برایتان مهم باشد. در نهایت این شما هستید که باید با عواقب و نتایج تصمیمات روبه‌رو شوید.

نظر دیگران درباره ما

آخرین چیزی که می‌توانیم در این رابطه بگوییم، این است که اهمیت دادن به نظر دیگران باعث اختلال اضطراب اجتماعی می‌شود که یک بیماری علمی و ثابت شده است. از این عبارت برای افرادی استفاده می‌کنند که به دنبال تایید شدن در اجتماع هستند و از این نظر دچار نگرانی می‌شوند. بنابراین اصلاً منطقی نیست که سلامت ذهن و روان خود را بخاطر نظر افراد دیگر که حتی غریبه هستند و شناخت درستی از شما ندارند، به خطر بیندازید. داشتن یک زندگی آرام که در آن به خوبی با تفکرات و اعمال خود آشنا هستیم، موضوع بسیار مهمی است که باید برای رسیدن به آن تمرکز کنیم.

مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج را می توانید با دانشگاه زندگی تجربه کنید.

مشاهده مقاله  آیا سن والدین روی تربیت فرزندان تاثیر گذار است؟
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published.