با آموزش آنلاین فن بیان از سدفاصله ها برای یادگیری عبور کنید

0 ۹۵۱

عصر تکنولوژی و ظهور اینترنت همه چیز را متحول کرده است. تنها چیزی که شاید ما را به محیط خارج از منزل می کشاند کسب وکار یا تفریح است و در زندگی امروز حتی خرید کردن هم به صورت غیرحضوری و در منزل توسط مردم ترجیح داده می شود. بنابراین سیستم زندگی مردم تغییر کرده است و بیش از این که به امور حقیقی و فعالیت های فیزیکی وابسته باشد به روش آنلاین متکی است. این تغییر و تحولات تا جایی پیش رفته اند که حتی برای آموزش نیز دیگر نیازی به پیروی از سیستم های متداول آموزشی نداریم و متد جدید آموزش آنلاین فن بیان جایگزین تمام اصول سنتی شده است.

آموزش آنلاین که به عناوین دیگری نظیر آموزش مجازی، آموزش از راه دور و آموزش غیرحضوری نیز شناخته می شود شیوه ای آموزشی برای تدریس و یادگیری میان دانش آموزش، دانشجو یا کارآموز و استاد یا مربی است که از طریق مجاری غیرسنتی و به شیوه های جدید صورت می گیرد. در واقع آموزش آنلاین فن بیان شیوه ای مدرن و متفاوت با سیستم قدیمی نشستن سرکلاس درس و توجه به طرف مقابل به صورت رو در رو می باشد.

اگرچه آموزش آنلاین فن بیان اولین بار با هدف از بین بردن فاصله و سد مسافتی که میان افراد است برای آموزش موثر تر و راحت تر در منزل ارائه شد اما در حال حاضر توسط بسیاری از کارشناسان نقد می شوند و برخی هم تصور می کنند آموزش آنلاین فن بیان  فقط باعث تنبل تر شدن دانشجو شده است و هیچ چیز جای کلاس حضوری و روش های سنتی را برای تدریس نمی گیرد. با توجه به این رویکرد ها تصمیم گرفتیم در درس امروز دانشگاه زندگی به آموزش آنلاین فن بیان و اهمیت آن بپردازیم.

آموزش آنلاین فن بیان

با ما تا پایان این مطلب همراه باشید.

آشنایی با شیوه آموزش آنلاین فن بیان، مزایا و معایب آن

آموزش آنلاین شیوه های شناخته شده از آموزش است که در فضای مجازی و از طریق اینترنت انجام می شود. تنها کافی است جستجو کوتاهی در فضای وب داشته باشید و عبارت آموزش آنلاین را تایپ کنید تا بیش از یک و نیم میلیون نتایجی را که در کم تر از یک ثانیه ظاهر می شوند را مشاهده کنید.

مشاهده مقاله  25 ابزار آنلاین برای آموزش سخنرانی عمومی و بهبود فن بیان

 

در شیوه آموزش آنلاین روش ها و ترفند های مختلف به کارگرفته می شود و همین متد هم زیرشاخه های فراوان خود را دارد. اما اساس تمامی این روش ها مشترک و یک چیز است: عدم تعامل چهره به چهره دو طرف با یکدیگر

روش های آموزش آنلاین فن بیان

برای آموزش آنلاین روش های زیادی تعریف شده است. اما هر نوع روشی که انتخاب کنید در دو شاخه کلی جای می گیرد:

  1. آموزش آنلاین مشابه با همین مطالبی که در دانشگاه زندگی می آموزید
  2. آموزش هایی که نیاز به ثبت نام و ورود دارند که معمولا غیررایگان هستند و برای استفاده از مطالب باید هزینه پرداخت کنید

در روش دوم یعنی ورود به سامانه یا سیستم هایی که به صورت مجازی طراحی شده اند ابزار و پیش نیاز های آموزش نیز به خوبی پیش بینی شده اند.

 

مفهوم e-moderation

اغلب آموزش های آنلاینی که به صورت دوره ای و با نظارت کامل انجام می شوند در دسته دوم قرار می گیرند. یعنی پلتفرمی برای آموزش طراحی شده است و کاربران زیادی از یک سری مواد و ابزار به صورت مشترک استفاده می نمایند. تصور کنید دانش آموزان یک مدرسه از پلتفرم آموزشی مدرسه برای مطالعه و پیش مطالعه درس هایشان استفاده کنند و بعد از مطالعه یک سری آزمون های آنلاین در اختیار آن ها قرار گیرد. این استفاده مشترک و عمومی از امکانات را که به صورت همزمان توسط افراد مختلفی انجام می شود e-moderation در آموزش آنلاین نام دارد.

پیش نیاز استفاده از آموزش آنلاین فن بیان

روش های آموزش آنلاین هر چه قدر هم که در دسترس تر باشد و مزایای زیادی نسبت به روش های سنتی داشته باشد باز هم نیازمند پیش نیازهایی است که لازم است خود کاربر از آن ها بهره مند باشد. در واقع بهتر است آموزش آنلاین را مشابه با یک جنگ دورادور تصور کنید که نیازمند سلاح های خاص خود است. سلاح شما برای یادگیری بهتر خلاقیت و روحیه اتگیزشی است . روحیه انگیزشی که شما را وادار به درس خواندن و مطالعه در منزل کند؛ حتی اگر قرار نباشد با معلم خود به صورت حضوری برخورد داشته باشید و یا دچار استرس شوید. این سلاح شما دشواری و سختی های جنگ مغزتان را با درسی که به صورت آنلاین می آموزید کاهش می دهد.

مشاهده مقاله  مروری بر ساخت حرفه‌ای اسلایدها در سخنرانی تنها در 10 دقیقه

آموزش آنلاین

 

مزایای استفاده از روش آموزش آنلاین فن بیان

استفاده از روش های آموزش آنلاین مزایای خاص خود را دارد. در کنار آموزش آنلاین می توان به نحوی فن بیان را به کار برد و از فن بیان در بزرگ تر شدن کسب وکار استفاده کرد. گاهی با استفاده از فن بیان و جلب توجه دیگران می توان کلاس های آموزش آنلاین را بزرگ و بزرگ تر کرد و حتی از این دوره ها برای جذب و بازاریابی کار استفاده نمود.

برخی از مزایای استفاده از آموزش آنلاین عبارتند از:

دسترسی ساده به منابع

در روش آموزش آنلاین شما مانند شناگری هستید که هر لحظه به آب دسترسی دارید. آب همان منابعی هستند که همیشه در اختیار شما قرار دارند و شما می توانید با اتکا به اعتماد به نفس و ویژگی خودانگیزشی خود از این منابع استفاده کنید. حال آن که در روش های سنتی شما به ابزارهای آنلاین دسترسی ندارید. به عنوان مثال در روش آموزش آنلاین فنون کشاورزی شما می توانید فنونی که یاد می گیرید را روی یک زمین کشاورزی مجازی پیاده کنید. می توانید بدون وقت تلف کردن مسائل را حل و فصل کنید و تصاویر واقعی را به عنوان یک نمونه در دسترس به سادگی مشاهده نمایید.

 

تعامل دو طرفه

از کلید ترین ویژگی های استفاده از روش های آموزش آنلاین می توان به تعاملی اشاره کرد که میان دانش آموز و استاد ایجاد می شود. شما در هر زمان یک معلم را در دسترس دارید که می توانید مشکلات را با او در میان بگذارید. هیچ مانعی میان شما و فردی که به شما آموزش می دهد وجود ندارد. همه چیز برای یادگیری و رفع ابهامات شما آماده شده است و بنابراین در آموزش آنلاین تعامل دو طرفه بیش تر می شود.

مشاهده مقاله  هوش کلامی خود را در ارتباط با دیگران به کمک این تاکتیک ها توسعه دهید

 

راحتی و جلوگیری از هدررفت زمان

تحقیقات نشان داده است که تعامل چهره به چهره و قرارگیری در سر کلاس در سطح یادگیری افراد تاثیری ندارد. ای بسا گاهی ساعت کلاس برای فرد خسته کننده باشد و هیچ بازدهی خوبی عملا به دنبال نداشته باشد. یکی از مزایای مهم استفاده از روش های آموزش آنلاین صرفه جویی در وقت و سهولت دسترسی به دروس در هر زمان است.

 

صرفه جویی در هزینه ها

مطمئنا دریافت واحد درسی ، رفت و آمد به سمت دانشگاه یا محل تحصیل و امور جانبی هزینه های خاص خود را به دنبال دارد. یکی از راهکار های اصلی برای صرفه جویی در هزینه ها استفاده از روش های آموزش آنلاین است که می توانید با هزینه های کم تری در خانه و با راحتی و آسودگی خاطر از آن ها استفاده کنید.

 

در کنار مزایای استفاده از آموزش آنلاین همواره چالش هایی هم وجود دارد که به دغدغه ذهنی کسانی که از این روش استفاده می کنند تبدیل شده است. به علاوه آموزش آنلاین همیشه موثر واقع نمی شود و لازمه آن توجه توسعه دهنده این کلاس و دوره ها به اصولی است که به تفهیم مطلب و جای گیری عمیق آن در ذهن کاربر کمک کند. با تمام این موارد در مطالب اینده دانشگاه زندگی آشنا خواهید شد.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published.