آموزش سخنرانی با کمدی

0 ۴۹۲

ارتباط آموزش سخنرانی با کمدی در چیست؟

طبق یک بررسی، ترس افراد از سخنرانی در یک جمع عمومی بسیار بیشتر از ترس از مرگ می باشد. منظور ما از سخنرانی، صرفا صحبت کردن در مقابل جمعی متشکل از 500 نفر نمی باشد، بلکه برخی افراد نمی توانند حتی برای 5 نفر نیز سخنرانی کنند.ما بدین نتیجه رسیدیم که از طریق تمرین استندآپ کمدی که به عنوان بخشی از دوره های آموزش کمدی ارائه می شود، افراد می توانند بدون ترس و به راحتی سخنرانی کنند. ما همواره به شرکت های بزرگ و کوچک توصیه می کنیم که روش های داستان سرایی را از کمدین های برتر فرا بگیرند. همه افرادی که در دانشگاه زندگی فعالیت دارند، حداقل یکبار سابقه اجرای استندآپ کمدی داشته اند و بسیاری از ما به طور مداوم در برنامه های کمدی شرکت می کنیم.

اما تاثیر کمدی بر روی کسب و کار چقدر است؟ بسیار زیاد!

در زیر به چهار روشی که می توانید از مهارت کمدی برای ارائه سخنرانی های تجاری موفق استفاده کنید، خواهیم پرداخت.

  1. از داستان سرایی برای تعامل بیشتر مخاطبین استفاده کنید

مهارت های کمدی شباهت زیادی به مهارت های سخنرانی دارند، زیرا کمدی نیز خود به نوعی سخنرانی محسوب می شود. زمانی که شما بر روی صحنه قرار دارید، باید مخاطبین خود را نیز در سخنرانی خود شرکت دهید. شما هرگز نمی خواهید که شاهد خوابیدن آنها یا استفاده از گوشی در طی سخنرانی خود باشید. فردی که به اجرای کمدی شما می خندد، تعامل کاملی با شما دارد. فرد موفق همواره برای جلب توجه مخاطبین تلاش می کند.

مشاهده مقاله  سخنوری برای موفقیت: چه طور با سخنانمان ایجاد انگیزه کنیم؟

کمدی

 

داستان سرایی رمز تعامل مخاطبین و همچنین ایجاد یک سخنرانی فوق العاده می باشد. این عامل رمز موفقیت در اجراهای کمدی نیز می باشد. کمدی صرفا به معنای لطیفه گویی نیست. بلکه کمدی و طنزپردازی بیان واقعیت می باشد. مخاطبین مراسم کمدی به دنبال کسب اطلاعات در مورد سخنران می باشند. این موضوع در مورد مخاطبین سخنرانی های تجاری نیز صحت دارد. به اشتراک گذاشتن یک داستان واقعی منجر به افزایش اعتماد می گردد. بنابراین همواره قبل از رفتن بر روی سکوی سخنرانی، این موضوع را در نظر بگیرید. اطلاع از هدف به فرد کمک می کند تا اعتماد خود را افزایش دهد. سخنرانی نیز همانند کمدی و داستان یک سفر می باشد.

  1. مخاطبین را بخوانید

یکی دیگر از مواردی که ما از کمدین های برتر فراگرفته ایم، نحوه خواندن مخاطبین می باشد. این افراد از نحوه توجه و واکنش به زبان اشاره و سایر روش های ارتباط غیرزبانی آگاه بوده و می توانند رفتار اشخاص را تشخیص دهند. اگر یک کمدین احساس کند که مخاطبین خود را از دست می دهد، می تواند با جملات بداهه، ارائه نظر در مورد وضعیت، شوخی و … توجه افراد را به خود جلب کند. شما نیز به عنوان یک سخنران می توانید از این موارد استفاده کنید. اگر مخاطبین شما علاقه ای به مبحث نداشته باشند، می توانید سوالی از آنها جویا شوید. شما همچنین می توانید برخی اوقات در مورد مسائل حاشیه سخنرانی کنید.

 

کمدی

  1. از انرژی منفی به نفع خود استفاده کنید

آیا ایده سخنرانی منجر به اضطراب شما می گردد؟ بسیار خوب. شما باید مضطرب باشید، زیرا اضطراب به افراد نشان می دهد که شما به موضوعی که در مورد آن سخنرانی می کنید، علاقمند بوده و واکنش آنها برای اهمیت دارد. این موضوع برای کمدین ها نیز صدق می کند. آنها نیز قبل از رفتن بر روی صحنه نگران بوده و اضطراب دارند اما آنها از نحوه استفاده مثبت از این انرژی مطلع هستند. این انرژی باید بر روی صحنه کنترل شود. انرژی منفی را به توانایی داستان سرایی خود ارتباط داده و از این طریق آن را به علاقمندی و حس های مثبت تبدیل کنید.

  1. با کمک کمدی آسیب پذیری نشان دهید

آسیب پذیر بودن بسیار خوب می باشد. زمانی که شما بر روی صحنه هستید، همه نگاه ها به سمت شما می باشند. به جای تصور سهولت موضوع، آسیب پذیری خود را نشان داده و به افراد ثابت کنید که شما نیز همانند آنها یک انسان عادی هستید. آسیب پذیری و اضطراب منجر به افزایش تمایل افراد به گوش دادن به سخنان شما می گردد.

مشاهده مقاله  6 چیزی که همواره یک سخنران حرفه‌ ای از آن‌ها پرهیز می‌کند

ما برنامه تجربه کمدی را برای شرکت های مختلفی انجام داده ایم و نتیجه آن همواره دستیابی به نتایج بسیار مناسب بوده است. برای مثال، در یکی از شرکت ها از ما خواسته شد تا کمدی را به گروهی از دانشمندان، مهندسان و محققین تدریس کنیم. این افراد بسیار کم حرف بودند. اما در پایان جلسه همه آنها بسیار خوشحال بوده و تعامل بیشتری با سایرین داشتند. این جلسه منجر شد تا شکاک بودن آنها به طور کامل از بین رفته و در نتیجه آنها بتوانند ارتباط خوبی با سایر افراد ایجاد کنند.

آموزش کمدی یکی از مواردی است که منجر به تغییر وضعیت گردیده و همواره تاثیر بسیار خوبی دارد. نکاتی که در بالا به آنها اشاره شد منجر می شوند که اعتماد به نفس شما افزایش یافته و در نتیجه بتوانید از منظر متفاوتی به سخنرانی نگاه کنید.

مهارت های کمدی ارتباط بسیار قدرتمندی با مهارت های کسب و کار دارند…. این یک شوخی نیست.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published.