آیا ازدواج موفق را آرزو می‌کنید؟ پس این کارها را انجام دهید

0 ۵۳۷

آیا ازدواج موفق را آرزو می‌کنید؟ پس این کارها را انجام دهید؛

 

10 موردی که همسران موظفند برای یکدیگر انجام دهند

زمانی که استرس و فشار کار و حرفه و همچنین زندگی روزمره شما را مچاله می‌کند، از این نکات مثبت استفاده کنید تا بتوانید ازدواج‌تان را سالم و قوی نگه دارید.

رازِ رسیدن به یک ازدواج موفق و شاد و طولانی مدت چیست؟ در جواب باید گفت که جوابِ این سوال هیچ تفاوتی با دیگران ندارد، هرکسی می‌تواند با رعایت یک سری نکات به این اهداف برسد. نکتۀ اصلی این است که یاد بگیرید چگونه عشق خالص خود را پرورش داده، و آن را به معشوقۀ خود هدیه کنیم.

برای کسانی که می‌خواهند تازه شروع کنند باید بگویم که گفتنِ چنین حرفی: (اوه من دوست دارم با این زن قرار بگذارم و نهایتاً به او ازدواج کنم چون ارزش کلیِ کار و کاسبی او 5 میلیون دلار است!) اصلاً نشانی از عشق حقیقی و بیقید و شرط را ندارد. در عشق حقیقی، هیچ انگیزه‌ای جز خودِ آن عشق وجود ندارد.

خب، اگر بخواهید در زندگی و جهان واقعی یک شروع فوق العاده و عاشقانه داشته باشید، باید چه کار کنید؟ یا حتی اگر 10 یا 15 سال است که متأهل هستید اما می‌خواهید که احساس بین‌تان را پرورش دهید؟ شما باید یکدیگر را از لحاظ ذات جنسیتیِ یکدیگر بشناسید. مردان و زنان، هرکدام نیازهای خاص و کاملاً متفاوتی دارند.

ازدواج موفق

11 مورد از چیزهایی که زنان در زندگی زناشویی برای یک ازدواج موفق بدان نیاز دارند

می‌دانید در روانشناسی خانواده اولین چیزی که یک زن در زندگی زناشویی بدان نیاز دارد چیست؟ این است که بداند خاص است، و شما (بله با شما هستم، آقای شوهر) او را همانند تاجِ سرِ خود می‌پندارید.

اگر شما هرروز این مسئله را به وی یادآوری می‌کنید، پس مردِ باهوشی هستید چرا که می‌خواهید همسرتان بداند که برای او ارزش… قائل… هستید. و نکتۀ اساسیِ دیگر این‌که، شما باید از ده راه مختلف برای او ارزش قائل شوید:

  1. او نیاز دارد که بداند، در هر چیزی اولویت اول شما است. او نیاز دارد احساس کند که شما از شغلِ و حرفۀ خود، و مخصوصاً افراد دیگری همچون مادرتان، فرزندان‌تان، دوستان‌تان، ورزش‌تان و یا سرگرمی‌تان اهمیت بیشتری برای‌تان دارد.
  2. او به صمیمیت نیاز دارد. وقتی که همسر شما تمام روز سعی داشته تا هم مسائل خانه و هم مسائل بیرون را حل و فصل کند و به تمام مشکلات رسیدگی کند _ البته این صرفاً فرض است، هیچ زنی نباید در هر دو جبهه مسئولیت کامل داشته باشد _ قطعاً دچار استرس و آشفتگی عظیمی می‌شود، و این دقیقاً همان نقطه‌ای است که شما باید بدون سخنرانی و یا حتی درخواستِ توضیح، از او بخواهید که در کنار شما آرامش را حفظ کند. به عبارت دیگر، گوش‌های‌تان را در اختیارش بگذارید و به او اجازه دهید تا هر زمان که دلش خواست حرف‌هایش را بزند.
  3. او نیاز دارد که شما خودتان را برای وی، به نوعی آسیب‌پذیرانه رها کنید. ارتباطِ باز و مسدود نشده یکی از مهم‌ترین نیازهای جنسِ مؤنث است. نکتۀ دیگری که در این زمینه حائز اهمیت است، این است که شما باید از نظر احساسی همیشه برای او در دسترس باشید.
  4. او نیاز دارد که مورد تمجید قرار بگیرد. این‌که برای کارهایی که انجام داده و یا دستاوردهایی که به دست آورده است از او تجلیل به عمل بیاورید، می‌بایستی تبدیل به یک عادت شود، با این کار او متوجه می‌شود که بخش مهم و ارزشمندی از زندگی شما است.
  5. به او اجازه بدهید که در تیم‌تان باشد. همسر شما نیاز دارد که برای کمک به شما احساس آزادی کند، و به راحتی بتواند در کارهایی که برای‌تان اهمیت دارد، با شما همکاری کند؛ این یعنی بدون این‌که از تلافی و یا خشمگین شدنِ شما بترسد.
  6. او نیاز دارد که شما از وی دفاع کرده و محافظت کنید. البته این محافظت و دفاع، تنها برای آسیب‌های جسمانی نیست، بلکه او نیازمند این است که از انتقاد اطرافیان نیز به وسیلۀ شما در امان باشد. او دوست دارد بداند که شما برای او هستید و از او حمایت می‌کنید.
  7. طوری رفتار کنید که او بداند که شما روی نظر او حسابِ جداگانه‌ای باز می‌کنید. او نیاز دارد بداند که نظرش برای شما و راجع به کارتان یا هنرتان آن‌قدر ارزشمند است که تصمیم‌تان در این حوزه‌ها را بدون مشورت وی نمی‌گیرید، و فقط پس از شنیدنِ مشورت‌های وی به اقدام می‌پردازید.
  8. زندگی‌تان را با او به اشتراک بگذارید. او نیاز دارد که به طور خاصی با او در ارتباط باشید، یعنی باید از این به بعد در یک محوطۀ خاص زندگی، دوستان، خانواده، کار و علایق بیرون از خانه. او را از زندگی خود بیرون نکنید.
  9. مردِ کمال و بهترین‌ها باشید. او نیاز دارد که شما مردی باشید که پسرش شما را به عنوان الگوی خویش برگزیده و دخترش بخواهد که با چنین مردی ازدواج کند.
  10. او را نزدیکِ خود نگه دارید. زنان به ابراز عشقِ جسمانی نیاز دارند، تا نزدیک شما باشند، البته این نزدیکی کاملاً جدای از زمان‌هایی است که شما در موقعیتِ صمیمیتِ جنسی قرار دارید. (آقایان، لطفاً نگران نباشید، من رابطۀ جنسی و اهمیت آن را برای همسران‌تان توضیح خواهم داد، خیال‌تان تحت باشد!)
  11. به همسر خود خیانت نکنید. خیانت آفت روابط زناشویی است.
مشاهده مقاله  مقدمه ای بر مسئلۀ حریم شخصی و دلیلِ ضرورت آن

برای گرفتن مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج می توانید با سایت دانشگاه زندگی همراه شوید.

 ازدواج موفق

10 مورد از چیزهایی که مردان در زندگی زناشویی برای یک ازدواج موفق بدان نیاز دارند

خب، حالا وقت آن است که بدانیم مردان چه می‌خواهند؟ آریزا فرانکلین در سال 1967 به خوبی آن را در آواز خویش نمایان کرد: ا ح ت ر ا م.

اگرچه که این عبارت ممکن است اندکی دشوار به نظر بیاید (از آن‌جایی می‌گویم که برخی زنان معتقدند: او لیاقتِ احترام مرا ندارد، او یک عوضیِ از خود راضی است!)، اما بیشترِ مردان دوست دارند که توسط زن‌شان احترام به نفسِ بالایی داشته، و به عنوان قهرمان‌های‌شان دیده شوند _ حتی وقتی دچار اشتباه می‌شوند.

مردان دوست دارند که دوستان‌شان آن‌ها را باور کنند، مخصوصاً وقتی که در یک هفته 70 ساعت کار کرده و این‌طرف و آن‌طرف دویده‌اند تا بتوانند یک استارت آپ را پایه‌گذاری کنند. اما حقیقتاً، این زن‌ها هستند که شاه کلید ابراز علاقه و باور را در دست دارند.

این در حالی است که مردانِ متعد به خانواده و سخت‌کوشِ ما، وقتی که خسته و کوفته از محل کار به خانه برمی‌گردند، هر یک به نوبۀ خود انتظارت جنسی و احساسی خاصی دارند و از شما انتظار دارند که به این امیال احترام بگذارید _ نه این‌که با خود فکر کنید که این فرد اخیراً برای من چه کار کرده است که حالا من نیز خواسته‌های او را برآورده کنم.

ازدواج

این هم از 10 راه مختلف که می‌توان از طریق‌شان، به مردها احترام گذاشت:

  1. از این‌که در صددِ تغییر رفتار او و یا تشویقِ او، به وی توهین کنید، دست بردارید. زن‌ها ممکن است فکر کنند که انتقادِ خشن می‌تواند باعث شود که مشکل رفتاری شوهرشان تصحیح شده و او را به فرد بهتری تبدیل می‌کنند. خیر! کاری که شما می‌کنید در واقع به مخالفت و سپس به خشم منتهی می‌شود، و نهایتاً نیز به اوقات تلخ در رابطه‌تان ختم می‌شود.
  2. فضایی امن برای یک مکالمۀ احساسی و صادقانه ایجاد کنید. اگر یک زن بتواند احترامش را علی‌رغم عاداتِ کهنه و قدیمی همسرش حفظ کند، آن زمان است که مرد از صمیم قلبش نیاز به تغییر را احساس کرده و این کار را نیز خواهد کرد. احترام، درب ورود به چنین مکالمه‌ها و نتایجی است، و یک همسرِ باهوش شخصی است که مکرراً این مکالمه‌ها و این فضا را برای شوهر خویش ایجاد می‌کند و سبب ایجاد صمیمیت بیشتر نیز می‌شود.
  3. احترام خود را نسبت به زبان عشق او ابراز کنید. این زبان، می‌تواند زبان گفتار باشد _ یکی از زبان‌های عشقی که به عقیده‌ی گری چپمن وجود دارد. هیچ‌چیز برای مردان مهم‌تر از این نیست که از زبان همسرش بشنود که او فردی عالی، لایق و قهرمان است. پس خانه را برای او به مکان امنی تبدیل کنید، جایی که در آن، دیگر خبری از آن صحبت‌های انتقادیِ محل کار خبری نیست و تنها چیزی که پیدا می‌شود، ابراز عشق و حرف‌های انگیزشی است.
  4. به او اجازه بدهید که هرگونه که دلش می‌خواهد با شما به ابراز علاقۀ جسمانی بپردازد، این، یکی از راه‌های خاص ابراز احترام است (و بله، منظورم رابطۀ جنسی است. وقتی زنان با علاقه و اختیار خویش با همسرشان عشق‌بازی می‌کنند (دقت کنید، با علاقه و اختیار، نه این‌که صرفاً به او اجازه بدهید هرکاری که دلش می‌خواهد انجام دهد و شما یک منفعلِ محض باشید)، و خودشان کار را آغاز می‌کنند، این در واقع برای آن‌ها بدین معنی است که گویی در گوش‌شان داد می‌زنید که آن‌ها را دوست داشته و برای شما قابل احترام‌اند.
  5. به آن‌ها اجازه بدهید که مرد باشند، این‌گونه است که احترام خود را از لایه‌های بنیادینی به آن‌ها عرضه می‌دارید. اگر یک زن اجازه بدهد که همسرش همان فردی باشد که دوست دارد، یعنی برای او مادری نکند و به تربیتِ دوباره‌ی او اقدام نکند، آن زمان است که همسرش دیگر همه‌چیز را سفت و سخت نمی‌گیرد، قلبش را به شما می‌دهد و در روابط احساسی با شما شریک می‌شود… بدون این‌که مردانگی‌اش به خطر بیفتد.
  6. با فضا دادن به شوهرتان، به او احترام بگذارید. بگذارید این‌طور توضیح بدهم، فرض کنید که شما کشمکشِ وسیعی را در زندگی تجربه کرده‌اید. گاهی وقت‌ها زنان قصد دارند که در همان لحظه و فوراً به یک راه حل کلی و درست و دراز مدت دست پیدا بکنند، درست نیست؟ اما چیزی که در ذهنِ مردان‌شان می‌گذرد دقیقاً برعکس است، در این زمان، مردها با خودشان می‌گویند: (من نیاز به کمی فضا دارم) پس به آن‌ها فضا بدهید و اجازه بدهید که به غارشان رفته و افکارشان را بررسی کنند. شاید با این کار غریبه باشند، پس به آن‌ها اجازه بدهید شکایت کنند و ناراحتی‌شان را از همان راهی که می‌خواهند ابراز کنند تا نهایتاً خودشان به سمت‌تان بیایند.
  7. او را تشویق کرده و از او حمایت کنید، چرا که مردان تقریباً در تمام مدت تحت فشار هستند اما دم نمی‌زنند. مردی که با تمام جهان مبارزه می‌کند تا برای خانواده‌اش همه‌چیز را فراهم کند، نیاز به عشق حتمی و ثابت دارد، و این‌که بداند همسرش به او باور دارد و حاضر است برای او هرکاری بکند. زنان باید بدانند که نقشِ دارای امتیازی را در زندگی مردان بازی می‌کنند، چرا که می‌توانند کاری بکنند که هیچ فردِ دیگری قادر به انجامش نیست _ پذیرشِ کاملِ حقیقتِ مردانگیِ او. زنی که به این درجه از احترام برای شوهر خود برسد، در حقیقت، مردی را در اختیار دارد که تا ابد او را دوست خواهد داشت.
  8. از بخش‌های مختلف مردِ خود قدردانی نکنید، نه فقط بخش‌هایی که به احساسات شما مربوط می‌شوند. از عضلات بدن او، از ورزشکار بودنش، از استعداد و خلاقیتش، از این‌که چقدر حواسش به دخل و خرج خانه و مدیریتش هست، از این‌که چقدر با دقت به چیدنِ باغچه اقدام می‌کند، یا از این‌که بدون درخواست شما، وسائل خانه را درست می‌کند. از او به خاطر این مسائل به وفور تشکر کنید. اتفاقی که درست بعد از این کار می‌افتد، این است که بخش‌هایی جدیدی از خودش را برای‌تان باز می‌کند.
  9. برای مردتان جذاب باشید. منظور من از جذابیت این نیست که بعد از به دنیا آوردنِ دو یا سه بچه و نگه‌داری از آن‌ها همچنان بدن جذابی داشته باشید. منظور من جذابیتی است که فکر یک مرد را از بدن‌تان منحرف کرده و به سمت ذات قدرتمندتان ببرد. وقتی او به بخش ذاتی شما اتصال برقرار کند، آن زمان است که جرقۀ عشق زده می‌شود. این‌که یک زن عاشق خودش باشد، برای زندگی صبر و اشتیاق به خرج دهد و این‌که چطور می‌تواند استقلال خودش را حفظ کند، سبب می‌شود که عشق برای‌تان به ارمغان بیاید. همین‌طور که جذابیت را برای او به رخ می‌کشید، او نیز همین کار را برای شما انجام خواهد داد. زنی که یک مردِ کامل را می‌خواهد، سرمایه‌گذاری خود را برای یک زندگی تمام‌عیار انجام داده است.
  10. به عنوان یک فرد کامل رشد کرده و از این راه به همسرتان احترام بگذارید. چه چیزی می‌تواند بیشتر از داشتنی یک شریک شاد و پرانرژی برای مردان جذاب باشد؟ این مسئله واگیردار است و به مردان قدرت می‌دهد. برای رسیدن به این نقطۀ شاد، می‌بایست که راه درازی را در صدد رشد با یکدیگر طی کنید _ این یعنی در این راه خجالت، افسردگی، ناراحتی، خشم و ترس‌تان را به راحتی بروز دهید. اما وقتی که به آن نقطه رسیده باشید، دیگر یک شریک و یک همسر بالغ و کامل را، در کنار یک رابطۀ سالم و ماندگار دارید.
مشاهده مقاله  14 عبارتی که یک مرد هرگز نباید به همسرش بگوید. عبارات ممنوعه در زندگی مشترک
[تعداد: 1    میانگین: 4/5]

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published.