استفاده از نرم افزار پرزی و ارائه ای تحسین برانگیز سخنرانی

0 ۱,۱۱۲

فرض کنید موضوع مناسب سخنرانی را با موفقیت انتخاب کرده اید و مطالب مدنظرتان را هم جمع آوری نموده اید. حال در این مرحله تنها به یک ابزار برای ارائه محتوا نیاز دارید. این ابزار است که اعتماد به نفس شما را حین ارائه بالاتر می برد. ابزارهای ارائه سخنرانی زیادی وجود دارند که به کمک سخنران می آیند و شیوه ارائه را ساده تر می کنند. در واقع این ابزارها شکل دیگری از فن بیان شما هستند که روی پرده قرار می گیرند.اگر این ابزارها برای سخنرانی مورد استفاده قرار نگیرند شما متکلم وحده خواهید شد و حتی گاهی رشته کلام را نیز از دست می دهید. به علاوه جو محیط یکنواخت خواهد شد و به زودی باید شاهد بلند شدن حاضرین از روی صندلی ها باشید.در میان بی شمار نرم افزاری که برای ارائه یا کنفرانس عرضه شده اند پرزی (Prezi) جدید ترین و متفاوت ترین ابزار برای ارائه ای تحسین برانگیز در مقابل چشمان چند ده، چند صد و حتی میلیون ها نفری است که قرار است صحبت شما را از رسانه ها بشنوند.استفاده از نرم افزار پرزی برای مخاطبان بسیار خلافانه خواهد بود.

استفاده از نرم افزار پرزی مزایای زیادی نسبت به سایر نرم افزارها از جمله پاورپوینت معروف دارد. اگر هنوز هم از وفاداران به ابزارهای قدیمی برای سخنرانی و معرفی فن بیان خود هستید توصیه می کنیم درس امروز دانشگاه زندگی را از دست ندهید.

استفاده از نرم افزار پرزی برای کنفرانس و سخنرانی

پیش از هرچیز باید با پرزی، تاریخچه تولید آن و کاربردهای متفاوت آن آشنا شوید:

پرزی چیست؟

پرزی نرم افزاری جامع فلش می باشد که علاوه بر دو بعد ابعاد دیگر صفحه را هم پوشش می دهد. شیوه نمایش متفاوت محتوای سخنرانی در پرزی استقبال بی نظیر کاربران را به دنبال داشت. این برنامه به صورت غیررایگان و رایگان ( تنها برای 30 روز) در دسترس است که با دانلود کرک برنامه می توانید از آن به عنوان پاورپوینت دوم اما قدرتمند تر استفاده کنید.

مشاهده مقاله  چگونه به کمک فن بیان عذرخواهی کنیم؟

 

پرزی به دو صورت آنلاین و آفلاین در دسترس است. تمام محتوای دلخواه شما با پرزی در ذخیره ابری جای می گیرد.

استفاده از نرم افزار پرزی برای کنفرانس و سخنرانی

وجه تمایز پرزی

پرزی برخلاف سایر برنامه ها نظیر پاورپوینت اسلاید بندی ندارد. نمای فوق العاده محتوا به صورت یک جا و امکان زوم یا بزرگ نمایی مطالب در پرزی آن را جذاب تر کرده است. شما به عنوان سخنرانی که آموزش سخنرانی را به خوبی فراگرفته است می توانید با نمایش متفاوت و انیمیشنی کنفرانس کاربر را سر جای خود بنشانید. به عبارت دیگر کاربر با وجود نمایش متفاوت در پرزی سرگرم می شود و بحث از حالت خسته کنندگی خارح می شود.

تاریخچه ساخت پرزی

پرزی نرم افزاری مجارستانی است. بعد از این کلیشه های تولید اسلاید با پاورپوینت مایکروسافت کاربران را نسبت به استفاده از این ابزار تکراری ناامید کرده بود اولین بار سه جوان مجارستانی این پلتفرم را در سال 2008 برای ارائه کنفرانس منتشر کردند.

 

آن چه که درباره پرزی نمی دانستید

علاوه بر ساخت اسلاید های انمیشنی برای ارائه سخنرانی با استفاده از نرم افزار پرزی قابلیت های دیگری هم در این برنامه دیده می شود که احتمالا اغلب کاربران از آن ها بی خبر هستند:

امکان ویرایش فایل های پاورپوینت با پرزی

در پرزی می توانید فایل پاورپوینت را که قبلا ویرایش کرده اید وارد کنید و نسخه پرزی آن را با قابلیت های چند بعدی و اسلاید های بزرگ تر بسازید.

آپلود ویدیو از یوتیوب

با استفاده از نرم افزار پرزی می توانید ویدیو هایی که به پیشرفت سخنرانی شما کمک می کند را وارد کنید. این ویدیو ها می توانند به صورت مستقیم و با وارد کردن URL ویدیو از یوتیوب وارد شوند.

نسخه های اندروید و iOS پرزی

پرزی برای انواع سیستم عامل ها معرفی شده است. بنابراین آموزش سخنرانی، ارائه سخنرانی و فن بیان با استفاده از نرم افزار پرزی به سادگی امکان پذیر است.

مشاهده مقاله  آیا سن والدین روی تربیت فرزندان تاثیر گذار است؟

 

تبدیل فایل پرزی به فرمت های دیگر

شما در پرزی می توانید یک نسخه کامل چاپی پی دی اف از کنفرانس خود تهیه و پخش کنید.

پرزی با پاورپوینت؟ مسئله این است!

همان طور که می دانید پاورپوینت رایج ترین ابزار برای تهیه اسلاید و سخنرانی می باشد. با این که پرزی تقریبا میان کاربران جا افتاده است اما هنوز هم از پاورپوینت برای سخنرانی های ساده و کنفرانس هایی با موضوعات معمولی استفاده می شود. به عبرات دیگر پاورپوینت استانداردترین ابزار برای ارائه برشمرده می شود.

 

اما لازم است مقایسه کلی میان دو برنامه پرزی و پاورپوینت برای ارائه سخنرانی داشته باشیم:

پاورپوینت

پاورپوینت به لحاط محیط کاربری بسیار ساده تر است. به زبان دیگر کاربرپسند تر است و رابط کاربری آسانی دارد. با این وجود گرافیک قدیمی این برنامه، محدودیت در تغییر دادن اسلاید ها و آپلود عکس ها ( فقط به صورت عمودی و افقی) برای بسیاری از کاربران آزار دهنده است.

 

پرزی

در پرزی محدودیت تغییر اسلاید از بین رفته است. شما با استفاده از نرم افزار پرزی کل محتوا را روی پرده پروژکتور مشاهده می کنید. این محتوا با اشاره سخنران تغییر می کند و نهایتا با اصول فن بیان و سخنوری وی ترکیب و جادو می کند!

در پرزی شما روی هر نقطه زوم می کنید و با بزرگنمایی آن بخش اطلاعات را برای حاضرین برجسته تر خواهید کرد. محدودیت و سادگی گرافیک در پرزی دیده نمی شود. کاربر با استفاده از نرم افزار پرزی می تواند گرافیک هر برگه را خودش تهیه کند. در پرزی هر اسلاید معادل 3 تا 5 اسلاید پاورپوینت است.

مهم تر از همه این که برای استفاده از پرزی قطعا نیاز به دانلود و نصب برنامه ندارید؛ بلکه می توانید به صورت آنلاین پروژه های خود را طراحی واجرا نمایید.

مشاهده مقاله  اهمیت تعریف داستان در سخنرانی همراه با مثال کاربردی

 

چالش های پیش رو در استفاده از پرزی

درکنار تمام مزیت هایی که برای استفاده از پرزی در فن بیان و سخنرانی وجود دارد چالش هایی برای پرزی میان کاربران وجود دارد که گاهی این نرم افزار را به کابوس آن ها تبدیل کرده است:

حالت تهوع و سرگیجه در مطالعه پروژه

حالت تهوع و سرگیجه حاضرین به خصوص افرادی که حساسیت و بیماری های خاصی دارند از چالش های اصلی استفاده از نرم افزار پرزی می باشد. این حالت ناشی از چرخش تصاویر در صفحه و زوم در بخش های مختلف است که ممکن است روی چشم فشار وارد کند.

پیچیدگی نرم افزاری برنامه

یکی از ویژگی های مهم یک برنامه به خصوص برای افراد مبتدی کاربرپسند بودن آن است. پرزی با قابلیت های متعددی معرفی شد که باعث شد نسبت به پاورپوینت برتری یابد؛ اما متاسفانه بخش های زیادی در این برنامه وجود دارد که هنوز برای برخی شیوه کار با آن ها علامت سوالی بیش نیست!

 

عدم پشتیبانی از زبان های مختلف

متاسفانه در پرزی از زبان های مختلف نظیر فارسی پشتیبانی نمی شود. اگرچه اغلب افراد زبان پیش فرض فارسی را برای استفاده از پرزی همچون پاورپوینت ترجیح می دهند اما به هر حال برخی هم نیاز دارند محیط برنامه فارسی باشد!

ابزارهای مبتنی بر وب

در پرزی ابزارهای زیادی دیده می شود که بر وب و اینترنت مبتنی هستند؛ به این معنا که استفاده ازآن ها منوط به دسترسی به اینترنت پرسرعت می باشد. اگرچه نمی توان از این بخش ها به صورت آفلاین استفاده نمود و بعد ها در سخنرانی از آن ها بهره مند شد اما خوش بختانه این قابلیت وجود دارد که پروژه را بتوانید به صورت آفلاین در پرزی مشاهده نمایید.

حال شما هستید که برای استفاده یا عدم استفاده از پرزی برای ارائه کنفرانس و سخنرانی تصمیم گیری می کنید!

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published.