تکنیک های سخنرانی: سخنرانی تان را به بالاترین کیفیت برسانید

0 ۴۵۹

 بطور کلی، تکنیک های سخنرانی برای موفقیت حرفه ای ضروری است. حتی سخنرانانی که صاحب مشاغل آزاد هستند نیز اغلب با اینکه چگونه بتوانند در ارائه های خود الهام بخش بمانند دست و پنجه نرم می کنند. ممکن است این تکنیک های سخنرانی برای همه سخنرانی هایتان مناسب نباشد اما امتحان راهکارهای جسورانه را نیز برای داشتن یک کار خوب ازدست ندهید. روی هم رفته، داشتن یک ذهن باز و دیدگاه جسورانه به زندگی دوتا از کلیدهای موفقیت سخنرانان عمومی هستند.

مهمترین تکنیک های سخنرانی که می توان استفاده کرد

  1. سوال بپرسید

اغلب افراد فکر می کنند ارائه دادن مساوی ست با تک سخنگو بودن. سخنران روی استیج می ایستد و برای یک ساعت یا چیزی شبیه به این صحبت می کند و از استیج پایین می آید. شاید سخنران به سوالات حضار بعد از اتمام سخنرانی جواب بدهد که اغلب آنها از این کار اجتناب می کنند. اگر میخواهید سخنرانی تان توجه بیشتری را جلب کند، قالب سنتی متکلم وحده بودن را فراموش کنید و از شنوندگان در زمانهای غیرمنتظره سوال بپرسید. منظورسوالهای بدیهی نیست بلکه سوالهای واقعی که باعث جرقه زدن و توجه در ذهن شنوندگان می شوند. عصب شناسان هاروارد کشف کرده اند که صحبت در مورد خودمان همان پیامهای لذت در مغز که هنگام غذا یا پول فعال میشوند را فعال میکند. اگرازشرکت کنندگان بخواهید که نظرات یا تجربیات شخصی شان را به اشتراک بگدارند نه تنها کیفیت سخنرانی را با به اشتراک گذاری اطلاعات بالا برده اید بلکه این فرصت را به آنها داده اید که بتوانند در مورد خودشان صحبت کنند. برونگراها در بین شنوندگان از شما برای دادن فرصت صحبت کردن تشکر خواهند کرد.

مشاهده مقاله  7 کاری که در مدیریت سخنرانی‌های کوتاه باید انجام دهیم

تکنیک های سخنرانی

  1. چیزی خنده دار را به اشتراک بگذارید

بر طبق یک مطالعه که توسط موسسه بل انجام شده، دو خصیصه پرطرفدار در رهبران یکی اخلاق کاری قوی و دیگری حس شوخ طبعی مناسب است. اگر تصور می کنید نمی توانید بطور موثری طنز را وارد سخنرانی تان بکنید، از یک متخصص کمدی برای بالا بردن توان خود کمک بگیرید. اگر می ترسید از طنز استفاده کنید می توانید یک ویدیوی خنده دار در طول ارائه پخش کنید. این کار تا حدی فشار را از روی شما بر میدارد.

  1. پیوستگی را متوقف کنید

عناصر موجود در درون ارائه تان را تغییر دهید. برای مثال، در ابتدای سخنرانی تمام اسلایدها را شرح دهید. در اواسط کاربا نشان دادن چند ویدیو ودر خواست از داوطلبان برای شرکت در یک تمرین که یکی از نکات اصلی بحثتان است آنها را به تعامل وادارید. یا، می توانید پس از اتمام اسلایدها ویدیو پروژکتور را خاموش کنید و دقایق آخر را فقط با میکروفون ادامه دهید. این تغییر بزرگ هر شرکت کننده خواب آلودی را بیدار می کند و همه توجهات را به سمت شما بر میگرداند.

  1. هیجان بخش شوید

یکی از تکنیک های سخنرانی این است که می توانید سخنرانی تان را با یک داستان یا موضوع شخصی- احساساتی گرم کنید. درعین حال باید واقعی و درست به نظر بیاید. اگر می توانید جنبه لطیف خود را به خوبی به نمایش بگدارید، پس حتما انجامش بدهید. شنوندگان شخصا به خوبی با شما وسخنرانی تان ارتباط برقرار می کنند و ارائه تان به بهترین وجه خود به یاد ماندنی و خاطره انگیز خواهد شد.

مشاهده مقاله  فن بیان سیاسی چیست؟

تکنیک های سخنرانی

5–  روی سن قدم بزنید

قبل از اینکه یکی از تکنیک های سخنرانی را در مقابل شنوندگان بطور زنده اجرا کنید، برای آشنا شدن خودتان با فضا و موقعیت آنجا از نظر داشتن پله و یا دکور، درمحل ایراد سخنرانی تان تمرین کنید.هنگامیکه در بین شنوندگان راه میرید تماس چشمی برقرار کنید و گاه و بیگاه برای اثرگذاری بیشتر بایستید. به علاوه، لحن و آهنگ گفتگو را ثابت نگه دارید. اجازه ندهید حرکت اضافی آهنگ کلامتان را برهم بزند.

نتیجه گیری

خلاق ماندن در حین یک ارائه کار سختی است وعلت اینکه چرا خیلی از سخنرانان همان استایل قدیمی را بر می گزینند همین است. الگو را بشکنید و قاعده های تازه ای را برای ارائه یک سخنرانی خلاق، به یاد ماندنی وتاثیرگذار داشته باشید. اکثر حضار به چیزی خاص که  در طول سخنرانی شگفت زده شان بکنند نیاز دارند. چند ترفند بالا را امتحان کنید و خود را به چالش بکشید.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published.