دو جمله‌ای که باید قبل از «دوستت دارم» به شریک زندگی خود بگویید

2 ۳۰۸

دو جمله‌ای که باید قبل از «دوستت دارم» به شریک زندگی خود بگویید

هیچ چیز بیشتر از جمله «دوستت دارم» نمی‌تواند فرد مورد علاقه شما را، مجذوب و شیفته کند. این جمله بسیار ساده است اما می‌تواند به راحتی گرمی و صمیمت را وارد رابطه کند.

با این وجود، برخی از افراد به معنی این جمله و اهمیت آن به درستی فکر نمی‌کنند و طبق عادت همیشگی به این جمله بسنده می‌کنند، در حالیکه در عمل چندان به آن اعتقاد ندارند، چرا که ناراحتی‌های حل نشده‌ای در ارتباط‌شان وجود دارد.

قبل از اینکه احساس کنید می‌خواهید علاقه خود را به طرف مقابل ابراز کنید، جملاتی وجود دارد که باید یاد بگیرید. با استفاده از این جملات می‌توانید یک ارتباط سالم برقرار کنید. توجه کنید که ارتباط یعنی ابراز احساسات و تفکرات خود نسبت به یک شخص و در مقابل؛ انتظار شنیدن همین صحبت‌ها از آن شخص.

هر چه رابطه دو نفر بر اساس حل مسئله باشد، آن‌ها معمولا احساس رضایت بیشتری خواهند داشت.

گفتن دوستت دارم به همسر

«بیشتر با من صحبت کن»

برای شروع از شریک خود بخواهید احساسات واقعی خود را به شما بگوید. از او بخواهید اگر موردی او را اذیت می‌کند، به شما بگوید.

وقتی که طرف مقابل شما را در جریان تفکرات خود قرار داد؛ نظر خود را درباره گفته‌های او بیان کنید. سپس از او بخواهید به شما بگوید که درست فکر می‌کنید یا خیر.

 

«خب فکر کنم بخاطر چیزی که قبلاً به من گفتی و فراموش کردم، از دستم عصبانی هستی؟ درسته؟»

اگر پاسخ طرف مقابل به این سوال منفی بود، اجازه دهید که منظور خود را به طور واضح به شما برساند.

مشاهده مقاله  نحوه ارتباط با خانواده همسر

این موضوع نیز بسیار اهمیت دارد: بگذارید طرف مقابل بداند که شما مشتاق شنیدن سخنان او هستید و نظرات او برای شما اهمیت دارد.

صحبت کردن با همسر

«بیشتر با من صحبت کن»

چرا این جمله را دوباره تکرار کردیم؟ به دلیل اهمیت بسیار زیاد آن. هیچ چیز به اندازه صحبت کردن و بیان احساسات، دو نفر را به هم نزدیک نمی‌کند. از شریک خود دعوت کنید که هر چیزی می‌خواهد با شما در میان بگذارد. او باید بداند که شما مشکلی با این موضوع ندارید و به سخنانش گوش خواهید کرد.

جمله «بیشتر با من صحبت کن» نه تنها کمک می‌کند که طرف مقابل احساس شنیده شدن نظرات را داشته باشد، بلکه به او نشان می‌دهد که برای شما فرد مهمی است. در نتیجه، آن شخص ترغیب می‌شود تا موضوعات بیشتری را با شما به اشتراک بگذارد.

هر چه که شریک شما موضوعاتی بیشتری را مطرح کند، اعتمادش به شما به تدریج بیشتر می‌شود.

بسیاری از زوج‌ها، سعی می‌کنند از صحبت‌های احساسی طفره روند و سریع از آن عبور کنند. این کار باعث می‌شود که نوعی از رابطه مشتاقانه، زنده و صمیمی که بیشتر افراد به دنبال آن هستند؛ به وجود نیاید.

باید به صحبت با طرف مقابل خود اهمیت زیادی بدهید. برای سخن گفتن و مهم‌تر از آن، گوش دادن صحیح به سخنان، تمرین کنید. این موضوع بدون شک می‌تواند رابطه شما را قبل از جمله «دوستت دارم» عمیق‌تر کند.

 

 

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
۲ Comments
  1. مژگان اسلامی

    خیلی جالب بود
    اینطوری جلوی ناراحتی ها رو میشه گرفت. مرسی

  2. فاطمه میردامادی

    چند روزه که از این روش دارم استفاده میکنم برای همسرم هم این صفحه رو ارسال کردم. دعواهامون خیلی کمتر شده. ممنونم

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published.