14 عبارتی که یک مرد هرگز نباید به همسرش بگوید. عبارات ممنوعه در زندگی مشترک

0 ۲۴۴

14 عبارتی که یک مرد هرگز نباید به همسرش بگوید. عبارات ممنوعه در زندگی مشترک

برای برخی از افراد، همسر بودن مانند یک بازی ویدیویی است. این افراد برای انجام کارها عجله می‌کنند و دستورالعمل‌های لازم را  قبل از شروع نمی‌خوانند. در واقع بازی را با آزمون و خطا یاد می‌گیرند و هنگامی که بازی بیش از حد سخت می‌شود، آن را با عباراتی نامناسب و زننده، توصیف می‌کنند.

همه مردان چنین رفتاری ندارند اما قطعاً افرادی وجود دارند که با همسرشان به درستی رفتار نمی‌کنند. در ادامه 14 عبارات ممنوعه در زندگی مشترک را نوشته‌ایم که یک مرد هیچ‌وقت نباید به طور مستقیم یا غیرمستقیم به همسرش بگوید. پس اگر فردی را می‌شناسید که از این عبارات استفاده می‌کند، حتماً این لیست را به او نشان دهید تا مطالعه کند. با دانشگاه زندگی همراه شوید:

1 – تو منو خوش‌حال نمی‌کنی

البته این موضوع صحیح است چونکه خوش‌حالی شما، محصول تفکرات خودتان است و دیگران نمی‌توانند تاثیر خاصی در آن بگذارند. یکی از این عبارات ممنوعه در زندگی مشترک گفتن جمله «تو منو خوش‌حال نمی‌کنی» است که کلمات مناسبی در خود ندارد. مثل این می‌ماند که زن‌تان را بخاطر فراموشی رمز ایمیل، سرزنش کنید. به جای این جمله، به همسرتان بگویید که در حال حاضر احساس خوش‌حالی کافی در زندگی ندارید، اما او را مسئول این موضوع ندانید.

 

2 – هیچ‌وقت انتظار نداشتم که ازدواجمان تا الان دوام داشته باشد

استفاده از این جمله می‌تواند تاثیر بدی بر زندگی مشترک شما داشته باشد. اگر آن را به کار بگیرید، راه برگشتی برایتان وجود نخواهد داشت. پسس مراقب باشید!

عبارات ممنوعه در زندگی مشترک

3 – تو عوض شدی

می‌خواهید بدانید چه کس دیگری عوض شده؟ خود شما. بهتر است از واژه «تحول یافتن» استفاده کنیم زیرا در ازدواج، هر دو نفر در نهایت تحول می‌یابند. به جای این جمله، خیلی واضح به زن خود بگویید که متوجه چه تغییری در او شده‌اید و چه موضوعی باعث رنجش خاطر شما می‌شود.

4 – مقایسات نامنصفانه

شاید در کودکی مادر خود را با دیگران مقایسه می‌کردید اما همسرتان، مثل مادر شما نیست. اگر می‌خواهید در ازدواج مثل یک کودک با شما رفتار شود، چنین عباراتی به شما کمک نخواهند کرد. به جای مقایسه نابجای او با زنان دیگر که رویکردی بسیار غلط است، بر روی آن چیزی که می‌خواهید تمرکز کنید.

مشاهده مقاله  تحکیم پایه‌های زندگی با آموزش روانشناسی خانواده

 

5 – اگر واقعاً مرا دوست داشتی، این کار را می‌کردی

و اگر شما واقعاً او را دوست داشتید، اصلاً این جمله را به کار نمی‌بردید. ازدواج یک بازی فریب‌دهنده برای دستیابی به هدف و خواسته‌ها نیست. در حقیقت این موضوع راهی برای پاسخ به طرز تفکر «من تنها هستم و کسی دوستم ندارد» محسوب می‌شود. در عوض، به او بگویید که اهمیت زیادی برایش قائل هستید.

 

قهر زن و مرد

6 – وقتی برای اولین بار همدیگر را دیدیم، می‌دانستی چطور هستم

معنای این عبارت در واقع این است که «من خودم را با تغییرات و تحول در نیازهای تو، تطبیق نمی‌دهم» و رفتارم همین‌طور باقی خواهد ماند. اگر می‌خواهید همسرتان را از دست ندهید، متوجه شوید که چگونه می‌توانید او را بیشتر دوست داشته باشید.

 

7 – نه، به همراه تو نزد مشاور نمی‌روم

اینکه یک نفر دیگر به شما بگوید چگونه تبدیل به یک همسر بهتر شوید، برای برخی افراد قابل قبول نیست. اما اینکه به حرف همسر خود گوش نکنید و همراه او به جلسه مشاوره نروید، کار درستی نیست. این موضوع به همسرتان ثابت می‌کند که او را به اندازه کافی دوست ندارید و زندگی مشترکتان را در اولویت قرار نمی‌دهید. مشاوره ازدواج برای این نیست که شما بفهمید چه کاری را اشتباه انجام داده‌اید. مشاوره می‌تواند کمک کند که وضع زندگی مشترک خود را بهبود ببخشید.

 

8 – فقط بخاطر بچه‌ها باهات زندگی می‌کنم

شاید فراموش‌ کرده‌اید که بخشی از وجود بچه‌ها متعلق به همسر شماست. حالا به این موضوع دقت کنید که اگر بچه‌ها بفهمند شما به مادرشان اهمیت نمی‌دهید، چه تصوری از ازدواج خواهند داشت؟ شما نه‌تنها با این جمله، به همسر خود آسیب می‌رسانید بلکه باعث می‌شوید که فرزندانتان در آینده با مشکلات مختلفی مواجه شوند و ازدواج را موضوع بدی بدانند.

مشاهده مقاله  یک رابطه سالم دقیقاً چه شمایل و ویژگی‌هایی دارد؟

 

9 – برو بیرون!

استفاده از این جمله فقط زمانی کاربرد دارد که  در شرایط بحرانی قرار بگیرید (مثلا آتش‌سوزی در خانه، تصادف با ماشین یا حوادث دیگر که نیاز است طرف مقابل برای امنیتش خارج شود). خارج از این حوادث و اتفاقات، نباید این جمله را به کار ببرید چونکه تبدیل به یک فرد قلدر می‌شوید. هر مشکلی که در زمان‌های خاص دارید، نباید باعث شود که از جمله «برو بیرون» استفاده کنید. به جای آن، مدتی را برای آرام شدن در نظر بگیرید. پس از آن، اگر هر کدام از شما خواست از خانه خارج شود، آزاد است این کار را انجام دهد.

 

10 – خانواده تو دیوانه هستن

هنگام صحبت کردن درباره افرادی که همسر شما را بزرگ کرده‌اند (افراد بزرگسال در زمان کودکی او شامل پدر، مادر یا افراد دیگر) و افرادی که همراه آن‌ها بزرگ شده است (مثلاً خواهر یا برادر و فامیل‌های نزدیک) مراقب باشید. اگر خود او با این افراد مشکل داشته باشد و آن‌ها را دیوانه بداند، مشکلی نیست. اما شما نباید به این موضوع اشاره کنید چونکه ممکن است باعث جر و‌ بحث شود. پس نه با این سخن موافقت کنید و نه آن را بر زبان بیاورید.

دعوای زن و شوهر

11 – من بی‌ نقص نیستم

در واقع هیچ‌‌کس بی‌نقص نیست و همه مشکلاتی دارند. پس به شعور زن خود توهین نکنید. اگر بگویید «بی‌نقص نیستم» یعنی اینکه وقتی نمی‌توانید خواسته‌های طرف مقابل را برآورده کنید، تقصیر را بر گردن او می‌اندازید زیرا استانداردهایش را فراتر از حد می‌دانید! بهتر است بگویید «متاسفم» و مسئولیت کاری که انجام داده‌اید را بر عهده بگیرید و ببینید که چگونه می‌توانید شرایط را درست کنید.

 

12 – شبیه شخص دیگری هستی

لطفاً همسر خود را با زنی دیگر یا حتی مادرش، مقایسه نکنید. این عبارت معمولاً دارای بار منفی است، پس با استفاده از آن، در واقع به نوعی به همسرتان یا شخصی دیگر، اهانت می‌کنید. اگر همسرتان درباره آن شخص دیگر، تفکری منفی داشته و مورد مقایسه قرار بگیرد، شرایط بسیار بدتر خواهد بود. نگرانی‌های خود درباره همسرتان را مطرح کنید اما اسم دیگران را نیاورید.

مشاهده مقاله  آیا شما توسط احساسات خود کنترل می شوید؟

 

13 – مشکل بزرگی نیست

مطمئن باشید اگر همسرتان درباره موضوعی گله‌مند است، حتماً مشکل بزرگی وجود دارد. شما می‌توانید مشکل را همان زمان حل کنید یا تا ابد درباره‌اش بشنوید. از هر کسی که حداقل در 10 سال گذشته ازدواج کرده بپرسید. اینکه همسرتان درباره موضوعی شکایت کند و آن را به شما بگوید، نشانه این است که او هنوز به ازدواجش اهمیت می‌دهد. اگر آن مسئله را حل نکنید در نهایت عباراتی مثل «اهمیت نمی‌دم» یا «هر کاری دلت می‌خواد انجام بده» را از سوی همسرتان خواهید شنید.

 

14 – زندگی کردن با تو ارزان‌تر است

ناسلامتی دارید با همسرتان حرف می‌زنید و در حال مذاکره برای فروش ماشین قدیمی خود نیستید. عبارت ناپسند «ارزان‌تر بودن» نشان می‌دهد که پول برای شما، باارزش‌تر از شریک زندگی‌تان است. بدین ترتیب او متوجه می‌شود که اولویت اصلی شما نیست. لطفاً این جمله را از دایره واژگان خود به طور کلی حذف کنید و هرگز آن را به کار نگیرید.

قرار نیست که در ازدواج، دارای ارتباطی بی‌نقص و عالی با همسرتان باشید، اما باید تلاش کنید که به بهترین شکل، آن را پیش ببرید.

از لیستی که به شما ارائه کردیم استفاده کنید و این 14 عبارت را در زندگی مشترک به کار نگیرید. حتی می‌توانید طبق نظر همسرتان عمل کرده و عباراتی که دوست ندارد را استفاده نکنید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

نظر شما چیه دوست عزیز؟

برای خدمات مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج  با سایت دانشگاه زندگی در ارتباط باشید.

 

 

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published.