8 دلیلی که ثابت می‌کند برای ورود به رابطه جدید آماده نیستید

5 ۸۲۸

8 دلیلی که ثابت می‌کند برای ورود به رابطه جدید آماده نیستید

برخی اوقات برای ورود به رابطه جدید آمادگی لازم را ندارید و این موضوع بدی نیست. در ابتدا باید نشانه‌هایی که ثابت می‌کنند شما آماده نیستید را در خود پیدا کنید.

یافتن یک رابطه خوب، بسیار سخت است. این موضوع به معنی قرار گذاشتن‌ یا عشق در نگاه اول نیست. در حقیقت چیزی به نام عشق در نگاه اول وجود ندارد. در ادامه 8 دلیل را به شما معرفی می‌کنیم. آن‌ها را مطالعه کنید و ببینید که آیا برای وارد شدن به رابطه جدی آماده هستید یا نه.

ورود به رابطه جدید

1 نمی‌خواهید در رابطه باشید

این مورد کمی غیرمنطقی به نظر می‌رسد اما برخی اوقات، ما غریزه‌های خود را نادیده می‌گیریم.

اگر خود را به خوبی می‌شناسید و می‌دانید که اشتیاقی برای وارد شدن به یک رابطه ندارید، پس چرا این کار را انجام دهید؟ بله، ممکن است احساساتی نسبت به یک نفر داشته باشید اما احتمالاً نمی‌توانید 100 درصد توان خود را برای با او بودن بگذارید یا مطمئن نیستید که رابطه داشتن، برایتان ممکن باشد.

طبق آمارها، در ایران تعدادی زیادی از افراد ازدواج نکرده‌اند ولی این موضوع به معنی تنها بودن آن‌ها نیست.

هر دلیلی که برای دوری از رابطه دارید، صحیح است و فرقی نمی‌کند که چیست. پس در حال حاضر می‌توانید از این کار چشم‌پوشی کنید، چونکه انتخاب شما این است و حق دارید برای مدتی، این مورد را نادیده بگیرید.

دوری از رابطه

2  امتناع از ورود به رابطه جدید چون نمی‌خواهید بر جنبه‌های دیگر از زندگی خود تمرکز کنید

ممکن است مشغول کار شوید یا مدرسه تمام وقت شما را بگیرد. پس شاید به هر دلیلی، انرژی کافی برای تمرکز بر آشنا شدن با فرد دیگر را نداشته باشید.

مشاهده مقاله  مزیت‌های استفاده زوج‌ها از مشاوره

بعضی وقت‌ها این موارد را نادیده می‌گیریم و وارد رابطه جدید می‌شویم. اما به مرور زمان مشکلات شروع می‌شوند و رابطه صدمه می‌زنند. در حقیقت، پژوهش‌ها نشان می‌دهد که حتی استفاده بسیار زیاد از گوشی همراه می‌تواند یک رابطه را به مرز نابودی بکشاند.

اگر در حال حاضر قادر نیستید به شریک خود توجه کافی کنید، بهتر است وارد رابطه نشوید. بنابراین تا زمانی که وقت و انرژی کافی برای این کار را به دست آوردید، صبر  کنید تا بتوانید نیازهای شریک خود را در اولویت قرار دهید.

 

3 از خودتان راضی نیستید

همه ما دوست داریم بخش‌هایی از شخصیت خود را تغییر دهیم. به قول روپال:

«اگر نتوانید خود را دوست داشته باشید؛ چطور ممکن است عاشق کس دیگری شوید؟»

عزت نفس می‌تواند تاثیر عظیمی در رابطه شما داشته باشد. طبق تحقیقاتی که انجام شده، آن دسته از والدین که عزت نفس پایینی داشتند، رابطه خود را به شکل سیاه و سفید مشاهده می‌کردند. به این صورت که رابطه کاملاً خوب یا کاملاً بد است و چیزی بین این دو مورد وجود ندارد. همین موضوع باعث مشکلات متعددی در ارتباطات خواهد شد.

هیچ کس در این دنیا بی‌نقص نیست. اگر می‌خواهید بر روی خودتان کار کنید و پیشرفت را ببینید، زمانی را برای تنهایی در نظر بگیرید.

از خودتان راضی نیستید

4 –  نمی‌دانید چگونه با طرف مقابل ارتباط موثر برقرار کنید

برقراری ارتباط چندان آسان نیست. اغلب روابط مملو از احساسات متنوع از طرف هر دو نفر هستند. پس معمولاً برخی صحبت‌ها و دغدغه‌ها شنیده و درک نمی‌شوند.

یکی از مهم‎ترین رفتارهای مشکل‌ساز در رابطه؛ نپذیرفتن بازخورد و انتقاد و عصبانی شدن بخاطر آن است.

مشاهده مقاله  مروری بر 5 مفهوم مهم در روانشناسی اجتماعی مدرن

بهتر است روی توسعه شخصیت خود کار کنید تا بتوانید صحبت‌های طرف مقابل را بپذیرید و مهارت برقراری ارتباط را در خود تقویت کنید.

 

5 هنوز در رابطه قبلی خود گرفتار شده‌اید

عبور از رابطه قبلی، کمی زمان می‌برد. ممکن است دردناک باشد و شما را اذیت کند اما در نهایت، می‌توان از جدایی درس‌هایی گرفت.

افراد معمولاً پس از رها کردن طرف مقابل یا رها شدن توسط کسی، وارد دوران روحی خاصی می‌شوند. از خود می‌پرسند چه کار کردم؟ چه چیزی را از دست دادم؟

مغز این موضوع را به خاطر می‌آورد و برای همیشه آن را تکرار می‌کند. کاملاً ممکن است مغز ما به این شکل عمل کند، تا بفهمیم که مشکل از کجا بوده و بتوانیم دفعه بعدی آن را بهتر انجام دهیم.

اگر به تازگی از فردی جدا شده‌اید، احتمالاً برای عبور از آن به کمی وقت نیاز دارید. از رابطه قبلی خود درس بگیرید و سپس به دنبال آینده خود و رابطه‌ای که در آن احساس راحتی می‌کنید، بروید.

گرفتار در رابطه قبلی

6 مطمئن نیستید که طرف مقابل فرد مناسبی برای رابطه است

شاید طرف مقابل شما آدم باحالی باشد، اما واقعاً فردی است که می‌خواهید زندگی خود را با او تقسیم کنید؟

ممکن است دچار احساس عشق شوید و چیزی شبیه به آن را تجربه کنید اما این احساسات همواره دقیق نیستند.

اگر هنوز مطمئن نشده‌اید، اصلاً عجله نکنید. می‌توانید سوال بپرسید، نشانه‌ها را بررسی کنید یا به تغییرات جسمانی خود نگاه کنید و متوجه شوید که واقعاً عاشق شده‌اید.

در نهایت، وقتی فرد مناسب را پیدا کردید، خودتان متوجه خواهید شد.

مشاهده مقاله  آلودگی هوا می‌تواند به عنوان یک خطر برای آلزایمر محسوب شود

 

7 نمی‌تواند خود را کاملاً پای بند نگه دارید

در رابطه عاطفی، پای بندی موضوع بسیار مهمی تلقی می‌شود و ممکن است یکی از طرفین از قبول آن، پرهیز کند. مثلاً فردی را در نظر بگیرید که می‌خواهد رابطه معمولی داشته باشد، اما به زندگی مشترک و ازدواج فکر نمی‌کند و دوست ندارد وارد چنین فضایی شود.

در یک رابطه سالم، پای بندی یکی از موضوعات کلیدی و بااهمیت است. بنابراین اگر نتوانید از خودگذشتگی نشان دهید، برای وارد شدن به رابطه آماده نیستید.

 

8 ممکن است تحت فشار قرار بگیرید

ممکن است شخصیت شما طوری باشد که از پای بندی نترسید اما فشار زیادی برای انجام آن را، از چند منبع دریافت کنید. ممکن است این موضوع به توقعات خانواده شما مربوط شود یا از ندای درونی شما منشا بگیرد.

ورود به رابطه جدید به صورت اجباری که در آن احساس خوشایندی ندارید و از روی اجبار قبول کرده‌اید، ظلمی در حق فرد مقابل شما است. همچنین می‌تواند سلامتی روحی شما را به خطر اندازد.

فشار و توقعات غیرضروری از سوی دوستان، خانواده و جامعه، ممکن است باعث شود افراد قبل از اینکه کاملاً آماده باشند و بتوانند رابطه را به درستی درک کنند، وارد آن شوند.

 

شما هم نظرتون و تجربیاتتون رو برای ما بنویسید.

 

 

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
۵ Comments
  1. حسن مجیدی

    اگر هدایا و وسایلی که همسر سابق یا دوست سابق تان بهتان هدیه داده را نگه داشته اید و حاضر نیستید اونها رو دور بریزید این نشون میده که الان نباید رابطه جدیدی رو شروع کنید

  2. amirali nabavi

    شبکه های اجتماعی باعث شدند که تنوع طلبی رواج پیدا کنه

  3. payam

    خیلی‌ها فکر می‌کنند خوبه یک رابطه کوتاه مدت را شروع کنند؛ اما اگر شما یا طرف مقابلتون احساس تعلق عاطفی کنید در واقع وارد بازی خطرناکی شدید. وابستگی عاطفی به خاطر احساس تنهایی یعنی تجربه دوباره همان رابطه‌ای که یک بار در اون شکست خورده‌اید.

  4. ardeshir rad

    خیلی جالب بود مرسی

    1. جواد غفاری

      ممنونم

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published.