چرا مردان باید در کارهای خانه به همسرشان کمک کنند؟ کمک کردن مردان در کارهای خانه

0 ۱,۹۸۸

چرا مردان باید در کارهای خانه به همسرشان کمک کنند؟ کمک کردن مردان در کارهای خانه

کمک کردن مردان در کارهای خانه موجب استحکام رابطه عاطفی شما و همسرتان می‌شود. چراکه طرف مقابل می‌بیند شما فردی دلسوز و متعهد هستید و واقعاً او را دوست دارید. البته خریدن گل و قرارها و شام‌های عاشقانه جایگاه ویژه‌ی خود را دارند اما اگر در وظایف خانه کمی کمک نکنید، نوعی دیگر از علاقه را از دست خواهید داد.

به نظر می‌رسد که انجام کارهای اتفاقی و بدون اینکه از شما درخواست کرده باشند؛ نشان‌دهنده مهربانی و عشق است و تاثیری ماندگار بر افراد می‌گذارد. همراه دانشگاه زندگی باشید.

انجام کارهای مختلف در خانه و همکاری، ماده‌ای شیمیایی به نام اوکسی توسین را در مغز هر دو نفر آزاد می‌کند. اوکسی توسین را به عنوان «هورمون عشق» می‌شناسند که البته نوعی انتقال‌دهنده شیمیایی نیز هست. مثلاً زمانی که به همسر خود اهمیت بدهید و به او کمک کنید، مقداری از این هورمون ترشح می‌شود.

اینکه انتظار داشته باشید همسرتان بدون اینکه حتی کوچک‌ترین کمکی به او کنید، به شما عشق بورزد، نادرست است. به یاد داشته باشید که کمک کردن مردان در کارهای خانه، نشان‌دهنده علاقه و عشق شما نسبت به طرف مقابل است.

شما باید این کار را در ابتدا برای خودتان و رابطه‌ای که در آن هستید، انجام دهید و صبر نکنید تا برای کار از شما درخواست کنند. عشق چیز زیبایی است، به همسر خود اهمیت بدهید، به او در کارهای خانه کمک کنید و در نهایت رابطه‌ای مستحکم و عالی داشته باشید.

کمک کردن مردان در کارهای خانه

بنابراین کمک کردن مردان در کارهای خانه و به همسرشان، در نهایت برای خودشان مفید است و رابطه‌ آنها بهبود می‌بخشد. اما گوش برخی مردها به این حرف‌ها بدهکار نیست و کمکی نمی‌کنند. در ادامه توصیه‌های برای زنان داریم تا به وسیله آن بتوانند همسرشان را متقاعد کنند در کارها همراه آنان باشند. برای رسیدن به چنین هدفی باید کم صبور باشید و از مشاجره کردن بپرهیزید:

1 با او صحبت کنید

توصیه می‌شود که به آرامی با همسرتان درباره این موضوع صحبت کنید. یک آخر هفته را در نظر بگیرید و در کل سعی کنید زمانی را انتخاب کنید که کار و مشغله همسرتان زیاد نباشد. اصلاً تلاش نکنید موضوع کمک در کارهای خانه را در زمان تنش یا جر و بحث مطرح کنید، چراکه با این کار به هیچ نتیجه‌ای نمی‌رسید و فقط خودتان را خسته می‌کنید.

مشاهده مقاله  تک فرزندی چه مزایا و معایبی دارد؟

در ضمن، نباید با همسرتان مانند بچه یا یک کارمند که باید از دستورات شما تبعیت کند، رفتار کنید. این کار و چنین نوع رفتاری، فقط موجب دعوا و مشاجره می‌شود و کاملاً بی‌فایده است. لیستی از کارهای مورد نیاز در خانه تهیه کنید و در زمان مناسب که همه چیز آرام است، لیست را به همسرتان نشان دهید.

همچنین باید از کارهایی که او تاکنون برای شما و خانواده انجام داده، تشکر و قدردانی کنید. سپس بگویید که وظایف شما در خانه زیاد شده و نمی‌توانید از پس همه آن‌ها بربیایید و اگر او بتواند به شما کمک کند، بار بزرگی از روی دوشتان برداشته می‌شود.

باز هم می‌گوییم که اصلاً با داد و دعوا این موضوع را مطرح نکنید زیرا واکنش مناسبی دریافت نخواهید کرد و طرف مقابل هم مصمم می‌شود که در کارها کمک نکند. صحبت منطقی راه بهتری است و باعث نزدیک‌تر شدن زوج به هم می‌شود. اینکه احساسات خود را آزادانه و در کمال آرامش بیان کنید، شما را به نتیجه بهتری می‌رساند.

کمک کردن مردان در کارهای خانه

2 کارهای خانه را دسته‌بندی کنید

کارهای خانه را در دسته‌های آسان، متوسط و سخت قرار دهید. در نظر بگیرید که انجام هر یک از این کارها، چقدر از شما زمان می‌گیرد، چقدر به انرژی و تلاش نیاز دارد و چند مدت یکبار باید انجام شود. مثلاً تمیز کردن تمام سطوح خانه ممکن است سخت و زمان‌بر باشد. هر طور که خودتان صلاح می‌دانید کارها را دسته‌بندی کنید و در دسته‌های مختلف قرار دهید.

سپس کارهایی که می‌دانید برای سخت است و از پس آن برنمی‌آیید را به همسرتان بسپارید. البته شما هم می‌توانید تا حدی کمک کنید، مثلاً ماده شوینده‌ای قوی برای  پاک کردن سطوح در اختیار همسرتان قرار دهید تا بتواند این وظیفه را راحت‌تر انجام دهد.

مشاهده مقاله  روش‌ هایی برای افزایش بهره‌ وری در محل کار

البته توصیه ما این است که لیست کارها را در ابتدا به همسرتان نشان دهید تا خودش انتخاب کند که کدام کارها برایش مناسب هستند و به راحتی آنان را انجام می‌دهد. ممکن است او نداند که برخی کارها چگونه باید انجام شوند؛ در این شرایط نیز شما باید او را راهنمایی کنید.

مورد دیگر، تشخیص و یادگرفتن نقاط قوت یکدیگر است. بخشی از صحبت‌ها باید به این اختصاص پیدا کنند که هر یک از شما در چه کاری مهارت دارید و آن را به سادگی و بدون نیاز به دیگران انجام می‌دهید. برخی وظایف ممکن است برای هر یک از شما استرس‌زا یا دشوار باشد یا  شاید در کار دیگری ماهر باشید. این فرصت بسیار خوبی است که چیزهای جدیدی از یکدیگر یاد بگیرید و از این موضوع در مدیریت خانه بهره بگیرید.

بدین ترتیب برای بر عهده گرفتن هرکاری احساس اعتماد به نفس خواهید داشت و همکاری خوبی میان شما و همسرتان شکل می‌گیرد. ممکن است در کارهای خانه، به جایی برسید که هیچ یک از شما دوست ندارد یک کار خاص را انجام دهد. در این شرایط باید با همکاری یکدیگر مشکل را حل کنید. مشتاق شنیدن و یاد گرفتن از طرف مقابل باشید، اما در کار یکدیگر دخالت نکنید و به هم دستور ندهید. فقط کارهایی که لازم است را با هم انجام دهید.

کمک کردن مرد در کار خانه

3 کار تیمی، به همراه انگیزه کافی

این موضوع، نیازمند کار تیمی است و اینکه انگیزه هر دو طرف برای انجام کارها حفظ شود. به همسرتان نگویید که باید یک کار را حتماً به یک روش خاص انجام دهد. به جای آن توضیح دهید که چه کاری برای شما سودمند است و چگونه باید آن را اجرا کند.

مشاهده مقاله  15 راهی که دوام زندگی مشترک شما را مشخص می کند

سعی کنید دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید اما آن را به طرف مقابل تحمیل نکنید. بگویید که «ترجیح می‌دهید این کار به این شکل انجام شود زیرا نتایج بهتری خواهد داشت و چنین مزیت‌هایی دارد»

سعی کنید یک روز در هفته را به هم‌فکری و نوشتن لیستی از کارهای مورد نیاز اختصاص دهید. شما یک تیم هستید و باید کارها را در هر مرحله با همکاری پیش ببرید. با هم شام بخورید و درباره روزتان  و اتفاقاتی که افتاده صحبت کنید. از تجربیات هم چیزهای جدید یاد بگیرید و برای کارهای هفته آینده خود، برنامه‌ای دقیق داشته باشید تا هرکس بداند چه کاری برعهده اوست.

اگر در تصمیم گیری در زندگی دچار مشکل شده اید می توانید با مشاوره ازدواج و مشاوره خانواده تصمیم درست بگیرید.

 

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published.