جلوگیری از خیانت همسر با 8 راهکار

0 ۳۹۸

جلوگیری از خیانت همسر با 8 راهکار

متاسفانه تعداد قابل توجهی از ازدواج‌ها و روابط به دلیل خیانت یکی از طرفین، به ورطه نابودی کشانده می‌شود. حتی برخی فکر می‌کنند که این خیانت‌ها بخشی طبیعی از زندگی است اما چنین روابط خارج از ازدواجی، به هیچ‌وجه نرمال و قابل قبول نیستند و برای جلوگیری از خیانت همسر باید به دنبال راهکار باشیم.

مهم است که بدانید اگر به شما خیانت شد، تقصیر شما نیست و نباید به خاطر آن ملامت شوید. اما با انجام کارهایی می‌توانید احتمال خیانت را کاهش دهید و مطمئن شوید که رابطه‌تان با طرف مقابل محکم و استوار است.

هرکسی ممکن است دچار وسوسه خیانت شود. باید توجه کنید که شریک زندگی شما، فرد اصلی در زندگی است و اگر به هر نحوی وارد رابطه عاشقانه‌ای با فرد دیگر شوید، دچار عدم وفاداری شده‌اید.

در روانشناسی خانواده متوجه می شویم هر فرد سالمی ممکن است عاشق بیشتر از یک نفر شود. ذات انسان این است که به دنبال چیزهای خوب باشد و بخواهد بیشتر به دست آورد. این موضوع درباره پول، شهرت و اعتبار، رابطه عاشقانه یا جنسی هم صدق می‌کند. ما انسان‌ها ذاتاً حریص هستیم و از هر چیزی بیشتر می‌خواهیم اما زمانی که با یک فرد دیگر وارد رابطه جدی مانند ازدواج می‌شویم، باید مراقب باشیم و از رابطه حفاظت کنیم. اگر به این مسئله توجه نشود، ممکن است تمام مسائل مهم در زندگی را از دست بدهیم.

جلوگیری از خیانت همسر

البته زمانی که زوجی با هم سازگاری کافی ندارند، احتمال خیانت و جدایی بالاتر می‌رود اما در روابطی که هر دو نفر با هم سازگار هستند، باید بسیار مراقب بود. در ادامه 8 راه برای جلوگیری از خیانت همسر را ذکر کرده‌ایم:

مشاهده مقاله  چگونه عذرخواهی کنیم؟ عذرخواهی موثر

1 احساسات شخصی و تصویری صمیمانه را به اشتراک بگذارید

یعنی اینکه سعی کنید طرف مقابل را در تمام بخش‌های زندگی خود وارد کنید و به طور عمیقی با هم آشنا شوید. این شناخت و درک متقابل باید فقط برای شریک زندگی شما باشد و افراد دیگر نباید بتوانند به آن دسترسی پیدا کنند. البته به اشتراک گذاشتن احساسات با دوستان و خانواده که به شما اهمیت می‌دهند و دوستتان دارند؛ هیچ اشکالی ندارد.

2 صحبت درباره رابطه با شریک زندگی

برای جلوگیری از خیانت همسر زن، شوهر یا به عبارتی شریک زندگی شما، باید محرم رازها و اسرارتان باشد و بتوانید به راحتی درباره رابطه‌تان با او صحبت کنید. یعنی اینکه سخنانی بگویید که فقط بین خودتان دو نفر باقی بماند و شخص دیگری از آن مطلع نشود. تعدادی از زوج‌ها، از ارتباط خوبی برخوردار نیستند که همین موضوع منشاء بسیاری از اختلافات در زندگی است.

3 لمس کردن طرف مقابل

لمس فردی از جنس مخالف، به طور طبیعی باعث انگیزش جنسی طرفین و بهبود رابطه عاطفی می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود برای بهبود رابطه، این کار را هم گاهی با شریک زندگی خود امتحان کنید.

4 هدیه دادن

هدیه دادن به فردی دیگر، نشانه واضحی از عشق و علاقه است. اما هدیه دادن به شریک زندگی، باعث می‌شود که از مرزهای تعریف‌شده نیز عبور کنید و رابطه خود را بهبود ببخشید. بنابراین در مناسبت‌های مختلف برای او هدیه تهیه کنید.

هدیه دادن به همسر

5 برای هم وقت بگذارید

در اوقات فراغت و زمانی که وقت کافی دارید، به همراه شریک زندگی‌تان وقت بگذرانید. اینکه وقت‌تان را به شخصی دیگر اختصاص دهید، خیانت است. شما نباید شریک زندگی خود را از این موضوع محروم کنید و با فردی دیگر، بیرون بروید.

مشاهده مقاله  وقتی که حسادت ازدواج شما را تهدید می‌کند، چه باید کرد؟

 

6 غذا خوردن با یکدیگر

برای خیلی از افراد، قرار در رستوران با جنس مخالف، راهی برای آغاز رابطه عاطفی است. شاید مجبور شوید بخاطر شرایط کاری، به همراه فردی دیگر غذا بخورید. توجه کنید که این کار باید در یک مکان بسیار عمومی باشد و تمام صحبت‌ها نیز باید بر کار متمرکز شوند.

غذا خوردن

7 چت‌، تماس، پیامک یا ایمیل خصوصی

هر گونه ارتباط خصوصی که با شریک زندگی‌تان نباشد، نوعی از خیانت است. مثلاً پیام یا تماس‌های مخفیانه با فردی دیگر یا تلاش برای ارتباط عاشقانه با او، خیانت محسوب می‌شود. پس سعی کنید این کار را نکنید چراکه به تدریج ممکن است عاشق فردی دیگر شوید و رابطه را خراب کنید.

 

8 انجام کاری خاص برای طرف مقابل

وقتی کاری خاص را برای فردی دیگر انجام می‌دهید، در واقع مهربانی و محبت خود را نشان داده‌اید. سعی کنید اغلب این کارهای خاص، برای شریک زندگی شما و اعضای خانواده‌تان باشد. اگر برای فردی دیگر، کاری انجام می‌دهید و حس می‌کنید که احتمال ایجاد رابطه عاشقانه میان شما وجود دارد، احتمالاً در مسیر اشتباه قرار گرفته‌اید.

 

به طور کلی، یکی از عمده‌ترین نشانه‌های خیانت به شریک زندگی، این است که فعالیت‌های خود با یک فرد دیگر (که احتمال رابطه عاشقانه دارد) را از او پنهان می‌کنید. اگر کار به جایی برسد که درباره چنین مسائلی دروغ بگویید، در حال حرکت در مسیر خیانت و عدم وفاداری هستید.

افرادی که رابطه‌ زناشویی خوب و یک خانواده دارند، باید از آن مراقبت کنند. سعی کنید در رابطه به وفاداری بیش از هر چیزی اهمیت دهید، در غیر این صورت باارزش‌ترین داریی شما که همان خانواده است، از بین می‌رود.

مشاهده مقاله  جملات ممنوعه که در زندگی زناشویی هرگز نباید به معشوقه تان بگویید

 

 

 

[تعداد: 1    میانگین: 4/5]

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published.