اهمیت روابط بین فردی در دنیای امروز

0 ۱,۴۳۲

اهمیت روابط بین فردی در دنیای امروز

اینکه پیام شما چگونه به گوش مخاطب برسد، به اندازه خود پیام اهمیت دارد. و هنگامی که درباره روابط بین فردی صحبت می‌کنیم، اهمیت این موضوع بسیار بیشتر است. از این 5 دلیل برای بهبود روابط بین فردی بهره بگیرید تا خودتان را به خوبی با اطرافیان مرتبط کنید. دانستن این دلایل حتی برای مدیران کمپانی‌ها مفید هستند و آن‌ها را قادر می‌سازند با افراد دیگر، روابط بین فردی بهتری برقرار کنند و هر روز شاهد پیشرفت کمپانی خود باشند. با دانشگاه زندگی همراه شوید.

مدیران معمولاً افرادی را می‌خواهند که نهایت همکاری و تلاش را داشته باشند، در کار خود شفاف باشند و بازخوردها را بپذیرند. در دنیای امروز، روابط بین فردی اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است زیرا می‌تواند آدم‌ها را به اهدافی فراتر از آنچه در نظر دارند، برساند.

روابط بین فردی

1 نیروی محرک برای هدف

بچه‌ها شاید روزانه ده‌ها بار از مادرانشان درباره مسائل مختلف سوال بپرسند و به دنبال یافتن «چرا؟» برای همه چیز باشند. ماجراجویی ما انسان‌ها برای هدف و درک مسائل تا بزرگسالی هم درون ما باقی می‌ماند و تغییری نمی‌کند.

این موضوع درباره زندگی کاری ما نیز صادق است. حتی به عنوان کارمندانی ساده، دوست داریم هدف خود را بدانیم و برنامه‌هایی برای آن تهیه کنیم. می‌خواهیم حس کنیم که کارمان باارزش است و بخش مهمی از تیم هستیم. بزرگ شدن در عصر شبکه‌های اجتماعی که پر شده از لایک، اشتراک گذاری و کامنت، این فرصت را در اختیار ما قرار داده است.

اما غایت اصلی در نشان دادن چند هدف کوچک به کارمند خلاصه نشده است، بلکه شامل تصویرسازی اعمالی می‌شود که هر فرد قادر است انجام دهد.  مثلاً، اینکه به طور منظم اطلاعاتی درباره دستاوردهای تیم یا کمپانی به اشتراک بگذارید، کار تاثیرگذار و روحیه‌بخشی است. رسیدن به اهداف به کمک یکدیگر، می‌تواند حس پیشرفت و کار تیمی را در افراد افزایش دهد.

مشاهده مقاله  عوامل استرس زا در نوجوانان را بشناسید

73 از کارمندانی که در کمپانی دارای «هدفی خاص» کار می‌کنند، فعالیت موثرتری در کارشان دارند. علاوه بر این، یک تحقیق جهانی که اخیراً انجام شد، مشخص کرد که در بین 26 هزار عضو شبکه لینکدین، 73 درصد افراد به دنبال کاری هستند که در آن احساس بااهمیت بودن، داشته باشند.

بنابراین یک سیستم روابط میان فردی مناسب، کارمندان را مجاب می‌کند که برای رسیدن به هدفی خاص، با هم همکاری کنند و برای خودشان و کمپانی، موفقیت به دست آورند.

روابط بین فردی

2 کنترل پیام اصلی و منبع آن را در اختیار بگیرید

کارمندان هیچ‌وقت نباید اخبار مهم درباره کمپانی را از منابع خارجی دریافت کنند. امروزه همه ما به گوشی‌های موبایل دسترسی داریم و هر لحظه می‌توانیم جدیدترین اخبار را مشاهده کنیم که این موضوع باعث ترس بسیاری از کمپانی‌ها می‌شود. تنها راه چاره این است که قبل از رسیدن خبر از منابع خارجی، دیدگاه‌ها و نحوه تفسیر مسائل داخل کمپانی را آماده کنید. این کار نه فقط در شرایط بحرانی، بلکه در فعالیت‌های روزانه توصیه می‌شود.

کمپانی‌ها باید بتوانند روابط بین فردی سریعی ایجاد کنند. بدین صورت که مسائل و اخبار را به شکلی سریع و مطمئن به دست همه کارمندان برسانند. در واقع کار باید به شکل دیجیتالی انجام شود و در دنیای امروز، چه دستگاهی بهتر از موبایل می‌تواند این کار را انجام دهد؟ البته در برخی موارد، لازم است که از مهارت‌ها، روش‌ها و تکنولوژی‌های دیگری برای ایجاد اعتماد و شفافیت، استفاده کرد. این موضوع به کمپانی‌ها کمک می‌کند که پیام‌ها را کنترل کنند. در نتیجه افراد از منابع مختلف و غیرقابل اطمینان این اخبار را نمی‌گیرند و دچار شک و تردید نمی‌شوند.

مشاهده مقاله  «به اندازه کافی خوب نیستم» 10 راه موثر برای رهایی از این تفکر

 

3 به وعده‌های برند خود عمل کنید و رضایت مشتری را به دست آورید

مشتریان انتظار دارند که یک برند به وعده‌های خود عمل کند و این موضوع، دائمی و همیشگی است. اما کمپانی‌های بزرگ چگونه می‌توانند مطمئن شوند که این موضوع با وجود صدها یا شاید حتی هزاران کارمند و مدیر، عملی می‌شود؟ در واقع این کار باید از طریق روابط بین فردی با کارمندانی که مسئولیت ارائه خدمات یا فروش را بر عهده دارند، انجام شود. افرادی که به خوبی آموزش دیده‌اند و چهره‌های خندان و خوش‌حالی دارند و با مشتری به درستی برخورد می‌کنند، باعث افزایش قدرت برند می‌شوند.

تجربه مشتریان از شما، مهم‌ترین چیزی است که در بازار باید به آن توجه کنید. برندهای معتبر از درون ساخته می‌شود و پیشرفت می‌کنند و این موضوع را در ظاهر نیز نمایش می‎دهند. پس سعی کنید کارمندان را راضی نگه دارید تا این موضوع مستقیماً منجر به رضایت مشتریان شما شود.

رضایت مشتری

4 در شرایط بحرانی، روابط بین فردی حرف اول را می‌زند

ارتباط به موقع و محتاطانه، کلید اصلی حل مشکلات در بحران‌های داخلی و خارجی است. اینکه کارمندان و سهام‌داران چگونه به حوادث مختلف بنگرند، یکی از عوامل عمده در گسترش این حوادث و تبدیل به بحران، یا حل شدن آن است. البته تحقیقات نشان می‌دهند که مدیران در شرایط بحرانی، بسیار کمتر با کارمندانشان ارتباط برقرار می‌کنند که این موضوع به ضرر آن‌هاست.

روابط بین فردی نه تنها کمک می‌کنند که نظر افراد دیگر درباره یک موقعیت خاص را هدایت کنید، بلکه در مدیریت بحران‌ها در کوتاه‌مدت و بلندمدت نیز موثر است. مدیریت کوتاه‌مدت یعنی همان حادثه‌ای که رخ داده اما مدیریت بلندمدت تمرکز بر روی حفظ اعتبار و شهرت کمپانی و انجام کارهایی برای جلوگیری از تکرار اتفاقات است. می‌توانید با ایجاد ساختاری محکم و مناسب، در شرایط حساس و بحرانی، از طریق روابط بین فردی این مشکلات را مدیریت کنید.

مشاهده مقاله  با تفکر خلاق می‌توان مسائل را بهتر حل کرد

5 فضای کاری بهتری بسازید

فضای کاری بهتر، از دو جهت به کمپانی‌ها کمک می‌کند: اول اینکه باعث می‌شود کارمندان فعلی را از دست ندهید و دوم، این است که استعدادهای جدید به سمت شما جذب خواهند شد.

نرخ خروج کارمندان از شغل‌هایشان در حال افزایش است که این موضوع به ضرر کمپانی‌ها تمام می‌شود. در نظرسنجی‌ها مشخص شده که تا 40 درصد افراد؛ قصد دارند در یکی دو سال آینده، موقعیت شغلی خود را عوض کنند. حالا کمپانی‌ها باید تلاش کنند که کارمندان خوبشان را نگه دارند و اینجاست که بازهم روابط بین فردی به کمک می‌آید. روابط بین فردی باعث می‌شود که دائماً بازخوردهایی دریافت شود و اهداف جدیدی به وجود آید؛ که این موضوع کیفیت فعالیت افراد را افزایش می‌دهد. در نهایت نرخ خروج کارمندان کم می‌شود که حفظ سرمایه کمپانی را در پی دارد.

فرقی ندارد که بخواهید افراد بااستعداد را جذب کنید یا آن‌ها را نگه دارید و در هر صورت، به سیستم روابط بین فردی مناسبی نیاز دارید و همچنین یک فضای کاری خوب که باعث پیشرفت افراد شود.

در نهایت، هیچ تبلیغی بهتر از کارمندان راضی و مشتریان خوش‌حال، برای برند شما وجود ندارد. پس سعی کنید با استفاد از دلایلی که ذکر کردیم، ابتدا کارمندان را به فعالیت مفید وادار کنید و سپس به هدف اصلی که رضایت مشتریان از برند است، برسید.

 

مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج می تواند به شما در زیمنه های مختلف کمک کند.

 

 

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published.