روش‌های افزایش اعتماد به نفس

1 ۴۸۹

روش‌های افزایش اعتماد به نفس

هنگامی که درباره افزایش اعتماد به نفس صحبت می‌کنیم، پیام‌های بسیار متفاوتی به گوش می‌رسد.

جملاتی مانند «به خودت ایمان داشته باش» یا «با خودت صادق و روراست باش» یا «مستقل و قوی باش» به تنهایی اثری ندارند. شما نمی‌توانید با شنید جملات انگیزشی، چیزی را در زندگی تغییر دهید.

در این مطلب، نکاتی را می‌گوییم که واقعی و قابل دسترسی باشند. تعدادی از متخصصان این نکات را توصیه می‌کنند و قرار نیست کار خاصی انجام دهید، فقط باید چند تغییر در نحوه زندگی خود به وجود بیاورید تا اعتماد به نفس شما به طرز چشمگیری افزایش یابد.

افزایش اعتماد به نفس

قطع ارتباط با برخی از افراد

این موضوع شاید کمی بی‌رحمانه به نظر برسد. اما افرادی که می‌خواهند افزایش اعتماد به نفس داشته باشند، باید در روابط خود با افراد بسیار دقت کنند.

برخی افراد به اصطلاح «سمی» هستند یعنی در هیچ کاری جز اینکه روحیه شما را تخریب کنند، مهارت ندارند. این افراد سعی می‌کنند شما را نسبت به خودتان بدبین کنند.

بنابراین بهتر است ارتباط خود را با برخی از افراد قطع کنید زیرا آن‌ها از ارزش کافی برای همراه بودن با شما، برخوردار نیستند.

اینکه ارتباط خود با آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی قطع کنید، کافی نیست. البته زمانی که این فرد «سمی» عضوی از خانواده شما باشد، کار سخت‌تر می‌شود. در این موارد باید مرزهایی برای آن‌ها تعیین کنید و بگویید که اصلاً از رفتارشان راضی نیستید و دیگر تحمل نمی‌کنید.

 

از  غریزه خود استفاده کنید

یکی از نکات مهم درباره افرادی با اعتمادبه‌نفس بالا، این است که به غریزه خود توجه می‌کنند. یعنی می‌دانند که چه زمانی راحت‌ هستند و در چه شرایطی، احساس ناراحتی می‌کنند. این افراد قادرند پاسخی مناسب به هر یک از این شرایط بدهند.

مشاهده مقاله  5 روش کاهش اضطراب در محل کار

بنابراین بسیار مهم است که به تفکرات درونی و غریزه خودتان توجه کنید. شما مجبور نیستید در شرایطی نامناسب و همراه افرادی که روحیه شما را خراب می‌کنند، باقی بمانید.

 

به صدای درونی خود گوش دهید

بسیار مهم است که از نظر ذهنی انعطاف‌پذیر باشید. هنگامی که شرایط عوض شد، نباید با ترس و وحشت واکنش نشان دهید. شما باید بتوانید با آرامش به دنبال راه حلی سریع و سازگار شدن با شرایط باشید.

یک رویکرد تازه و انعطاف‌پذیر کمک می‌کند که از ترس‌های خود دور شوید و جرات مواجه شدن با تغییر را داشته باشید.

به صدای درون خود گوش کنید

 

به دیگران وابسته نباشید

خیلی آسان است که به دنبال تعریف و تمجید اطرافیان باشید و به احساس خوبی درباره خودتان دست پیدا کنید. اما در این شرایط، هیچ وقت انتقاد و شکایتی دریافت نمی‌کنید. بهتر است پس از رسیدن به موفقیت به خودتان پاداش دهید.

بهترین را برای افزایش اعتماد به نفس آن است که از درون به خودتان وابسته باشید، نه به تعریف دیگران.

نظر شما چیه؟

[تعداد: 1    میانگین: 5/5]
1 Comment
  1. leyla hasanzadeh

    خیلی ها دوس ندارند که ما موفق بشیم بخصوص دور و اطرافیانمون

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published.