رویاپردازی را کنار بگذارید و عمل کنید

0 ۳۳۱

رویاپردازی را کنار بگذارید و عمل کنید

می‌خواهید بدانید برای آن دسته از افرادی که تمام زندگی خود را صرف رویاپردازی درباره ثروت و شهرت می‌کنند، چه اتفاقی می‌افتد؟ درباره افرادی حرف می‌زنیم که موفقیت افراد دیگر را مطالعه می‌کنند و به دنبال پیروی از آن‌ها هستند تا بتوانند به شکلی جادویی به همان شکل از موفقیت، برسند.

واضح است که رویاپردازی، مطالعه کردن و پیروی و تقلید از افراد مشهور یا ثروتمند شما را به جایی نمی‌رساند. تنها راه برای رسیدن به چیزهایی که می‌خواهید، عمل کردن است.

اگر شما جزو این دسته افراد هستید، دو راه در پیش رویتان وجود دارد. می‌توانید به همان کاری که تاکنون می‌کرده‌اید ادامه دهید و در نهایت فقیر و بیچاره شوید. یا اینکه چشمان خود را باز کنید، رفتارتان را دگرگون کنید و تا زمانی که وقت هست، آستین همت را بالا بزنید.

اینکه آرزوی موفقیت برای خود داشته باشید، موضوع بسیار خوبی است اما یک هدف به شمار نمی‌رود. در واقع موفقیت با کار و تلاش بی‌وقفه به دست می‌آید. موفقیت از طریق کسب اطلاعات و تحصیل و همچنین تجربیات فراوان به دست می‌آید و نمی‌توان به سادگی به آن رسید. برای کسب موفقیت باید به دنبال فرصت‌ها باشید، ارتباطات قوی بسازید، تصمیمات صحیح بگیرید، منظم باشید و بر آنچه که اهمیت دارد تمرکز کنید. موفقیت را می‌توان نتیجه پیروزی‌های سخت و شکست‌های بزرگی دانست که انسان را پخته و باتجربه می‌کنند.

اگر دارید به تدریج به این نتیجه می‌رسید که برای رسیدن به هدفتان در راه طاقت‌فرسا و دشواری قرار گرفته‌اید، پس به تشخیص حقیقت نزدیک‌تر شده‌اید. حقیقت این است که هیچ وقت با رویاپردازی تمایل داشتن به پولدار و مشهور شدن، به آن‌ها نخواهید رسید بلکه فقط با تمرکز فراوان به چیزی که می‌خواهید، می‌رسید. این کار به سادگی ممکن نیست و باید از همین الان و با دستاوردهای کوچک، شروع کنید.

مشاهده مقاله  چرا زندگی می کنیم؟

حالا شرط می‌بندم که برخی از شما می‌گویید اینکه ببینیم دیگران از چه طریقی به موفقیت رسیده‌اند، مفید است و می‌تواند باعث موفقیت ما هم بشود. اما برای اینکه اهداف موثر واقع شوند، لازم است که بسیار عملی و دقیق‌تر باشند.

رویاپردازی

در این مقاله می‌خواهیم با شما روراست باشیم و بگوییم که موفقیت در دنیای واقعی چگونه اتفاق می‌افتد:

1 – در ابتدا والدین به شما یاد می‌دهند که چگونه اخلاق‌مدار باشید، مسئولیت کارهای شخصی را بپذیرید و تصمیمات هوشمندانه بگیرید.

2 –  سپس به مدرسه یا دانشگاه می‌روید و تحصیل می‌کنید و پایه و اساس یک رشته را به خوبی یاد می‌گیرید.

3 – پس از این، به دنبال کار مناسبی در رشته خود می‌گردید و متوجه می‌شوید که در دنیای واقعی چه خبر است. شما متوجه می‌شوید که کسب و کارها چگونه فعالیت می‌کنند و بیشتر از همه، می‌فهمید که مردم چگونه کار می‌کنند.

4 – در طول زمان، مهارت‌هایی کسب می‌کنید، روابطی نو می‌سازید، از فرصت‌ها بهره می‌گیرید و می‌فهمید که واقعاً به چه کاری علاقه‌مند هستید. سپس بر روی همان کار تمرکز می‌کنید و تجربیاتی از طریق دیگران به دست می‌آورید.

5 – با خیلی از افراد فریب‌کار مواجه می‌شوید و از شکست‌های بسیار بزرگ خود، تجربه کسب می‌کنید. همچنین از پیروزی‌های خود خوش‌حال و هیجان‌زده شده و انگیزه می‌گیرید. شما عادت می‌کنید که سخت تلاش کنید و به رقابت بپردازید.

6 – اگر تصمیمات شما عقلانی و درست باشند و در مسیر صحیح قرار گرفته باشید، کارهای عظیمی انجام خواهید داد و موفقیت‌های بی‌نظیری کسب خواهید نمود. در این زمان، وقتی که به کارهای خود می‌نگرید احساس خوبی دارید و سعی می‌کنید باز هم تلاش کنید.

مشاهده مقاله  ۳ باور اشتباه که اگر به آنها اجازه دهید شما را درگیر خواهند کرد

مسیر زندگی

اما همیشه مراحل رسیدن به موفقیت بدین شکل نیست. همه ما ممکن است خراب‌کاری کنیم و تلاش‌های بی‌فایده‌ای انجام دهیم. اما این مراحلی که ذکر کردیم، به طور کلی برای رسیدن به موفقیت در دنیای واقعی است. همه افراد کم و بیش، برای رسیدن به موفقیت به تعدادی از این مراحل برمی‌خورند.

توجه کنید که در هیچ خطی از این مقاله به وقت تلف کردن توسط خواندن کتاب‌های بی‌خاصیت در زمینه موفقیت، اشاره نکرده‌ایم. یا نگفتیم که سخنان مشهور افراد درباره موفقیت را در شبکه‌های اجتماعی پست کنید. سعی کنید خودتان وارد عمل شوید و برای رسیدن به موفقیت کمی سختی بکشید. سخنان و عادات رزوانه ثروتمندان، شما را به جایی نخواهد رساند.

در انتها باید گفت که همه ما ضعف‌هایی داریم و اشتباهاتی را در زندگی مرتکب می‌شویم. فقط سعی کنید که این اشتباهات به عادتی برای شما تبدیل نشوند. و بدانید که همه ما به کمی خوش‌گذرانی و تفریح نیاز داریم. اما هیچ مانعی برای اینکه کار شما مثل تفریح باشد، وجود ندارد. کاری که انجام می‌دهید می‌تواند به بخش بزرگ و تاثیرگذاری در زندگی شما تبدیل شود.

همه ما پتانسیل داشتن یک زندگی خوب را داریم اما فقط در صورتی به آن می‌رسیم که واقعاً بخواهیم. همین موضوع درباره کار شما نیز صدق می‌کند. می‌توانید یک کار خوب داشته باشید و از آن لذت ببرید. بنابراین از رویاپردازی دست بکشید و عمل کردن را شروع کنید تا به موفقیت برسید.

 

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published.